onsdag 11. mars 2009

Hodegjerde - ferdig!!

Da er sengegavlen ferdig - og rommet er klart for innflytting! Jippi - men flytteprosessen skjer nok først til helgen, først må vi en tur på IKEA og få kjøpt oss klesskap etc..

Her er noen bilder av oppbyggingen av (det mye omtalte) hodegjerdet.
Rommet er ganske smalt, bare 2.20 m så derfor valgte vi å strekke sengegavlen over hele veggen. Sengen vår er 1.50m så vi klarer akkurat å snike oss ut på sidene :).
Når det er sagt så er faktisk dette rommet større enn det soverommet vi har i dag, da jentene våre deler det største soverommet i huset. Fordelen med dette nye soverommet, er også at vi slipper å ha klesskap inne på rommet - det står i "gangen" utenfor. De som vil vite mer om det kan lese her.
Sengegavlen er snekret fast i veggen.
Kvistlakk måtte til - vil ikke ha skjemmende gule flekker om en stund..

Det ferdige resultatet etter 4 strøk hvitmaling...puh. Det bør vel nevnes at det er min handye mann som har stått bak snekker jobben, mens jeg har utført malerarbeidet...

Selvfølgelig klarte jeg ikke å vente med å få på plass noen detaljer...
Må si meg ganske fornøyd, og gleder meg til å se hvordan det blir med sengen foran.
Jeg synes vi skal flytte ned i dag - men mannen mener vi skal vente til helgen....Skjønner ikke at han skal være så vanskelig.... :)

Takk for at du var innom - og ha en kjekk dag videre!

15 kommentarer:

meaningmoon sa...

Sååå stilig det ble,dere er gode!!!

Unknown sa...

Veldig stilig og smart løsning! Det kommer sikkert til å bli kjempefint når alt er flyttet på plass :)

Ha en fortsatt fin dag :)

Made by KKann sa...

Ojojo - sååå flott! Knall bra! Skal bli spennende å se det endelige resultatet - når seng og annen pynt er på plass!
Heldig du som har en handy-man!

Ha en knakanes fin onsdag!

KlemKKann

mi-rachel sa...

så flinke dere er!
veldig lur løsning.
og det ble kjempe fint!

A Seaside House sa...

Det ble kjempefint!!

Sivs hus sa...

Hei, Takk for hyggelig hilsen. Gleder meg til å se flere bilder fra soverommet. Klem Siv

Cecilie sa...

Yes! Det ble knallfint! Skjønner godt at du gleder deg til å flytte inn der :)

Stjärnor & Champagne sa...

Ursnyggt med gaveln och femman, stjärnorna du har ställt där..Jag sa ju att det var en sängavel, hihi.
Kramkram Anne

Guttemamma sa...

Superlekkert!!!
Og kjenner meg igjen i at at skal skje FORT....men er jo så gøy når dere har fått det i stand!!

Frøken Lykkelig sa...

Det ble kjempefint!! Blir spennende å se når sengen er på plass!! Regner med du gleder deg til helgen nå ja :-))

LYKKEBO sa...

For et utrolig flott hodegjerde!! Så enkelt og lekkert!

Jannicke sa...

Veldig veldig fin!!
Takk for hilsen hos meg ;o).
veldig kjekt å ha en navnesøster i sverige.
Vi "fant hverandre" her forleden dag,
så det var artig...
Akkurat kommet hjem fra jobb,
passe sliten og full av adrenalin,
så nå blir det avslapning med bloggen før jeg tar natt!
klem.

tinemor sa...

Så smart og enkelt.
Og du og du så fint det ble!!!
:-)

Photo-Me-Life sa...

For en fantastisk flott ide og gavl. Jeg har jo lenge tenkt på gavler og hvordan jeg kan gjøre det å dette var en super løsning!!!!

IKT i min vardag sa...

Så snyggt och så smart!! Sådär vill jag också ha det! Tack för idén.

Linda :)