onsdag 4. februar 2009

Rom bytte

For n'te gang må vi ha omrokering av soverommene her i huset. Snart har samtlige av oss vært innom alle rom.

Sakens kjerne er at vi ser at jentene kunne hatt godt av hver sitt rom. Vi har tre soverom, og med tre barn, ja så går ikke regnestykket opp...og jentene har til nå delt rom. Det har gått helt fint, men det blir fryktelig mye ting stuet inn på ett (ikke alt for stort) rom, i tillegg til at det blir mye tull og tøys på prinsessene ved leggetid.

Hva gjør man da når man mangler 1 stk soverom? Jo vi voksne får ta pakkenellikene og flytte ned i TV rommet i under/kjeller etasjen. Det vil si at far mister sitt kjære TV rom som han så ivrig og sirlig har dekorert med prosjektor og hele pakken. Han prøver i det lengste nå å overtale meg til at vi fortsatt kan ha alt av TV/Film (les: mylder av ledninger , tuner, PC = rot) utstyr der, selv om det blir vårt soverom...noe jeg ikke helt klarer å si meg enig i.

Men uansett nå er det først og fremst jentene sine rom som står for tur. Jeg kjenner jeg er veldig i tvil på hvordan jeg skal gjøre det - rent stilmessig. Eldste jenta er 6 år og har begynt på skolen. Så jeg har lyst å lage ett "stor"-jente rom, men samtidig som jeg vil det skal være jentete... Minste jenta på 4 år sitt tror jeg skal gå greit, men i og med at det skal skiftes vindu på det som blir hennes rom, stopper liksom hele prosessen litt opp. Det er ikke bare bare å skifte vinduer midt på vinteren..sukk.

Så mens jeg venter på vindu som skal skiftes og at stilen skal spikres så koser jeg meg med noen inspirsjons bilder fra Miss Muffet, som Smineset var så snill å tipse oss om i det siste innlegget sitt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh så mye fint. Innrede prinsesserom, mmm, drømmen altså.
Gutterom blir liksom litt annerledes, det MÅ være tøft synes jeg. Jeg elsker romantiske løsninger, farger og møbler men synes ikke det passer på gutterommet så der har vi gått for Ikea og Cars. Kjedelig, kjedelig, men det er jo poden som skal oppholde seg der og han elsker det.
Lykke til med innredning, må følge med nå altså.

mi-rachel sa...

spennende med rombytting.
her i huset har vi nok av rom...men ungene insisterer på å sove sammen på det minste rommet av alle :)
lykke til.

Anonym sa...

Du har en spennende blogg! Jeg har kikket litt, og ser dere har vært igjennom mye av det vi/huset vårt gjennomgår i disse dager.. Gøy å se hvor fint det blir når det er ferdig! -Likte spesielt badet deres.

Blogger sa...

Her sover også barna sammen (kanskje ikke så rart siden vi har kun 68 kvadrat) - og de ser ut til å like det, enn så lenge ;-)

Stoltzen2012 sa...

Det var jo utrolig mye fin inspirasjon da! :o) Lykke til med omrokkering!

Livy sa...

Nydelig inspirasjon til jenterommene! Så artig å innrede to om da! Masse lykke til med å overtale mannen til å fjerne prosjektoren mm ;-) Her i gården tror jeg det hadde blitt vanskelig;-)

Ønsker deg en fin torsdag!
Klem fra livy

Marianne sa...

Hei igjen! =)
Blitt en stund siden sist på meg nå. Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg! =) Forstår at det kan bli problematisk med et soverom for lite, men så godt at dere kan bruke TVrommet da. Gleder meg til å se hvordan soverommene deres blir. Kunne ønske jeg hadde barnerom å innrede jeg også! =) Det blir vel ikke alt for lenge til får vi tro.. ;)
Ha en strålende dag!
Mange klemmer fra Marianne

Anette {foreldremanualen} sa...

Blir spennende å følge med prosjektet deres! :-)
Så fin den sakkosekken var forresten!