torsdag 12. mars 2009

Finanskrisen viser muskler


I går var jeg på salg og handlet - noe som vanligvis er både kjekt og gledelig. Denne gangen var det egentlig bare trist.

Det var nemlig opphørsalg hos en av mine favorittbutikker med tanke på barneklær - og i de siste årene også interiør. Butikken jeg snakker om heter Små Drømmer. De flotte damene som har drevet butikken har dessverre måtte gå til det skritt å nå stenge butikken....noe jeg synes er utrolig leit.


I og med at jeg har stått på kunde-listen deres (joda..har shoppet der endel), så fikk jeg melding om at det skulle være opphørssalg i går, og at de ønsket sine kunder velkommen for å tømme butikken.

Jeg troppet opp ett par minutter på 10:00, som var da de skulle åpne dørene. Da var allerede butikken full av damer på jakt etter å gjøre noen kupp. Butikken var i utgangspunktet ganske tom, da det har virket på meg som de ikke har tatt inn noe særlig med varer etter januarsalget - så på ett tidspunkt tror jeg det var flere damer enn varer der inne...

Alt skulle ut - til og med interiøret i butikken - alt til 50%, og alle så ut til å finne n o e som var verdt å ta med seg hjem. Det være seg store plastikk esker fra IKEA eller bildene på veggene.... Til og med kleshengerne fikk bein å gå på.
Selv fikk jeg med meg 4 par MP strømpebukser til ungene, som jeg synes er utrolig gode strømpebukser, noen bodyer og en lue til Mikkel.
I tillegg så fant jeg ett lite zink-brett, servietter med seilbåter, små "glass-skåler" til kubbelys og en flott eske som Tuva skal få på rommet sitt.

For å få dette med meg hjem måtte jeg stå i en 50 meter lang kø som kveilet seg gjennom hele butikken. Tror jeg stod i kø i minst en halv time. Det var kun kontant betaling og noen hadde selvsagt ikke fått det med seg... og da ble det enda mer venting.
Veldig glad for å få i hus disse flotte tingene - men trist for at det var min aller siste handel hos de hyggelige damene på Små Drømmer.....

Håper ikke det er flere små uavhengige butikker som går dukken i disse tider - vi trenger dem også!

1 kommentar:

Frk. T sa...

Er det et brett med amerikansk flagg som står bak parfymeflaskene?
I så tilfelle, hvor er det kjøpt?

Det så kjempefint ut!!