fredag 27. februar 2009

Saker til barnerommene..Før og etter!



Malerkosten og jeg er fremdeles i ett fast forhold, selv om jeg ærlig må innrømme at jeg begynner å lei av han!! Synes han tar mye av min tid. Hver formiddag bruker jeg sammen med han - han begynner rett og slett å bli litt krevende.... :)
Men noe godt kommer da ut av forholdet vårt. Her er hva vi to har fått gjort i uken som har gått.

Denne dukke sengen ble kjøpt på ett loppemarked for ett par år siden. Den har til nå hatt denne fargen - noe som har funket greit på ett barnerom, men nå ønsket jeg en liten forandring.

Før
Etter

Synes den ble lekker som hvit og da vil de søte dukke teppene som min mor har sydd komme litt bedre til sin rett! Gleder meg SÅ til å komme til det morsomme stadiet - hvor jeg kan begynne å dekorere rommene... Ting tar tid - må vel bare innfinne meg med det!

Som nevnt i ett tidligere innlegg hadde jeg en plan om å lage en lekekomfyr av ett gammel nattbord. Slik ble det...

Før

Etter

Malte nattbordet først hvitt og så laget jeg meg en sjablon og malte 4 svarte sirkler som skal være stekeplatene. Det var ikke lett å få sirklene jevne i kantene - får se om jeg klarer å fikse på det. Hvis ikke får det bare være slik.

Som finish skal jeg henge opp kroker på siden - til kjøkkenhåndkle, visper etc. Jeg fjernet også den nederste døren slik at det ble en åpen hylle til oppbevaring av kaseroller og annet kjøkken utstyr.


Til slutt vil jeg bare vise bordet Tuva skal ha som skrivebord. Det har bare blitt frisket opp med litt ny maling. Synes det er så søtt og nett...



Neste uke er det vinterferie og ungene har fri - så da spørs det hvor mye jeg får gjort. Hadde håpet at jeg skulle få sprayet alle lekekurvene med spraymalingen jeg har kjøpt. (Oi..det minner meg på at jeg må bytte den ene sprayen som jeg kjøpte feil.. :)

I helgen skal vi på landet! Mine foreldre har ett herlig landsted ved sjøen - bare 40 min unna. Der skal vi kose oss i helgen og feire min fars bursdag.

Ha en flott helg alle sammen!

11 kommentarer:

Jannicke sa...

Møblene ble jo fantastisk flotte!
Inspirerer meg til å male en blå benk jeg har stående..
Kos deg på hytten i helgen! Vi drar til fjells på søndag. J.

Jannicke sa...

Ps : Har lagt deg til blogglisten min.;o), håper det var greit??

Livy sa...

Hei på deg!
Så utrolig fint det blir! Komfyren er kjempe lekker - så kreativ du er! Skulle ønske jeg og malekosten hadde et fast forhold jeg, akkurat nå er jeg veldig utro mot den ;-)

Ønsker deg en strålende helg på landet, kos deg masse med din fars bursdag!

Mange klemmer fra Livy

mi-rachel sa...

imponert.
fytti...så flotte de møblene ble.
utrolig god ide med det nattbordet som ble komfyr.

Stjärnor & Champagne sa...

Vilken härlig fixare du är, vilka fina saker du har målat om..

Kram Anne

www.missfixtrix.com sa...

Gud vad duktig du är. Underbara små möbler till de små.... Tänk om man kunde ta sig tiden någon gång. Ha en riktigt bra helg/Johanna

Tre Kusiner sa...

Skal sei du boblar av energi unge dame:O). Fantastisk bra det blei. Vi er på Hovden, ikkje med kabel til noko blogging...men kjekt å svippe innom din blogg å kikke. Skal rett heim å jobba i heimen, blir heilt inspirert. Her på Hovden har dei ein interiørbutikk du hadde elska. Masse lexington. Blandt anna sengkle til halv pris, og masse puter etc. Knallflott! Vi har det eine i kvitt og lyseblått stripete. Dette var i kvitt og beige, stripete...
Sjølv på halv pris blir det jo kostbart, så eg sparte meg. Lommeboka er diverre litt for tom for tida:). G

Villblomsten sa...

Kjempeflotte !!!

men enig med deg - kjempekjedelig å male strøk etter strøk etter strøk etter .....

Anonym sa...

Gøy komfyr :-)

Ta gjerne en titt innom nettbutikken min for barn :-)

susan`s side sa...

Så fin bloggen din var. Jeg stikker nok innom igjen

Anonym sa...

Et lite tips til komfyren. Monter f.eks billige ikea møbelknotter (eks de hvite som du har på kommonden i stuen). Disse fungerer som brytere for å "skru" av og på platene :) Du er suuuuper flink. Klem fra Vivian