fredag 13. februar 2009

Stars and Stripes!


Husarbeid er ikke akkurat min favoritt aktivitet, men det må jo faktisk gjennomføres innimellom....Av og til synes jeg at en liten (tekst)stilforandring er med på å motivere til rydding og vasking. Forandring fryder jo..det sier hvertfall Hilde Hummelvoll :)
Inspirert av morsdagsbuketten som er rød og hvit og som fremdeles blomstrer så fint- lette jeg huset rundt etter puter, pledd og duker som hadde de rette fargene - og vips fikk jeg meg en "ny" stue.
Den observante leser vil kanskje legge merke til at jeg (endelig) har fått malt spisebordet. Det har vært ukens prosjekt i ledige stunder, mens Mikkel har sovet. Og jeg må si meg ganske fornøyd....Nå ble det en større helhet i stuen.

Teppet over sofaen har min mor laget. Hun sydde det til meg etter at jeg kom hjem fra ett år i USA, som au pair - og var blitt ganske amerikanisert. Noe det ser ut som jeg fremdeles er, til en viss grad ;). Men tenk da...å sy på alle de 50 stjernene....snille mammaen min!

Når det først var blitt så rent og pent her, inviterer jeg dere inn i mitt "enorme" kjøkken. Drømmen er jo ett stort kjøkken som jeg skrev i forrige innlegg, men som dere ser så er det ingen mulighet for det her. Her er naboen på ene siden og trappen på andre....


Helt til slutt vil jeg vise dere kommoden....

Vanligvis står det ett speil oppå kommoden. Det ble i dag byttet ut med dette bildet som jeg hadde stående- jepp jeg ble inspirert av det øverste bildet i sidemenyen min....:) synes det var en så kul idé!

Det var en titt inn i vår midtre etasje som er både, stue, spisestue og kjøkken - i en åpen løsning. Da vi kjøpte huset var det vegger både inn til kjøkkenet og til trappen, men det gjorde det ikke mulig å ha spisebord, da det ville stått rett foran døren inn til kjøkkenet - så vi rev ned alt av vegger...for spiseplass måtte vi jo ha.

Da tror jeg at jeg skal stoppe å skrive, for dette innlegget ble langt, og heller bare ønske dere alle en
GOD HELG!

10 kommentarer:

meaningmoon sa...

så koselig du har det,jeg er så glad i stjerner, og mamman din er jo såååå snill som har sydd et amerika pledd til deg:O)

Bordet ble meget bra!!

Ha en fin helg!

Sjöboden sa...

Måste säga att du har sååå fint hemma, gillar verkligen din stil :-) Ett så härligt vitt ljus i bilderna.
Angående tapeten har jag lite dåligt kom-i-håg. Jag tror att det var Boråstapeter....

Kram Caroline

Bo med Lena sa...

Så herlige bilder fra hjemmet ditt. Liker det veldig godt!! Ser du har Eames-stolen jeg ønsker meg. Heldiggris;)

For et flott teppe moren din har sydd. For en jobb!

Ønsker deg og dine er flott helg. Nå skal jeg få lagt deg inn på blogrollen min.

Stjärnor & Champagne sa...

Åh sååå fint, precis min stil. Jag älskar USA, har också varit Au-pair i LA. Gillar pläden på soffan, sååå snygg.

Kram Anne

mi-rachel sa...

så utrolig fint du har det!
fint med hvitt tregulv!
og tøft teppe!

Tre Kusiner sa...

Du har ein fantastisk flott heim. Ler litt når eg ser det USA teppet ditt. Eg fekk eit slikt etter eitt år i USA i 1999, artig. Det er ikkje likt, men america er america. It has got the stars and everything...hehe...men mitt er med flotte bilder trykt på tekstil og "inramma" i raud "ramme". Kjempe flott og veldig unikt i sitt slag. Fekk det av vertsmora mi før eg skulle heim, samt ein discman...gode gamle dagar. Klem G

Veronica's hus sa...

Hei hi. Vettu har tror jeg ikke jeg har vært før?
Så kult du har det! Likte teppet som mora di har sydd veldig godt.

Gammel au pair jeg oxo. Var i Philadelphia i ett år:)
Er vel litt amerikansert jeg også etter det oppholdet..
Hvor var du da?

Flott bologg har du.

klem

Jannicke sa...

SÅ flott du har det!
Liker stilen din ;o)

Sivs hus sa...

Hei, TAkk for hyggelig hilsen. Så flotte bilder fra stue og kjøkken. Bordet ble jo helt utrolig lekkert. Du har vært knallflink! Happy Valentine! Klem Siv

Anonym sa...

Endelig ble bordet malt :-) Det ble bare kjempelekkert! Klem fra Vivian