tirsdag 17. februar 2009

Barneroms idéer - ja gjerne...

Sengen til Maja er pusset, vasket og grunnet og nå sitter her og tenker på hvordan jeg skal innrede jentene sine rom. For nye lesere så er det altså sånn at jentene nå skal få hver sitt rom, og vi voksne flytter ned i kjelleren.
Det vil si at jeg om litt skal i gang med å innrede 2 stk jente rom. Dette er jo en drømmeoppgave!!! - og siden det er noen uker til vi skal i gang, sitter jeg her og drømmer meg litt bort og prøver å tenke ut noen lure og morsomme ideer for å lage artige og koselige rom til tuppene.

Det jeg vet så lang er at Tuva skal få (låne) en gammel skuv-seng mine foreldre har på hytta - den vokste min far opp med og er bare såå fin. Maja sin seng har dere jo sett. Ellers så tenker jeg å lage en liten kjøkken "krok" til Maja. Har ett gammelt nattbord jeg fant på loppis eller fretex, som jeg skal jeg gjøre om til en liten komfyr tenkte jeg. Skulle vært gjort for leeeenge siden, men du vet.....og nå er det jammen havnet på loftet. Tror fargene på minste jenta blir rosa og hvitt. Hun har sagt klart og tydelig at hun vil ha en roooosa vegg - malt - IKKE tapet. Men vi får nå se.

Tuva sitt rom er jeg litt mer usikker på. I det ene øyeblikket tenker jeg rødt og hvitt og i det andre hvitt og gråturkis... Hun er jo litt "rosa" ennå så det jeg velger må gå fint med rosa også...

Har en del tanker, men kjenner jeg trenger litt mer og ny inspirasjon....
Har du noen gode tips eller vet om noen fine nettsider med inspirasjon for jenterom i litt landlig klassisk stil? Eller kanskje du nettopp har pusset opp ett jenterom og har masse fine bilder på bloggen din? Legg igjen en kommentar da vel!
ps: alle bildene er hentet fra The Land of Nod

8 kommentarer:

silje-sin sa...

Å innrede to jenterom høres ut som en DRØM ja!! Så utrolig moro. Tenker det blir høy rosafaktor, og det er kjempefint! Gleder meg veldig til å se resultatet (og kanskje underveis-bilder:)) Jeg synes du har en nydelig blogg, har kost meg mye her inne nå! Og flotte unger da:) ha en fortsatt fin uke! klemmer fra silje.

Bo med Lena sa...

Så gøy med jenterom. Jeg har jo også to jenter, Julie og Tuva. De fikk velge farger selv og her ble det hvit base med lyseblått og lyst grønt til Julie og lyseblått og rosa til Tuva.

Når de delte rom hadde jeg hvitt og rødt. Men rødt er en veldig krevende farge og jeg synes det ble litt slitsomt i lengden så spør du meg ville jeg gått for noe litt roligere.

Hvis basen er lys kan du skifte detaljene etter hvert som de vokser og forandrer smak;)

Anonym sa...

Den ideen med å lage komfyr vil jeg gjerne høre mer om. Jeg har også tenkt på å lage en liten kjøkkenkrok/spisekrok på Oda sitt rom. Kanskje vi må treffes og lurfte ideer over en kopp kaffe - soon :o) Klem fra Vivian

Sommerlyst sa...

Vivian: Lekekomfyren så jeg i ett blad for mange år siden og likte løsningen så godt. De hadde tatt ett nattbord som de malte 4 svarte runde "plater" på toppen og så hadde de kroker på siden til kjøkkenhåndklær, visper og sleiver. Kjempe søtt og litt mer orginalt og sjarmerende enn leke kjøpekomyrene i butikkene. Fant meg ett passende nattbord - men kom liksom ikke lenger...:) Alltid klar for ett treff - ideene våre blomstrer jo da! :)

Frøken Lykkelig sa...

hei hei!! Tusen takk for hilsen på bloggen min. Jeg blir jo sååå glad:-) Da er vi begge på samme stadiet... jeg skal også pusse opp rommene til min to små tupper:-)) Jeg vet ikke når jeg skal begynne... men jeg må liksom helt vite hvordan jeg vil ha det først. Men det ligger nå baki der og gnur:-) Lykke til med ideer og utførelse. Gleder meg til å se underveis eller hvordan resultatet blir!!!

Made by KKann sa...

Nydelig det bildet med senga!
Ungene mine ønsker seg også "nye" rom - det tar nok litt tid enda..før jeg går i gang..men da er det ungdomsrom som gjelder!! Ojoj - så fort som tiden går!

Ha en fin fin onsdag!

KlemKKann

mi-rachel sa...

spennende prosjekt du har på gang!
gleder meg til å følge med å se hvordan det blir.

har tatt bildet selv.
tar alle bilder selv på bloggen.
litt kontrast vett du..kan gjøre underverker :)

Stjärnor & Champagne sa...

Vilken vacker säng.....Jättefin.
Jag är nog inte så mycket till hjälp med ideér jag som har 2 pojkar....Det blir säkert jättefint och det skall bli spännande att se reultatet....Ang din fråga om det är årets kollektion, nej men lexington och de andra 2 örngotten finns fortfarande i handeln. Överkastet är nytt för mig men kollektionen är sen 2 år tillbaka tror jag. Fick tag i det sista i en nätbutik i Finland, ville ha 2 till landet men fick nöja mig med ett.

Kram Anne