torsdag 26. februar 2009

Cupcake - time!


Det nærmer ser helg og kanskje du lurer på hva slags godsaker du skal servere familien eller venner som kommer på besøk. Wonder no more... Prøv disse gulrotmuffinsene. De er fantastisk saftige og glasuren er fyldig og farlig god...
Og med gulrot i, - da må de vel være ganske sunne også...eller??



Oppskriften er som følger:

(hentet herfra)


Oppskriften gir ca 24 små/medium muffins


4 egg
3 dl sukker
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
3 dl hvetemel
1.5 dl flytende margarin eller olje
5 dl revet gulrot

Visp egg og sukker til eggedosis, rør inn margarin/olje. Bland det tørre og vend inn i røren. Til slutt tilsetter du revet gulrot.
Stek midt i ovnen på 200 grader i ca 15-20 min.

Det kan være lurt å sette papirformene i muffins brett.


Glasur:

200 g kremost
75 g smør
250 g melis
1 ss vaniljesukker
1 ts sitronsaft
Bland alt godt sammen!

Ønsker du en lettere variant kan du droppe glasuren :) Selve muffinsene er så saftige at det går helt fint!


Da er det bare til å sette igang!




Velbekomme!

7 kommentarer:

Bo med Lena sa...

Mmm...disse skal jeg prøve! Så supergode ut! Kos dere.

Lena:)

Anonym sa...

Hei. Tusen takk for koselig tilbakemelding på bildene mine. Jeg redigerer aldri, ikke fordi jeg ikke vil, jeg skjønner virkelig ikke noe som helst av redigeringsprogrammet.
Og du, de muffinsene så skikkelig gode ut altså. Må prøves.

Blogger sa...

De så bare helt herlige ut! Regner med dette er bedre enn gulrotkaka til Toro som jeg lager muffins av ;-)

Jannicke sa...

Så kjempegode ut!!!
Nam!

Sommerlyst sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Stjärnor & Champagne sa...

Kan bara säga att dom ser väldigt mumsiga ut...Jättefina och väldigt fina bilder.
Undrar om jag får länka till dig?

Kram Anne

mi-rachel sa...

dette så lekkert ut!!!