søndag 15. februar 2009

PANCAKES...!

Vanligvis er det egg og bacon som står på søndagsfrokost menyen her i huset, men i dag ble menyen endret.
Mulig inspirert av det amerikanske temaet i stuen , jeg har i øyeblikket, laget jeg tykke og gode amerikanske pannekaker til frokost i dag. De ble servert med lønnesirup, smør og melis - akkurat som amerikanerne gjør det!! Og ja..jeg trenger vel ikke si at de falt i smak hos både store og små.


Vi har laget sånne før også, men siden det ikke akkurat er figurvennlig mat, blir det med en sjelden gang.... :)

Fikk du lyst å smake? Her er oppskriften:

3 dl hvetemel
1 ss sukker
1 ts bakepulver
0,5 ts salt
4 stk egg
3 dl kefir
smør til steking
Lønnesirup

Fremgangsmåte:
Bland siktet mel, sukker, bakepulver og salt i en bolle. Tilsett egg og 1/2 dl kefir, og visp til en klumpfri røre. Tilsett resten av kefiren, og la røren svelle i ca 15 min. Stek små og tykke panne-kaker. Hold pannekakene varme (f.eks på en tallerken over en kasserolle med småkokende vann). Server med lønnesirup.
Oppskriften er hentet her.
ENJOY!

10 kommentarer:

Blogger sa...

Åh takk for at jeg fikk denne oppskriften :-) Har drømt om amerikanske pannekaker i lengre tid:-)

Livy sa...

Åhhh! Det så deilig ut altså!! Tusen takk for oppskriften, den skal prøves :-D

Håper alt står bra til med dere, og at dere får en super søndag!

Klem fra Livy

Mourie sa...

De pannekakene så gørrgode ut! Får vise oppskrifta til mannen, han er vanvittig glad i pannekaker. Flott Blogg du har, og lekker stue. Drømmer om en sånn når vi er blitt pensjonister og ikke har småbarn i huset..

mi-rachel sa...

oj ..oj dette så utrolig innbydende ut!

mette sa...

takk for kosli kommentar på bloggen min:) en fantastisk fin blogg du har! mange inspirerende innlegg, gleder meg til å følge deg vidre:) og de pannekakene... de skal jeg lage!

Jannicke sa...

Takk for oppskrift!
Har laget en del surmelkslapper og vanlige pannekaker, men aldri amerikanske pannekaker ;o).
Så det skal jeg prøve neste gang :o)

Eg ... sa...

Det såg jammen godt ut du..
Deilig på en søndag... Trur eg må prøve å lage sånne ein dag - pannekaker er ein favoritt i heimen, så det hadde nok blitt godt mottatt. Takk for oppskrift.

Ha ei fin veke - så sjåast vi på torsdag?

Veronica's hus sa...

Namnam disse pleier jeg også å lage selv om det er blitt en stund siden sist nå, men takk for at du minte meg på de igjen:))

Du har en fltt blogg selv også:)

Klem klem

Stoltzen2012 sa...

De så veldig veldig gode ut! Jeg synes du er over gjennomsnittet flink til å lage hjemmebakst..vi andre dårlige husmødre får ikke tid til sånt..;) Ha en fin dag! Klem

Det Lille Hvite Huset sa...

nam, det så godt ut :-)