søndag 15. mars 2009

FØR: TV-rom NÅ: Soverom



Nå er det sikkert noen som begynner å bli lei bloggingen om soveromsprosjektet jeg har gående, men jeg lover - dette er det siste innlegget om soverommet på en stund!

I helgen har vi lagt siste finishen på underetasjen; soverommet er ferdig og garderobeskap er kommet opp. Det er derfor på sin plass med en liten Før - og Etter reportasje...




Ovenfor ser dere altså hvordan rommet så ut tidligere. Det var ett provisorisk TV-rom , hvor mannen i huset hadde fått boltre seg med diverse tekniske innretninger......og rommet ble omtrent bare brukt av han. For å frigjøre ett av soverommene i huset, slik at jentene våre kan få egne rom, valgte vi å gjøre dette rommet om til ett foreldresoverom.


Så velkommen inn - for en liten titt på hvordan det ble.



Bildet ovenfor er tatt fra "gang-rommet" utenfor.





Her ser dere hvordan sengegavlen ble når sengen kom på plass. Lampene over sengen er kjøpt på Ikea, og de hadde vi på vårt gamle soverom også - liker de veldig godt!





På motsatt kort-vegg står denne kommoden. Den hadde vi også på vårt gamle soverom, den fikk vi av mine foreldre i innflytningsgave når vi flyttet inn for 4 1/2 år-siden. Den er kjøpt på Cornelia på Nesttun, og var ett møbel som jeg hadde gått og ønsket meg lenge!!



Til slutt ett lite bilde ut i walk-trough gangen min. Etter mye skruing og montering i helgen har alt kommet på plass.


Det er deilig å endelig være ferdig - og jeg må si meg ganske fornøyd med resultatet! Til og med mannen kom med følgende kommentar : " Ja, du får det nå til! "..... Så han er fornøyd han også.



I morgen innleder jeg ett nytt forhold til malerkosten - da står Maja sitt rom for tur - puh!


Ha en fin kveld - og takk for at du tok deg tid til å komme innom ;)

19 kommentarer:

Ann Louise sa...

Heisann.

Så fint du har fått det. Og ikke minst har du en flott mann som trår til!

Hvor har du fått tak i sykkehengeren din. Jeg vil også ha en sånn. Armbåndene flyter i alle skuffer og skap.

Klem Ann L

Ann Louise sa...

Mente smykkehengeren;)

Sommerlyst sa...

Hei Ann Louise! Så kjekt å "se" deg titte innom igjen :)
Smykkehengeren er fra Lene Bjerre og jeg fant den på Traktøren av alle steder! :)

Ann Louise sa...

Hei igjen.

Mellom 1800 og 1830 har jeg en liten luke når gutta for en gangs skyld sitter i ro. Da står valget mellom husarbeid og nettitting. Det er så kjekt å få et lite vindu inn i din verden. Du har veldig flotte barn;)

Nå kommer gutta nybadet opp. Da må mor ha kveldsmaten klar.

mi-rachel sa...

så utrolig fint det ble!
den kommoden var jo bare vakker.
skulle gjerne hatt en sånn!!

meaningmoon sa...

Utrolig bra jobba!!!:)
Er absolutt ikke lei av det rommet ditt jeg hvertfall!!
Kommoden var også fantastisk fin,jeg og vil ha!!!;)

Ha en fin kveld og lykke til med neste rom....:)

tinemor sa...

Så koselig og lekkert det var blitt!!!
Flink du er
Klem

Eg ... sa...

det blei kjempefint...
lure litt på kor det blei av prosjektor og tilbehør ;-)

(mannen har litt sympati :-)

Guttemamma sa...

Helt greit formeg:-), skjønner godt at du viser-har jo blitt utrolig stilig der inne. Blir sikkert glad hver gang du kommer inn..??
Ha en toppers uke og lykke til med maling!!

Jannicke sa...

...wow,
jeg er imponert!
Viste det til min mann,
og også han likte det.
Dere har vært kjempeflinke!

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh vad snyggt..Stilrent. Dom lyktorna är ju ursnygga.

Kramkram Anne

Hem och Lycka sa...

Kanonfint! Hoppas ni sover gott.. kram

Tiril sa...

Kjempe flott ble dette, soverommet ditt er rett i min stil.
Jeg har butikk i Sandnes, men ingen nettbutikk.
Må igjen si, en herlig variert , med andre ord KANONBRA blogg,

rod i hob sa...

Flott det blei!!
Walk through hørtes kjekt ut :-)

Tre Kusiner sa...

Fytti katta!!!!!!!!!
Det er ikkje godt for meg å sjå kor fint du har det. Får lyst til å snu huset OPP NED!! hehe
Klem F

Made by KKann sa...

Ojojoj - så flott det ble - virkelig gjort en alletiders jobb der ja! - Grattis med nytt soverom!

Ha en super duper mandag!

KlemKKann

Ninas Drops sa...

Å du å du...
Jeg skrev deeen lange meldingen til deg ..og så ble den borte...*sukk*-..

Ja da blir det litt kortere nå...

Så fint soverommet deres ble..Likte godt headboardet dere har bak sengen...

Ja du Maileg har jo såååå mange fine produkter..Jeg digger dem...
Ha en fin ettermiddag videre da hilsen Drops som droppet innom deg en tur..

Marias skriblerier sa...

Så flott rommet ble!!!! Hilsen tilfeldig forbipasserende..

Anonym sa...

Hei Mai Nan

For en flott blogg. Trivelig å se flotte bilder av barn, interiør og lese trivelige historier. Har en trivelig kveld sammen med dine foreldre og Henne & Tore. Veldig koselig med besøk. Ha en fin kveld.

klem fra oss i Bodø