søndag 18. januar 2009

Kunsten å se seg tilbake....

Jeg er vel det som man kan kalle en utålmodig person , som helst skulle sett at mine prosjekter var ferdig før de i det hele tatt begynte. Det er vel også derfor mine nærmeste sukker oppgitt og rister på hodet når jeg starter på håndarbeids prosjekter....for de blir sjelden fullført.
Men når det kommer til oppussing, da har jeg tålmodigheten noenlunde i sjakk. Da fullfører jeg, og kan nesten ikke vente på å se det ferdige resultatet - og håper det blir slik det allerede lenge har sett ut i hodet mitt!
Men når frustrasjonen begynner å spire - over at ingenting skjer eller blir gjort her i huset, er det kanskje på tide å stoppe opp å se seg tilbake, og være takknemlig for det som faktisk HAR blitt gjort!

Inngangspartiet - i starten av det jeg vil kalle renoveringen av hele under/kjeller-etasjen.

..og det ferdige resultatet

Da er det på tide å være GLAD for at vi ikke lenger trenger å gå slalom mellom matrialer. At vi ikke lenger går med sagspon under føttene, klør fordi klærne er full av isolasjonsstøv eller har maling i håret eller på armene. Da er det på tide å være glad for at stuen ikke lenger er fyllt opp med sponplater og listverk...


Nedre del av hallen før

...og etter.

Da er det på tide å sette pris på mannen i mitt liv, som faktisk lar meg få viljen min 97% av tiden, som har blitt en kjempe flink håndtverker, og som når det står på, jobber dag og kveld for at vi skal blir ferdige.

Under/kjeller etasje før....

Og etter...

Da er det på tide å være glad for at vi endelig har fått oss bad med badekar, og for at jeg endelig har ett fornuftig sted å vaske klær!



Da er det på tide å bare sitte å nyte og gi oss selv ett klapp på skulderen!

...MEN det er jo så artig når det står på også!

Du kjære...- Vi skal ikke ta å... :))

Ha en fortsatt flott søndag og takk for at du kikket innom!

9 kommentarer:

Charlotte sa...

Så fint det ble!

Guttemamma sa...

Herlig innlegg, du høres ut som meg...har begynt å hinte om at vi skal male møblene på kjøkkenet og etterhvert innredningen...Godt vi har snille og dyktige menn!! Ser da ut som du får ting gjort og veldig gøy å se før og etter bilder!! Jeg har begynt på et stort håndarbeidsprosjekt for leenge siden, skal hekle 190 ruter...
Ha en deilig søndagskveld!! KLem

Det Lille Hvite Huset sa...

..skjønner hva du mener.. det er jo moro å få satt bildene inne i hodet av hvordan det skal bli i sving... og så er vi kanskje litt utolmodige og har bilder av masse forskjellig og tanker om mye en ville ha gjort.. men jeg har lært meg med tanke på min egen mann at det er lurt å gjemme litt til senere og ikke plumpe ut med alt jeg vil gjøre samtidig..for da mister han motet..og ikke så mye blir gjort... EN ting av gangen.. :-) ser utrolig fint ut hos dere og du har jo fått gjort mye ser jeg... ha en fortsatt fin søndagskveld. klem :-)

Livy sa...

God kveld i stuen!
Dette var et klokt innlegg - det er veldig viktig det du setter fingeren på! Og du verden for en jobb dere har gjort!! Et nyyyyyyyydelig resultat!

Kos deg med en avslappende søndagskveld nå - det har dere fortjent:-)

Mange klemmer fra Livy

meaningmoon sa...

Utrolig flott dere har fått det,er så gøy å se slike resultater når en har jobba og slitt og bodd ì "rot" over lengre tid:)
Skikkelig koselig blogg du har:)

Ha en fin uke!!

Hilsen Pippilotta:)

Anna sa...

Takk for koselig hilsen i bloggen min :) Dere har jo fantastiske før- og etterbilder av gangen! Er så gøy, elsker før og etter :)
Så du lurte litt på farge på trekket til Ektorp-sofaen din. Lurer litt på det samme til mine. Har jo hund, så det blir fort flekker. Jeg har veldig lyst på grå - mellomgrå/muldvarp – og har funnet ut at enten så farger jeg det ene hvite trekket til sofaene selv, eller så kan det kjøpes via nett: www.bemz.com. Ganske genial side nemlig :)

Anna

Marianne sa...

Tusen takk for koselig hilsen hos meg! Har ikke hatt tid til å være så mye innom som deg jeg, men kommer seg nok ;)Kjempe fin blogg du har fått allerede da! :) Lyst på noen små jeg også! Heheh.. Mange klemmer fra Marianne

Sjöboden sa...

Tack för snälla ord hos mig :-)
Räcker för mig att se din banner - vet att jag kommer älska din blogg!

Kram C

Anette {foreldremanualen} sa...

Heisann! :-)
Så utrolig fint!!! Så artig ide å henge en lysslynge rundt speilet på badet. Ekstra fint med mørk ramme også - skikkelig lekkert.

Ha en fin kveld! ;-)