torsdag 5. februar 2009

Planen....

Siden jeg er i "bytte" soverom modus for tiden, tenkte jeg det kunne være like greit å innlemme dere i hva jeg går å tenker på om dagen.... :)

Altså ; Første steg i prosessen for å kunne gi jentene våre egne rom, er å få oss voksne innlosjert i kjeller etasjen.
I dag er etasjen delt opp i ett TV-rom og ett arbeidsrom. I tillegg har vi ett bad/vaskerom.
Vi går inn via nedre del av gangen, men så har resten av etasjen åpen løsning med unntak av badet. I og med at det er så åpent har vi funnet ut at hele planet må bli vår arena.....Krangler ikke på det jeg..
Dette bildet viser døren fra gangen (glassdøren) og døren inn til badet. I den lille "glipen" ser dere vårt kommende soverom.Her er da vår nåværende og provisoriske TV-stue, hvor far i huset har fått boltre seg med elektroniske duppedipper og dingser. Som dere ser så er rommet ganske smalt, ca 220 cm, så når vi setter inn vår 150cm seng så vil det være akkurat plass til å komme seg ut av sengen - om vi klistrer oss inn till veggen...:)
Her er utstyret som mannen i huset vil beholde.... Må jo si at det frister pittelitt å ha en "usynlig" TV på rommet (iom at prosjektoren lyser rett på veggen), men jeg vet ikke helt hva jeg synes om alt det andre stæsjet som hører med..

Som dette.....Dere ser alle de svarte boksene og havet av ledinger der bak...sukk.Men om vi finner på en lur løsning, samt klarer å henge prosjektoren opp på enn litt mer elegant måte ,så har jeg sagt at jeg skal vurdere det :)
Dette er "utsikten" fra Tv-stuen. Her tenker vi å fjerne kontor-løsningen, da vi aldri bruker plassen, men heller benytter det som lagringsplass til alt vi ikke vet hvor vi skal plassere....
Nei, her kommer det flere skap, for er det noe vi trenger så er det mer oppbevaringsplass. Skapene som står der i dag er bare 30 cm dyp så vi trenger også noen dypere skap som klesskap. Dette rommet blir da ett slags walk-trough closet :) Fornøyd med det!!
I og med at minsten er alt for liten til å sove 2 etasjer over oss, så kommer vi til å sette sengen hans i dette hjørnet. Da blir han fremdeles nær oss, uten at vi er direkte på samme rom. Håper det blir en god løsning.
Jøss..Da har jeg jammen klart å gi dere en sirlig innføring i hvordan dette skal gjøres!!

Nå håper jeg bare vi snart kan komme igang!! Det klør i fingrene mine.... :)

4 kommentarer:

Tre Kusiner sa...

For ein energi du har. Tre ungar og oppussing. Eg er imponert. Lykke til. Stor klem G

Jannicke sa...

Dette virker lovende!! Lurt å legge en god plan før man begynner, og det har jo du allerede gjort!
Og takk for koselig melding hos meg :o)

Made by KKann sa...

Jepp - da har vi fått med oss detaljene..hihi - så morro! Flott å se hele prosjektet fra første tanke til ferdigstillelse!

Jeg har enda ikke tenkt til å legge ut bilder av vår nyopp pussede stue - bare fordi jeg ikke er ferdig enda - det er de hærsens vinduskarmene som MÅ males..skjønner og begriper ikke åssen det kunne bli min jobb!!!! Smil!

Ha en deilig fredag!

KlemKKann

www.missfixtrix.com sa...

Vilka härliga inspirationsbilder... Gillar NEw England och det verkar du också göra. Kul! Trevlig helg.