mandag 27. april 2009

Ikke bare bare...

Permisjonen krymper inn for hver dag som går, og nå nærmer deg seg virkelig jobbstart!!
Neste mandag på denne tiden har jeg faktisk allerede gjennomført 1 arbeidsdag.
Det er ganske rart og vemodig at året hjemme allerede er over... Heldigvis skal jeg ha fri hele skoleferien, så det blir en myk start for både barna og meg!
.

Hvis noen lurer på hva jeg gjør der ute i arbeidslivet, så består min jobb i å hjelpe andre til å nå sine mål med tanke på salg, effektivitet og kundetilfredshet. Teamleder på ett kundesenter (innen finans) med andre ord. Og faktisk så gleder jeg meg til å komme tilbake til jobb og kjempe kjekke kollegaer, jeg gleder meg til å kunne spise lunsj med andre voksne mennesker og slippe å kun konversere med en som faktisk ikke engang kan prate....
.

Men først skal siste uken i permisjon nytes, derfor skulle jeg ønske pollenallergien og forkjølelsen kan roe seg ned litt!! Det er ulempen med de fine været vi har hatt - kraftig pollenspredning!

.
Klem M

12 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Visst är det ganska skönt att komma tillbaka till jobbet. Ut i det sociala och träffa folk på ett annat sätt. Jag tyckte att det var ganska skönt att få mina timmar för mig själv på jobbet och bra för barnen också...
Stor kram Anne

Englefryd sa...

Ja, det må være det deiligste med å begynne i jobb igjen, å faktisk kunne prate med voksne mennesker:-)
Er jo litt kjekt å ikke bare være mamma hele tiden( bare det meste av tiden hehe).
Men litt sårt i et mammahjerte å gå i fra de til å begynne med.

Klem

Jannicke sa...

Kjenner følesen din, litt sånn "gruglede" seg - ikke sant??

Det blir nok rart, men sikkert litt godt også..
Håper allergien din roer seg etterhver. Har du vurdert "allerisprøyte"? Det er et slags kortisonpreparat beregnet på pasienter hvor konvensjonell behandling ikke er tilstrekkelig... jeg setter slike sprøyter på bl.a min bror som har samme plager som deg.
Ha en fin kveld ;o) Klem J.

Jannicke sa...

...ja, hør med legen. Det høres ut som at det du har prøvd frem til nå, ikke gir deg tilstrekkelig virkning/hjelp..
Jeg har også vært au-pair et år i USA, også jeg rett etter gymnaset
(1989). Var i Florida, og på hawaii... Hvor var du? J.

Unknown sa...

Kjenner til den "gruglede"-følelsen ja. Kos deg denne siste uken hjemme! Og lykke til med å begynne i jobb igjen. :)

Guttemamma sa...

Nå får du ni-nyte de siste dagene!! og snart er det sommer!! NAttaklem

Anonym sa...

det er posetive og negative sider med alt - men det må være gøy å glede seg også da og ha en jobb hvor det er mulig! Ha en fortsatt fin uke!!

Lenemora sa...

Ønsker deg en herlig siste uke i permisjonen din - gjør det du har mest lyst til!

Klem Lenemora

Mjuka sa...

Det är skönt att börja jobba. Jag sa upp mig från mitt förra jobb, där jag inte alls mådde bra. Nu har jag ett nytt jobb där jag mår alldeles super. Det är alldeles perfekt att jobba som jag gör nu, endast 67%. Är hemma mycket med barnen. Ha en fin dag
kramar Malin

Villa Kos og Kaos sa...

Du får virkelig nyte de siste dagene dine....
Godt at ikke overgangen blir så brå da, selv om det er utrolig deilig å få komme inn i "voksenverden" igjen, på tross av
tidsklemme og alt som hører til.

Lykke til!
Klem G-C

Smineset sa...

Rart det der... Veldig godt å være i permisjon og veldig godt å komme seg tilbake på jobb.

Du får nyyyyte masse denne uka.

Hvordan i alle dager har du forresten greid å få så lang ferie? (Her spør jeg får å lære ;-)

Hihi

Ha en super dag! :-)

Zun sa...

Tack för fina ord i min blogg!

Så skönt att du känner längtan tillbaka till jobbet och inte bara gruvar dig för att börja om. Du har helt rätt i att det är en skön känsla att få umgås med vuxna människor. Tänk bara att du kommer att få gå på toaletten ifred! Utan någon som står bredvid eller sliter i dörren och ropar MAMMA MAMMA! Det tyckte jag var bland det bästa ;-) och att få tänka klart sina tankar utan avbrott.

Sköt om dig och njut av sista veckan under föräldraledigheten!

Kram Zun