søndag 1. mars 2009

Velkommen inn...

I helgen har vi vært på landet... for å slappe av og for å feire min far som fyllte år. Det var deilig med litt stue forandring, og komme vekk fra malerkosten!! Landstedet ligger ca 35-40 min kjøring hjemmefra, nærmere bestemt på Askøy for de av mine lesere som er lokal kjent. For 3.5 år siden kjøpte mine foreldre seg ett lenge ønsket landsted. De har snakket om det i mange år og plutselig lå denne perlen av ett sted for salg - og heldigvis var det de som endte opp med det! Ett sted som dette har spesiellt min mor drømt om i mange år.... Ett sted hvor familien kan samles og hvor vi også kan nyte sjølivets gleder! Mye oppussing er allerede utført på disse 3 årene, men det er fremdeles mye som planlegges og mange beslutninger som skal taes. Kjøkkenet står nå for tur, og endel av helgen har nok gått med til det..nemlig planlegging - da er det mange detaljer som skal på plass.

Da vi kom på fredag var det n y d e l i g vær. Solen skinte fra skyfri himmel og vi fikk skikkelig sommerfølelse når vi gikk ned mot hytten. Min far hadde benyttet finværet til å male noen utemøbler... Derfor står stolene oppå bordet... :)

Hvem kunne trodd at dette landskapet ville bli dekket av SNØ dagen etter??? Heldigvis har alt regnet bort i dag..puh. Det er tross alt mars nå!
I tillegg til planlegging av nytt kjøkken har vi SPIST og drukket godt- føler jeg kunne rullet hjem, ja det var jammen ikke langt unna!Det er noen måneder siden vi (mannen, ungene og jeg) har vært på hytten nå og ungene har gledet seg hele uken til å komme ut der. De elsker å boltre seg inne eller ute i hagen hvor morfar har satt opp lekestue til dem. Men det kjekkeste er likevel at vi alle er sammen, at de kan våkne opp lørdag morgen og gå inn til mormor og morfar og vekke dem (noe som jeg ikke har noe imot), at vi spiser sammen og bare er s a m m e n, alle sammen!

Tiden går saktere for oss alle, når vi er på landet - og vi har mer tid til hverandre. Det er noe vi alle har godt av!

På toppen av klesskapet på soverommet vårt fant vi koselig ett sommerminne fra sommeren i fjor!


Tenk - det er ikke såååå lenge igjen!

Til slutt vil jeg takke for alle hilsner på forrige innlegg. Det varmer og er til inspirasjon for videre male arbeid! Så tuuuusen takk!

16 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh herregud vilket härligt och alldeles underbart ställe. Kan tänka mig att ni bara har lugn och ro där. ++++++++ från mig.

Kram Anne

mi-rachel sa...

wow...sier nå bare jeg!
for en vakker plass!
og nydelig hus/hytte og interiør!!
dere er super heldige som får være der!

Mi :) sa...

For en drøm av et sted!!
Så heldige dere er som kan kose dere her :) Det så helt superdupert ut!

Kjempeglad for at jeg fant bloggen din - gleder meg til å lese mer! Her har Hr Malekost vært min kompis i helgen - det er slitsomt, men wow så fint det blir ;) Sengen var kjempekoselig - og komfyridéen lur ;)

Mi:)

Bo med Lena sa...

For et deilig sted. Mine foreldre har også et lignende landsted og det er så deilig å komme dit. Jeg får liksom litt sånn Saltkråkan-følelse av å være der. Deilig!

Ha en fin nye uke...med din venn malerkosten:))

Sjöboden sa...

Vilket fullkomligt underbart ställe!!! Förstår att ni trivs där! Vad fint du målat i inlägget under, den lille spisen blev jättesöt, tack för iden!

Kram Caroline

meaningmoon sa...

så heldige dere er som har en slik plass å dra til,såg jo sååå koselig ut!

Ha en fin uke,med maling og annet:O)

Cecilie sa...

Tusen takk for koselig hilsen :).
For et utrolig flott landsted dine foreldre har! Og DEN herlige uteplassen! DET hadde vært noe!! *s*

Kjempemorsomt å se hvor flotte disse maleprosjektene dine blir - virkelig inspirerende!

Ha en kjempefin uke :)

Eg ... sa...

Dette er et fantastisk nydelig sted. Har hatt gleden av å bu der ei natt og eg må sei at bildene lyge - det er langt flottare i virkeligheten. Ei sann perle... nydelig både inne og ute :-)

Hem och Lycka sa...

Vilket underbart hus på landet! Måste vara jätteskönt att komma iväg från vardagens stress ibland.

Tack för jätterara ord hos mig!

kram

Unknown sa...

Nå gleder jeg meg enda mer til Påske på landet :D Håper dere hadde det kjempe kos :) Her oppe har vi bare snø, snø, snø. Så håper det er litt vår når jeg kommer til Bergen :D

Klem fra Tante M

Made by KKann sa...

Hei hei hei - begynner med å si - jeg har lagt inn flere kommentarer til deg..men de har ikke kommet inn..vet ikke hvorfor - men sånn er det! Jeg prøver igjen..fra min laptop..

Vel! Vettu så alletiders flott landsted - det må være herlig! Jeg syns skiltet også var så fint jeg da - jeg vil ha et slikt skilt så alle vet når det er fødselsdag her i huset!! SMIL!

Så utrolig flott konfyren ble - så flink du er og senga og bordet - beundrer deg!

Vettu - det var en god ide å lage gulrotkake i cup cake former - super smart!

Flottepledd du fikk til en rimelig penge! Det blå skulle jeg ville hatt - gikk forbi princess sist jeg shoppet..vel vel!

Ha en super mandagskveld!..jeg skal strax krype i bingen med boka mi! Smil!

KlemKKann

Made by KKann sa...

..jepp der gikk det på andre forsøk!!!

Smil!

Susanne sa...

For et nydelig sted å reise til! Dere er heldige:)
Kjempe flotte bilder du tar, virkelig!!!

Frøken Lykkelig sa...

Å fytti rakkern!! Sånn "hytte" vil jeg også ha!!! Jeg er forresten oppvokst på Askøy:-) Utrolig flott hytte altså.. og for en uteplass og for en utsikt!! Fantastisk!!!!!

Karna sa...

Så herlig!!!
Kjempe flott sted de har funnet, og de har laget det så fint rundt seg også. Helt passe med et landsted så nærmt, det kunne jeg også godt tenkt meg, da tror jeg det blir brukt også.

Flotte bilder!

mette sa...

wow!! så fantastisk nydelig sted! heldiggriser som får feriere der... masse fine bilder!!