mandag 23. mars 2009

Første natt på eget rom...

Da har snuppa fått lekt og kost seg på sitt nye rom, og mor fikk ta seg en liten knipserunde...
Det er litt rørende å se hvor stolt hun er over å ha fått eget rom, det har hun ikke hatt før.

I øyeblikket er hun faktisk ganske opptatt av å holde det ryddig - men jeg antar det ikke varer evig... :)
På grunn av at sengen har ukurant bredde måtte vi spesialtilpasse sengebunnen, så i natt er er første natten på det nye rommet. Noe som var stor stas...! Hun sovnet også fort - så det hjalp å få jentene på hver sitt rom!


På den ene endeveggen satt vi inn hyllen som jentene har hatt på det andre rommet, den rommer mye dill dall. Kurvene skal spraymales hvite og lysegrå - tror det vil bli fint. Endel av det som står i hyllene skal også inn på Tuva sitt rom når det er klart.


Dukketeppene som mormor har sydd, har fått en egen kurv. Lett tilgjengelig i dukkeleken.


På hyllene over komfyren har fat, kopper, kaker, bakeutstyr fått plass.

Det er veldig kjekt å se alle møblene som jeg har malt og som har stått rundt om i huset endelig få sin plass - og ikke minst er det kjekt å få bildene i hodet av hvordan det skulle bli - ut i live!

Nå står Tuva sitt rom for tur. Håper å komme ett stykke på vei der denne uken.... Er ikke mange uker til jeg skal på jobb igjen, og det hadde vært deilig å bli ferdig i noenlunde tid før jobbstart.
Nå er snart søndagen over - så da vil jeg ønske alle en riktig fin ny uke!!

10 kommentarer:

Englefryd sa...

Rommet ble KJEMPE FLOTT. Tenker det er ei stolt jente som har sovet på eget rom i natt ja:-)

mi-rachel sa...

oj oj oj..så fint!
den komfyren og de kjøkkentingene var jo jo bare super skjønne.
du er jammen flink.

ser du oppdatert på min bloggroll.
eller det siste innlegget mangler...men det er jo ofte litt heng på det.

Unknown sa...

Så vakkert rommet ble! Skikkelig prinsesserom :)

Veldig delikat og gjennomført ble det også! Bra jobba :)

Ha en fortsatt fin kveld!
Klem Linda

Jannicke sa...

Ja,
rommet ble utrolig fint!!
Både du og datteren din må være stolte!!
Ha en fin mandag :o)
J.

Frøken Lykkelig sa...

For et fantastisk fint rom!!! Helt nydelig!! Og alt det fine du har gjort om til rommet hennes!!!
Masse fine bilder!
Du har all grunn til å være stolt!!!! :-)

Made by KKann sa...

ÅÅÅåååå kjære du - og helledussen så flott! Du har virkelig gjort en mesterlig jobb - skjønner godt at frøkna trives på sitt nye rom!! Helt herlig!

Ha en super duper mandag!

KlemKKann

meaningmoon sa...

Såå flink du er!! Helt imponert jeg!! Kjøkkenutstyret var bare nydelig,og den komfyren du har malt var jo en kjempe ide! Tror jeg må lage meg en slik til gutta også;)

Blir så inspirert av deg,så nå tror jeg jommen jeg må begynne å pusse opp litt verelser her og!! Hehe....Ha en fin dag!!
Klem!

Anette {foreldremanualen} sa...

Utrolig nydelig!!! :-D

Stjärnor & Champagne sa...

Det är verkligen ett jättefint flickrum.

Kramkram Anne

Fargelykke sa...

knallfint rom:)