søndag 8. mars 2009

Babyrom

For omtrent ett år siden stod jeg og malte og innredet dette rommet, til den lille guttebabyen som var ventet om sommeren! Nå er den lille babyen allerede blitt 8 1/2 mnd og en aktiv liten krabat!
En orginal Juno seng har stått lenge på ønskelisten, og jeg prøvde å få tak i en brukt seng i Danmark, men det ble så mye styr at jeg endte opp med å kjøpe en ny Kili-seng, som er en reproduksjon av den gamle klassikeren. Gjett om jeg var glad når den endelig kom i hus - synes den er helt nydelig! Det beste er at den kan trekkes ut og brukes i mange år fremover!

Rommet er ganske lite, så da kom endelig dette smale skapet fra Fretex til sin rett. Det ble malt hvitt og fikk en tallerkenhylle til bøkene over seg.


Lille M stortrives på rommet sitt og elsker sengen sin, han smiler når jeg bærer han inn for å legge han - helt sant!

Årsaken til denne vandringen ned memory lane, er at dette søte lille babyrommet nå etterhvert skal gjøres om til ett kontor... Mikkel er for liten til å sove i en annen etasje enn oss - så han blir med ned i underetasjen. I og med at vi mister kontorplass nede, blir nå dette rommet gjort om til en midlertidig plass for symaskin, printer og alt annet kontor stæsj...
Men en dag lille venn - skal du få rommet ditt tilbake....

18 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Godkväll...Vilket härligt rum och denna säng är ju så fin, och så lite Lexington, mys....

Kramis Anne

Unknown sa...

Veldig fint innlegg :) ble litt nostalgisk, vi har feira 6 års bursdag for vår lille prins i dag... det går så fort! Men han er skjønnere enn noen gang :)
Hilsen Hilde

Unknown sa...

Vakker seng og vakkert rum :)

Ha en fortsatt fin kveld!

Drømmen om en eplehage sa...

Tusen takk for hyggelig besøk i bloggen min!

Har bladd meg litt tilbake her og du har jo virkelig svingt deg rundt i permisjonstiden. Inspirerende prosjekt du viser og ett vakkert hjem du viser frem.

HA ei flott og kreativ uke!
Eplekos

mi-rachel sa...

så fin den sengen er!
og det smale skapet fra fretex var også veldig fint.

Livy sa...

God kveld i stuen!
Så nydelig rom han har! Utrolig flott seng, og det er så koselig når barna trives i der. Slik er det her også, hun riktig koser seg! Er sikker på at det nye rommet hans også blir veldig koselig!

Ønsker deg en riktig fin start på den nye uken! Klem fra Livy

Stoltzen2012 sa...

Herlig rom!! :o) Når det gjelder kjolene så har jeg jo ikke solgt noen ennå..bare gitt i gaver, men har jo tenkt at det kan bli salg etterhvert..men synes det er veldig vanskelig å sette en pris på egne ting.. Sender deg en mail jeg..:o) Når det gjelder farger, så kan du gå inn på denne siden..da finner du alle fargene de har på stoff og stil..:o)
Men jeg skal gjerne sy for deg altså!! bare finn farge du:)

http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mode.aspx?group_id=4826

Trude sa...

Ramlet innom her, jeg, og legger deg til i blogglista mi:-) Flotte bilder av en veldig fin stil.

Jannicke sa...

SÅ flott gutterom!
men skjønner du vil ha han i samme etasje som dere er!
Klem og god natt!

Stoltzen2012 sa...

Ps..De er veldig slitesterke!! Vil absolutt tåle barnehagebruk!! :o)

Bo med Lena sa...

Så nydelig rom!!

Samfeiring av bursdag med en mamma som er lærer kan anbefales på det varmeste. Jeg har aldri vært så uthvilt etter en bursdag jeg:)

Guttemamma sa...

For et herlig rom!!slkønner godt at han gleder seg til å legge seg:-)!! Ha en flott uke, klem

Miss.T sa...

Nydelig barnerom! De sengene er bare råflotte !

Karna sa...

For et nydelig gutterom, fantastisk flott blåfarge på veggen...det var noe annet enn den grusome fargen jeg prøvde meg på ja....

Hagehuset står åpent året rundt, bygget det mest som en levegg, men mens vi var i gang så ble det jammen tak også gitt....he,he...

meaningmoon sa...

Nydelig rom og seng!!! Kan tenke meg lillegutt trives godt der ja:)
Skal igang med og pusse opp min lillegutts rom nå,så det er herlig med slik nydelig inspirasjon fra deg:):)

Ha en fin fin mandagskveld!

Ingrid sa...

Hei! Flott blogg du har! Vet ikke hvorfor jeg ikke har oppdaget den før, men nå er du iallfall lagt til i blogrollen min. Ha ei fin uke!

Mi :) sa...

Å, for et koselig rom :) Skjønner godt at Lillemann koser seg der! Du har laget det kjempefint :)))

rod i hob sa...

Hei!!
Takk for koselig helsing hos meg! Klart at det er greitt, bare kjempekjekt! Eg har hatt deg på mi bloggliste ei stund... Så fine bilder :-)