søndag 6. februar 2011

Kjøkkenet vårt

Kjøkkenet har ikke vært vist på bloggen i noen særlig grad. Grunnen til det er vel at det er sjelden det er så striglet som dette, men aller mest fordi kjøkkenet er det rommet i huset som jeg aldri har blitt helt komfortabel med. Tror det har med at det har litt upraktisk planløsning og at det ikke er noen mulighet for å gjøre det større. Samt at jeg gjerne skulle hatt sammenhengene gulv i hele denne etasjen.
 Det bærer også preg av å ha blitt "ordnet på" litt nå og da gjennom de 6.5 årene vi har bodd her. Når vi flyttet inn, malte vi frontene som den gang var, og flisla den ene veggen med mosaikk glassfliser. I dag hadde vi kanskje valgt noe annet.
Opprinnelig var også kjøkkenet ett eget rom med dør, men vi laget åpen løsning for å få plass til spisebord (derav to forskjellige gulv). Men i løpet av høsten i fjor, gjorde vi noen endringer som vi ble veldig fornøyde med! Vi malte den ene veggen mørk-grå, og skiftet fronter ( STÅT)
  Vitrineskapet dere ser i bakgrunnen i bildet over, flyttet ut av kjøkkenet og ble byttet ut med overskap (fordi de er smalere) som vi laget en høy benk av. På denne måten fikk vi både litt mer benkeplass, samt at vi fikk mer veggplass...sånn at jeg fikk opp lekseplan - tavlen!
 Så nå synes jeg kjøkkenet ser mer fresht ut og det er mer praktisk! I tillegg fikk vi mye flott kjøkkenutstyr til bryllupet (bl.annet Dualitt brødrister, Kitchen Aid kjøkkenmaskin og blender)...
og det det ble en standardheving bare det,  å få lekkert utstyr på benken!

 

 

Ha en fin ny uke!

30 kommentarer:

Ingvild sa...

Lekkert kjøkken! Synes det ser lyst og trivelig ut...

flott med den grå veggen til alt det lyse!
Klem,I

Lappeline ♥ sa...

Så fint kjøkken dere har ....gjennomført og lyst
Ha en fin kveld
Hilsen fra meg

Anonym sa...

Stilrent og lekkert ...!

fin søndag ønskes deg ...!

klem

Jorid + NOE Blog sa...

LEKKERT! :) Tusen takk for herlig inspirasjon!

Ha en fin kveld!
Klem <3

meaningmoon sa...

Kjempe fint kjøkken, har selv et lite upraktisk kjøkken men det gjelder å finne gode løsninger så går det jo greit:) Du skriver dere skiftet fronter, det var en god ide, men var de dere hadde fra før også Ikea eller passer Ikeas på alle skap? Skulle veldig gjerne gjordt det her og ser du....men tror ikke vi har Ikea kjøkken:/
Klme!

Millie-Moi sa...

Så fint!! Lekkert med gråfargen på veggen. Flott bilder :)) Ha en nydelig søndagskveld!

Supersnuppa sa...

Synes kjøkkenet ditt er fint jeg!

Hehe, enig med mosaikkflisene. Vi la det i Lyckliga gatan da vi flyttet dit for 6 år siden. Men da var det veldig lekkert!

mi-rachel sa...

syns kjøkkenet ditt er fint jeg!
og utrolig fin farge på den veggen der!!

NIB sa...

Nydelige bilder, og veldig enig med Mi-rachel; den fargen var så fin! :)

Ann Helen

Anonym sa...

jeg digger den grå veggen jeg - ja kjøkkenet er kjempe fint - kjempe gøøy å se kjøkkenet ditt!!

KROnPRINSESSENE sa...

For et fint kjøkken du har :)
Fin inspirasjon i oversiktlige og mange bilder!
Fin uke til deg.
Klem

Stoltzen2012 sa...

Fine kjøkkenet!! :) Ha en fin-fin uke :)

liebelein sa...

What a lovely kitchen u have...I love it...
And I really love to have a look to your blog...
Lovely regards Kristin

Dittemor sa...

Jeg synes du har fint og stort kjøkken. :)

Annie sa...

Kjempefint kjøkken!
Likte spesielt den høye overskapsbenken :)
Og Kitchen Aiden alene er jo grunn nok i seg selv for å gifte seg ;)

beate sa...

lekkert!!
digger ka-en og dualiten!

klem beate

Mrs S sa...

Heia:)

Tusen takk for den kjempekoselige hilsenen du har lagt igjen hos meg <3 Selvfølgelig skal du få se mer av kjøkkenet mitt! Skal få laget et innlegg etterhvert;)

Så er det min tur; kjøkkenet ditt er jo kjempefnt! Ble veldig bra med den ekstra benkeplassen i form av vegghengte skap!! Elsker den grå veggen;)Du har jo fantastisk god smak, så ikke rart hjemmet ditt er så flott <3

Stor klem fra meg:)

Piulfen sa...

Utrolig lekkert kjøkken og så mange fine detaljer..

Anette Willemine sa...

Så kjempefint kjøkken du har! Mange gode løsninger.
Gråfarven like jeg veldig godt. :)

Ha en glad dag!

Klem,
Anette Willemine

LYKKEBO sa...

Ser ut som det er tatt rett ut i fra et magasin! Lekkert kjøkken-tøft med den mørke veggen!

Og bedre sent en aldri med svar:(;)....
Jeg har dessverre ikke fb. Jeg er en av de få..
Men vi holder kontakt via blogg vi så ser vi om det blir et treff i Bergen i løpet av våren;)

Klem-klem

et kjært hjem sa...

Kjemptøft med den mørke veggen, og likte veldig godt den lekseplankalenderen deres! Kjekt med flott utstyr på kjøkkenbenken! Her står det en meget stygg kaffitrakter og brødrister på kjøkkenbenken...og jeg er allerede gift ;) Får heller ønske meg til bursdagen ;)

Malin - mine gleder - sa...

For et flott kjøkken du har!! Gjorde seg virkelig med slike fliser! :)

Selv har vi helt hvite fliser på kjøkkenet, kunne tenkt meg å bytte di til noe som skiller seg litt mer ut! :)

Legger deg til på følger jeg :)

Ha en fin helg :)
Klem fra Malin

Stjärnor & Champagne sa...

Så fint och jag önskar att vårat vore färdigt...Stor kram A

Made by KKann sa...

Hei hei hei - kjempe stilig!!

SmilKKann

holmberg sa...

Så lekre bilder av det fine kjøkkenet!
Og ja, alle kjøkken hever seg med slikt flott utstyr:)
Tusen takk for fine ord fra deg,
beklager at jeg er litt sent ute med svar.
Når det gjelder vinduene våre måtte vi dra til London for å få tak i de etter å ha lett hele Norge rundt.
Vi tenkte lenge på en etterligning
men er veldig fornøyd i dag med at vi valgte de "ekte".
Bare si ifra hvis jeg skal sende deg flere opplysninger
ang vinduene.
Snart god helg til deg:)

picturebook.. mine. sa...

Nice inspiration.

w sa...

Fant akkurat bloggen din. Så flott blogg du har:)
Følger deg gjerne videre. Legger meg til som følger jeg:)

W

Beate :-) sa...

Sitter bare innom for å si hei!

Håper du har bra :-)

Mange klemmer!

Marte sa...

Kjempeflott kjøkken og koselig blogg! Jeg har en award til deg inne hos meg;)

Ha en fortsatt fin torsdagskveld!

Klem fra Marte

ELLEMELL sa...

åh! så kjekke bilder- det var virkelig kjekt å se så mye fra deg på en gang:)
og så spennende og få så celebert besøk!:)
klem ellemell