søndag 22. februar 2009

BARNE-QUILT - UNDER CONSTRUCTION!


De som har fulgt med her på bloggen, har kanskje fått med seg at håndarbeid ikke er min sterkeste side. Det er ikke det at jeg ikke kan sy eller håndtere en symaskin - nei det er det at jeg er så fryktelig utålmodig og synes ting tar for lang tid, da stopper det gjerne opp og jeg rører ikke prosjektet...ja på årevis...

Nå i disse pikerom tider slo det meg at jeg har ett (av flere) uferdig lappeteppe liggende, som var meningen skulle bli ferdig til Tuva sin - ja jeg tør ikke si hvilken bursdag ;). Anyway, jeg børstet støv av esken og tok meg en titt.




På bildet over har jeg lagt "blokkene" tilfeldig ned.. det er nok ikke slik det blir satt sammen til slutt, men dere får ett bilde av hvordan det skal bli. Slik rød stjerne som det er nederst i venstre hjørne av teppet, skal komme mellom alle blokkene.



Som dere ser er jeg omtrent halveis. Det gjenstår å sy sammen alle midtstrimlene, montere blokkene sammen, sy kant, vattere, legge på bakside og binde sammen... Har lyst å få det ferdig - spesielt nå, men den flotte PFAFF maskinen jeg fikk til 30 årsdagen fjusker litt og skulle hatt seg en tur på service. Den har begynt å lage løkker på undersiden av stoffet når jeg syr...utrolig irriterende. Jeg fikser, men så kommer de tilbake etter en stund..arg.


Dette stoffet hadde jeg tenkt å ha som kant - er det ikke nydelig?

Så får vi se da - om jeg noen gang kan legge dette ut som ett ferdig teppe!


Men altså...don't hold your breath..!! :)

PS: Sengen ble solgt og hentet i går!! Det gikk heldigvis fort, så nå kan vi gå videre i rombytte prosessen vår! Vi kjøpte faktisk den senga for knapt 6 mnd siden - når vi skulle ha TV-stue/gjesterom der nede.

Tror mannen i heimen bare har gitt opp å protestere mot mine nye påfunn....han følger villig med. Snille kjære han...(han orker nok ikke høre på maset mitt- det vel der det ligger)

HA EN GOD FASTELAVENS SØNDAG!

6 kommentarer:

mi-rachel sa...

jeg er imponert av håndarbeidsferdighetene dine! veldig fint teppe. ..og jeg ser at vi har samme smak når det gjelder veggord og sånn...(leste en kommentar du hadde skrevet) he he... :)

Anonym sa...

Og du kan ikke sy.... Hm, finn en feil :-) Du er kjempeflink!! Jeg har også tenkt å hive meg over symaskinen og sy tepper. Men symaskinen synger dessverre på siste verset. De gutta må nok bare si pent ja. Her i huset har mannen også gitt opp mine mange påfunn og ideer. Ha en fin sødag. PS: Misunner deg permisjon! Klem fra Vivian

Sommerlyst sa...

Vivian: Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å være hjemme mye lenger - men det er de pengene da. De vokser jo ikke på trær.. Men jeg koser meg og prøver å utnytte best mulig nå på slutten.

Bare sett igang med lappetepper du også. Ikke så avansert som det ser ut som! :)) Klem

Tre Kusiner sa...

Så fine! Eg skulle visst hatt meg eit kurs med deg ja:) Eg holder meg på eit anna nivå, går helst i puter og sengkle. hehe

Lykke til.

F

Smineset sa...

Å får lyst til å sette i gang selv. Det skal sies at jeg mangler litt elementert utstyr som symaskin og ferdigheter, men pytt pytt...

Jeg har i alle fall litt stoffer... Hihi

Tror nok det blir en stund til jeg kan sette i gang. Kanskje jeg skal ha det som permisjonssyssl... Om jeg ikke husker helt feil er det nesten ingenting annet å ta seg til da... ? :-/

Hils alle og kos dere med fastelaven. Jeg sitter å gleder meg til Himmelblå :-)

Stjärnor & Champagne sa...

Åh vad du är duktig...Vilket jobb.

Kram Anne