onsdag 25. mars 2009

En lyseblå drøm....


Jeg er nå godt i gang med malerjobben på Tuva sitt rom (alle bildene er tatt fra døråpningen, da gulvet er nymalt). Som dere ser er det ikke mye rosa tendenser i dette rommet. Noe som storesøster ser ut til å godta, for "stor-jente" rom kan jo ikke være rosa.

Fargen jeg endte opp med heter TUSEN OG EN NATT og jeg fant den i SENS katalogen til Jotun. Det er en lyseblå grå farge - og vi er kjempefornøyd. I skrivende stund gjenstår det å male siste strøket på veggen med panel og gulvet, det gjøres i morgen. Med en ekstra tørke dag så blir det innflytting på lørdag. Gjett om hun gleder seg - hun har allerede planlagt besøk på sitt nye egne rom.


På lørdag skal vi ut på landet og hente skuvsengen som hun skal ha. Er veldig usikker på om den skal få noen strøk med hvitmaling eller om den skal få bli som den er... Vi får se..
.
Det er også noe annet spennende som skal skje den dagen på landet - men det kommer jeg tilbake til senere...
.
Nå skal Mikkel og jeg ut på tur i solskinnet, og så blir det turn igjen i ettermiddag!
.
Ha en strålende dag alle sammen!
.
PS: Visste dere at man kan vaske vekk maling fra hendene med olivenolje? Man kan sikkert oså bruke andre oljer, og det fungerer kjempefint. I tillegg er det jo hakket mer vennlig for huden enn white spirit!

12 kommentarer:

Made by KKann sa...

Oj - det blir lekkert..skal følge med jeg..og gleder meg til det endelige resultatet! Smil!

Ha en fin dag i solskinnet - her er det ikke sol i dag og det var 11 minus i morres..brrr..det er kaldt..særlig nå som vil liksom hadde begynt å få litt vårfølelse på Hedmarken!

KlemKKann

Sivs hus sa...

Hei, Takk for hyggelig hilsen. Gratulerer med flott rom. Fargen ser nydelig ut. Gleder meg til å se alt ferdig. klem Siv

mi-rachel sa...

galfin farge.
den skal jeg jammen meg legge meg på minne!!

Villa Kos og Kaos sa...

Kjempefin farge!
jeg holder også på å pusser opp ett av barnerommene så olivenolje-tipset kommer jeg til å benytte meg av!
ha en fin dag!

Jannicke sa...

Nydelig farge du valgte!
Gleder meg til å se resultatet!!
Klem.

Englefryd sa...

Ooooo det blir lekkert. Så fint med hvitt gulv altså. Fargen på veggen så også fin ut.
Jammen er du effektiv:-)

Klem

Anonym sa...

ååå som jeg gleder meg til å se resten!!! Jeg må jammen se å få gjordt meg FERDIG med veslas rom jeg - før hun ønsker seg stor jente rom!!!

Unknown sa...

Så fint rommet blir. Det skal bli spennede å se det ferdig møblert også :o)

Ha en fin onsdagkveld!

Klem Linda

Eg ... sa...

Blir ganske inspirert av alt du får gjort... Til forskjell frå meg (eller oss) så får jo du fullført alle dine oppussingsprosjekt. Og så flott som det blir :-)

Gler meg til å sjå det neste...

Cecilie sa...

Så lekkert det blir! Og det er jammen meg imponerende hvor flink du er til å få ting gjort og ferdig! :). Føler jeg løper litt rundt i et evig halvferdig-kaos, men det blir vel en orden på det til slutt *hehe*.

Så spennende med den kommende lørdagen, da :). Blir morsomt å høre hva det er for noe *s*

Stjärnor & Champagne sa...

Vad fint det ser ut...Spännande att se resultat. Snyft jag vill också måla mina golv vita.

kramkram Anne

A Seaside House sa...

Nydelig blåfarge, her blir det nok veldig fint ja! Ha en finfin dag:)