tirsdag 17. mars 2009

Påskekyllinger på ville veier...


I dag hendte det noe underlig. Borte på bod-taket skimtet jeg noe loddent og lysegult. Da jeg gikk ut for å ta en titt hørte jeg noen små pip.... Jammen var det ikke en påskekylling som satt på mønet!
Før jeg fikk summet meg, var den hoppet ned på gresset...


- God dag, sa kyllingen.
- God dag, sa jeg.
- Kan vi få bo hos dere - hvertfall til over påske? sa kyllingen.
- Vi? sa jeg.
- Ja..jeg har tre små også, de står her bak steinen, sa kyllingen.


- Kan vi? Mine små og meg? sa kyllingen.


- Selvfølgelig , det skulle jo bare mangle, sa jeg.
- Kom følg etter meg.


- Velkommen skal dere være, sa jeg.
- Tusen takk, sa kyllingen.


- Vi skal passe godt på dere! sa jeg.

Jeg har hørt at når påskepynten kommer vandrende - da er det ikke lenge igjen til PÅSKE!
Jooho!!

18 kommentarer:

mi-rachel sa...

oj..så søtt.
måtte lese dette for ungene mine.
og det falt veldig i smak!!!

Frøken Lykkelig sa...

For et skjønt innlegg!!! Herlig!!
Ja jeg er nok i samme båt.. symaskinen har jo stått i noen år nå og jeg måtte altså blåse støvet av den i helgen. Men... nå får vi jo håpe at det blir litt bedre!!
Du.. jeg må bare si at den kommoden dere har på soverommet.. den er bare vanvittig fin!!! Var den superdyr??
Vet ikke om jeg sa noe om rommet .. men det var blitt utrolig fint. Både det og garderoben!!!!
-charlotte-

Bo med Lena sa...

Hi..hi.. herlig!! Gratulerer med nye familiemedlemmer. De var jo kjempesøte:)

Englefryd sa...

Tji hi, så koselig innlegg.
Har sittet å kikket litt i bloggen din, og her er det jo såååå masse fint.
Gleder meg til å følge deg fremover. Håper det er ok at jeg linker til deg på siden min:-)

Englefryd sa...

Glemte forressten å skrive takk for koselig kommentar inne hos meg:-)

Stjärnor & Champagne sa...

Haha gud så sött. Vilka härliga gäster.

Kramkram Anne

Hem och Lycka sa...

Hihi, söööta!

kram

Det Lille Hvite Huset sa...

så morsom og kreativ du er... fikk hvertfall meg til å lee på smilebåndet... :-)

Stoltzen2012 sa...

Nei men så herlige de var da!! Så jo nesten ekte ut;o)

Tonje sa...

Hihi, for en FLOTT historie:) Satt og smilte gjennom hele innlegget ditt.

En vakker blogg du har også!!:))

Klem fra Tonje

Ingrid sa...

Hehe.. artig innlegg! :)
Bra det er rom for litt lek og moro... hehe

mi-rachel sa...

minstemann her i huset ble og veldig skuffet da han forsto at de ikke var levende :)

Jannicke sa...

Herlig historie!!
Søte påskekyllinger!!
Klem fra J.

Guttemamma sa...

Herlig innlegg, ler her jeg sitter!! Ha en flott dag!!!

Mi :) sa...

Åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå - verdens søteste innlegg!!
Så heldig du er! Hvis de mot formodning skulle vise seg å formere seg før Påske, må du gjerne tipse dem om en koselig, hvitt, varmt hjem her i Hovedstanden.... ;)

Mi:)

Made by KKann sa...

Herlig! - søt vri!..herlig med påske - påskekyllinger - og noen fridager!!

Ha en fin fin onsdag!

KlemKKann

Mi :) sa...

Aha :) Da blir det nok en tur på Mester Grønn for meg. Så får jeg kjøpe inn to stk og håpe de formerer seg før Påske ;D

Med litt ekstra fløte i sausen blir de sikkert i godt humør og glade nok i hverandre til at det blir kyllinger før Påske, tror du ikke?

Mi:)

Ninas Drops sa...

Hi hi....
Jeg sitter og flirer av det fantastisk herlge innlegget...Det er ikke mange slike fine innlegg her inne..slike som man stopper opp over...Jeg bøyer meg i støvet for en herlig fantasi...

Nydelige pipper du har fått på besøk synes jeg=)
God førpåske tid...det er jo litt koselig å gjøre litt ut av tingene synes jeg...
God hilsen fra Drops=)