fredag 30. januar 2009

Helg...

Solen skinner i Bergen, det er blå himmel og det er skikkelig vårsteming ute!
I går var endelig energien over meg igjen og jeg fikk mesteparten av klesvasken under kontroll (er jo helt utrolig hvor mye som hoper seg opp når hjulene slutter å rulle) - og huset fikk seg en real opprydning - og sengene nytt sengetøy.

M&M mannen tok ukeshandelen og kom til og med hjem med deilige friske tulipaner i nydelige vårfarger!! I og med at det var meldt strålende vær på disse kanter var planen klar for å ha mange hyggelige uteaktiviteter i helgen....Alt lå med andre ord til rette for en koselig og aktiv helg med ungene.
MEN så skjedde det... Klokken 02:30 hører vi en fortvilt stemme fra barnerommet - "Mamma ,jeg har kastet opp....". Og dette var startskuddet på en rekke hendelser som alltid henger sammen med omgangssyke - ja dere vet, som blant annet at klesvasken tripler seg med lynets hastighet... Men ikke nok med det - mannen i huset gikk ned for telling like etter han også...sukk...det var jo bare det som manglet!

Planene for helgen ble brått endret, men men det er ingenting å gjøre med det. Med pleie og omsorg kommer vel både den ene og den andre seg - og nå slipper vi hvertfall lenger å tenke: Når får vi den? Vil vi slippe unna denne gangen .... :)

Jeg har fått utfordringen om å vise 6 bilde i den 6 mappen av Mammas Hus. Det skal jeg gjøre, bare gi meg litt tid :)


Ønsker alle en riktig god helg!

8 kommentarer:

A Seaside House sa...

Huff, det er ikke akkurat noen fornøyelse nei! Du må ha en god helg likevel:) Flotte tulipaner, og koselig bilde fra huset! Tror jeg må kjøpe en bukett imorgen jeg også.

Blogger sa...

Så utrolig fine bilder :-) Hva har du forresten gjort for å få mannen din til å kjøpe blomster? Trenger tips...

Ellers er det synd å høre at dere er blitt rammet av omgangen. Kjedelige greier. God bedring alle sammen!

mi-rachel sa...

masse god bedring til huset ditt:)

Sommerlyst sa...

Vivi's Verden: Etter langvarig indoktrinering på at jeg synes det er veldig kjekt med friske blomster til helgen - så hender det oftere og oftere at han faktisk kommer på dette helt selv, når han er ute på handletur ;) Kjempe kos, og jeg blir like glad hver gang!

silje-sin sa...

Hei:) jeg kjenner meg godt igjen! Augusta har vært hjemme en uke fra barnehagen fordi hun har vært syk, og i dag tidlig våknet jeg av at ferdinand kastet opp i senga vår.. Herlig:) Heldigvis har han ikke kastet opp siden i dag tidlig.. Så nå krysser vi for at han, og vi andre, holder oss friske:) God bedring og god helg! klem fra silje.

Jannicke sa...

Huff, den omgangssyken :o(.
Håper dere snart er over det verste!
Så koselig du har det i stuen du også!! Den hvite sjenken var flott!
God helg

Stoltzen2012 sa...

Stakkar..føler med dere..Hadde fortjent en sykefri helg nå ja.. Så koselig å få blomster, og jeg kan ikke få sagt nok ganger at tulipaner er min absolutte favoritt! Jeg trenger ikke andre blomster;o) Hilse! Klem

Tre Kusiner sa...

Oi oi oi...stakkars. Ja då blir det klesvask og pleie i heimen. God bedring og tusen takk for tips eg fekk på mail den dagen, fått noko av det til ser du kanskje. Stor klem G