mandag 23. januar 2012

Så mange ideer!


Tusen hjertelig takk..
for alle innspillene vedrørende trancherbordet
som skal bli en en liten fin kjøkkenøy!

Det var så utrolig kjekt å se alle innspillene som tikket inn. 
Jeg visste at dette måtte være rette stedet å be om råd!

Under har jeg oppsummert noenlunde hvilke innspill som kom inn:

Flere mente at jeg skulle male den hvit og toppen svart


 Liker ideen og har vært innom den flere ganger, men er redd for at det kan bli "rart"
- siden benkeplaten av laminat ikke er helt svart... men helt klart den tanken jeg hadde først også!

Noen mente jeg burde male den mintgrønn


Spennende idé og en nydelig farge - 
men kanskje en farge som er vanskelig å kombinere med 
de andre fargene jeg ofte bruker i interiøret... 
Må tenke litt mer - men det er ikke uaktuelt.

Det kom også innspill om å beise hele i drivved

Da hadde jeg hverrtfall fulgt dagens trend, 
men "problemet" er at det kun er toppen/platen som kan beises. 
Resten har en slags lakk på, så der blir det nok best å male. 
Synd for det kunne nok vært kjempetøft.

Å male hele øyen hvit er jo også ett alternativ


Det er jo nydelig og rent...

Eller hvit med marmor på toppen...som en av dere foreslo

Dette er en absolutt favoritt,
men da blir forvandlingen litt mer avansert og dyrere enn jeg tenkte - 
men kanskje med tiden...


Helt svart ble også nevnt

Klassisk og vakkert...men min "øy" er jo ikke like vakker i utgangspunktet. 
Eller kanskje den blir sånn som på bildet om den males svart!


Det kom også forslag som gul, men det fant jeg ikke bilde av. 

Fikk også tips om å finne en farge som matcher paljettene på lampen - en spennende ide som jeg skal "grunne" litt mer på.


 
Selv har jeg fundert litt på grå eller gråblå understell  
- men vet ikke hva som da hadde vært best å gjøre med toppen...



Alle bilder er googlet og funnet rundt om på nettet!


Jeg er nok ikke helt klar til å ta en avgjørelse, jeg får la alle innspill synke inn 
og når jeg har bestemt meg - så skal dere få vite hva jeg landet på!

7 kommentarer:

Jatte sa...

Spennende å se hva du velger til slutt!

Klem Jatte♥

Anette sa...

Det blir kjempespennende å se hvordan det blir til slutt ! :))

husk å titte ut av vinduet og se om du ser nordlyset i dag! skal visst være nordlys over hele landet, så de som er heldige og ikke har en masse skyer på himmelen kan jo risikere å få et glimt av det :))

Harmoni og nostalgi - Den Hvite Rose sa...

Hei. Jeg har laget meg en kjøkkenøy av et trancherbord. Jeg malte understellet hvitt og så var jeg på bruktbutikken. KJøpte meg et ovalt, lite mahognisalongbord. Tok av bena og skrudde vekk den "kanten" under som bena satt fast i. La plata oppå trancherbordet og det ble kjempefint. Er på jobben og har ikke tatt bilde av det. Men hvis du ønsker så kan jeg sende deg et når jeg kommer hjem.

LYKKEBO sa...

Her var det mange gode ideer ja!
Grått er jo veldig fint-uansett jeg gleder meg til å se mer;) Kjøkkenet deres er jo bare rå lekkert!
Drømmer om en kjøkken øy jeg å.......
God tirsdagsklem fra meg:)

Mrs S sa...

Hei hei kjære du <3 Så utrolig flott det ble med en liten øy på det nydelige kjøkkenet ditt!

Beklager at jeg ikke har lagt igjen noen spor etter meg på en god stund, men her har det gått i ett!!! Også har jeg hatt problemer med å kommentere fra mobilen, noe som er litt mer praktisk i en hektisk hverdag,hehe;)

Uansett, jeg har gjort meg en liten tanke om øya di.. Hva med å gå til anskaffelse av to like av disse transerbordene, så blir øya enda et hakk større? Nå har jeg jo ikke vært der inne, så vet ikke helt hvor stor plass det virkelig er, men ut ifra bildene ser det romslig nok ut... Når det kommer til farge ville jeg enten malt understelle i en slik dus blågrå tone som du beskriver, og oljet eller beiset platen (eventuelt mat toppen hvit), eller malt det hele hvitt :)

Det er så herlig at du har begynt å blogge så mye igjen! Du skal vite at jeg innom hver eneste dag! Jeg kommer sterkere tilbake selv også etterhvert, men nå er det nok bare å komme seg gjennom dagen... Sååå mye hele tiden!

Stor varm klem<3

Två systrar sa...

Hallå! Den bilden du har högst upp, det bordet har jag också gjort om, det från IKEA

http://systrartva.blogspot.com/search/label/F%C3%B6re%20och%20efter

Du kan följa länken så ser du hur mitt blev. Det var ett tag sedan och jag tänker nog måla ytan svart nu istället för brunbetsad. Det finns en jättefin köksö på ikea som jag visar under fliken kök, så ska jag ha i mitt nya kök, den gamla köksön hamnar i gäststugan. Kram o lycka till!! / C

Anonym sa...

Hei!

hvor er det bilde som er malt i drivved fra?? kjempefint kjøkken!!!