mandag 23. februar 2009

Hodegjerde til besvær


Det nærmer seg oppussing av vårt nye soverom i under-etasjen, og i den anledning lurer jeg på om jeg skal få laget meg ett hodegjerde til sengen. Vi har en vanlig Svane rammemadrass, og vi har ikke hatt noe form for sengegavl eller hodegjerde til nå. Jeg synes at ett hodegjerde er med å å gjøre sengen mer komplett om dere skjønner hva jeg mener, så nå skal det endelig på plass.

Det er mange muligheter for hodegjerde og jeg merker jeg blir veldig usikker. For ett par uker siden var jeg 100% bestemt på at jeg skulle få den snille mannen jeg bor med, til å snekre noe lignende som disse fra Vita Rummet og Ocean House...og at jeg skulle ha tapet på veggen hodegjerdet ville stå inntill.
Men nå vurderer jeg å male hele rommet i samme farge og heller lage ett hodegjerde trukket med stoff. Da står man jo friere i henhold til farge og mønster på stoffet, samt at man lett kan skifte trekk om man går lei.


Jeg har hørt at det skal være en smal sak å lage seg ett slik hodegjerde, men jeg lurer litt på hvor man får tak i sånn tynn skumgummi som man fester til platen før stoffet knipses på....hm..noen som vet?

Ellers har vi virkelig en fornemmelse av vår i luften i dag!! Snøen har blitt erstattet med fuglekvitter :) Deilig - kan ikke være lenge igjen nå!

Ha en fin mandag!

7 kommentarer:

mette sa...

jeg kan desverre lite om hodegjerder... men har også hørt at det ikke er så invikla. blir spennende å se åssen soverommet blir:)

Jannicke sa...

Hmm, kvaler!!
Men enig : Det er fint med hodegjerder på senger. Prikken i`en! Blir spennende å se hva du velger til slutt..

Stjärnor & Champagne sa...

Har inte en aning som svar på din fråga...Jag skulle nog mera gå för typ den vita från Ocean House. Älskar deras saker...

Kram Anne

mi-rachel sa...

så spennedende å planlegge oppussing.
enig i at det er fint med hodegjerde og ikke bare en madrass.

Tre Kusiner sa...

Nice!!!! Masse gode alternativ, men enig med at det blir meir komplett:) G

Anonym sa...

Hei igjen. Jeg er inne her omtrent hver morgen og du er jo super flink å blogge! Sånn skummgummi får du på Stoff og Stil i Åsane og på IKEA. Jeg har nemlig leeenge hatt planer om å lage sånn gavl, men det har bare blitt med det.... Det blir nok super fint. Se også på ellos.no - der selger de gavler som du kan skifte trekk på.... Hilsen Vivian

Frøken Lykkelig sa...

Hei hei!!
Ja jeg har tenkt samme tanken når vi skal ta vårt soverom. Vi har også bare en enkel rammeseng.. men synes liksom det blir litt koseligere med gavl.
Jeg så noe lurt et eller annet sted for lenge siden. En gardinstang som ble hengt opp bak over sengen og så kan man henge f.eks. stolputer på!! Og da kan du jo bytte hver måned :-) Eller du kan henge hva som helst på den. Jeg synes i hvert fall at det var veldig lurt. Et tips fra meg i hvertfall!! Lykke til :-)