søndag 1. februar 2009

FEBRUAR!!

Ishjerte
Tenk at i dag er vi over i februar måned. Den lengste og mørkeste måneden i året er endelig over. Det er lyst til fem-halv seks og vi kan se frem til 8 måneder hvor det er lysere enn det er akkurat nå...Ahh, det er jammen noe å bli i godt humør av!

I dag kan vi si at huset er friskmeldt. Det er så deilig. Vi har svingt støvkluten og fått unna nesten all klesvask. Det er skjønt å kunne gå en ny uke i møte noenlunde ajour.

Jentene og jeg har også hatt oss en tur ut i dag. Vi har stort sett holdt oss rundt huset . Jentene prøvde så godt de kunne å leke i en frossen sandkasse, i tillegg til at de gjorde den ren for løv og greiner som var havnet oppi den.
Bil i sand

Tuva -frisk!

Vinteraktivitet i Bergen - skal kjelkene brukes, må de stort sett brukes på gresset :)

Sommerminne ble funnet under en busk ...
...og usynlige bobler ble blåst

Mellom all knipsingen av ungene fikk jeg også ryddet litt rundt omkring, og lagt noen planer for det kommende hagearbeidet. Det ser jammen skrantete ut i hagen på denne tiden av året. Gresset er langt fra grønt og trærne ser direkte triste ut....

Da var det kanskje ikke rart at jeg begynte å drømme meg vekk til sommeren..til tiden vi heller kan plukke kirsebær og nyte duften av syrin fra trærne....

Sommer - du er velkommen.. :)

Til slutt vil jeg takke for alle de koselige kommentarene jeg fikk på forrige innlegg!! Jeg blir så glad når noen tar seg tid til å legge igjen noen ord. :)

Når roen har senket seg i kveld ..kommer jeg på besøk til dere alle!! Hei så lenge!

9 kommentarer:

Det Lille Hvite Huset sa...

Takk for koselig kommentar-ja minsten har kommet seg og det er godt etter 1 uke med sykdom.. håper dere er friske hos dere :-) ha en fin søndag og ha en fin kommende uke!!! Klem Bente :-)

Stoltzen2012 sa...

Enig med deg at denne måneden er mørk og lang, men denne gangen har den gått så underlig fort..!?! Synes det er rart at vi allerede er ferdig med en mnd av året..har jo ikke blitt vant til å skrive 2008..eh.mener 2009 engang..(hahaha!)

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Så massa koselige bilder ♥

& självklart kan du länka ;D

Ha en underbar kväll!!!

Klem Sessan

meaningmoon sa...

Hei!

tusen takk for koselig kommentar:)
Stemmer nok at lillemann er mest lik mammaen sin...hvertfall min side:)
Bra dere er friske alle sammen!!!
Nydelige bilder,gleder meg også til sommeren nå,kjente nesten varmen når jeg såg det siste bildet:)

Ha en fin uke:)

Pippilotta!

susan`s side sa...

Takk for koselig kommentar.Jeg også lengter etter våren og sommeren.

Tre Kusiner sa...

Så kjekt å følgje med på dåke:)!!! Utruleg givande med blogging, på mange måtar. Eg ser på maling som avkobling, så du må ikkje tru eg er noko supermenneske:). Det nærmar seg på loftet, og blir kjempe fint syns eg. Alt er bedre enn mørk furu. Bra dåke er friske. Klem G

mi-rachel sa...

fine bilder!
takk for kjekk kommentar.
jeg kan ennå veldig lite om redigering. men det eneste jeg pleier å gjøre med bildene mine er å legge på litt kontrast. men at en har bra lys (naturlig lys) er jo viktigst :)

mi-rachel sa...

bra :)
trikset er å ikke bruke for mye.
bare slik at bildene blir hakket skarpere.

mi-rachel sa...

kult :)