onsdag 11. februar 2009

Huset med stor H

En dag håper jeg at vi er i besittelse av drømmehuset -ja huset med stor H. Huset barna forhåpentligvis kan kalle sitt barndomshjem og som vi liker så godt at vi vil bo der resten av livet. Huset som har nok soverom til hele familien og som har eller gir mulighet for ett stort familiekjøkken, som er familiens samlingspunkt og hvor mange gode minner kan skapes.


Huset bør være i en slik stand, at vi med god samvittighet kan forme det akkurat slik vi vil. Huset bør være litt gammelt og proppet med sjel og sjarm, slik at vi kan skape det personlige hjemmet som vi ønsker oss.
Huset kan gjerne være omkranset av en stor hage med gamle stauder, planter, steinheller og ....ja..noen gamle epletrær hadde heller ikke vært å forakte.

Inntill vi vinner i lotto eller noe annet mirakuløst skjer, så lever vi godt,- og fortsetter å skape minner her i den litt for trange tomanns-boligen vår fra 50-tallet...som vi faktisk er veldig glad i - og som fremdeles trenger mye "omsorg" fra oss.

.... MEN det er jo lov å drømme! Én dag er jeg sikker på at drømmen går i oppfyllelse, og mens jeg venter skal jeg kose meg med å lete etter mye inspirasjon, vakre ting og gode tips - slik at når dagen kommer, VET jeg presis hvordan jeg (vi) vil ha det.
...Og når jeg tenker etter så er jo det halve morroa - å planlegge altså!
Ha en strålende torsdag!!

4 kommentarer:

Sivs hus sa...

Hei, Herlige bilder du har valgt ut. Viktig å ha det bra der man er i dag:-) klem Siv

Blogger sa...

Jeg drømmer også om noe mer enn en fuglekasse på 68 kvadrat :-)

Made by KKann sa...

Jepp..å drømme er deilig - keep on dreaming!

Masse flotte hus du viser - smil!

Ha en fin fin torsdagskveld!

KlemKKann

Stjärnor & Champagne sa...

Vilka härliga hus, vill ha...

Kram Anne