fredag 3. april 2009

Ekte husmorlykke!

Jeg vet ikke det sier mest om været... - at klesvasken kan henges ut for tørk, eller om meg når en slik handlig kan utløse en lykkerus! I dag kom (endelig) klesstativet på plass igjen, etter en vinter i boden, og jammen var det varmt nok i luften til at jeg kunne henge ut klesvasken også!!

Ekte husmorlykke med andre ord... ha ha.. Men er dere ikke enig i at klær tørket i friluft er noe for seg selv? Både duften og følelsen av klær som har hengt ute til tørk i solen synes jeg er helt herlig!


I tillegg til at tørkestativet er tatt i bruk igjen, er det mange andre tegn i hagen på at våren faktisk er her!! Spireaen spirer og det er store vakre knoppersyrintreet!

I dag har vi virkelig hatt en nydelig dag her på vestlandet, med strålende sol og varmt i luften - håper vi får noen slike dager også i påsken.

Jeg fikk mange søte kommentarer på forrige innlegg - tusen takk!
..
Mange av dere lurte på hvor jeg hadde kjøpt kåpen Maja hadde på seg. Den er faktisk arvegods fra Tuva. Kjøpte den for ca 3 år siden til henne. Den er av merket Me Too, men jeg husker dessverre ikke helt hvor jeg kjøpte den...
...
Ønsker dere alle en fabelaktig fredag og helg - og god påske for dere som nå drar i vei på påskeferie!
..
I kveld kommer jeg rundt til dere alle...for å se hva dere har drevet med i det siste..

17 kommentarer:

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Det är det bästa som finns att kunna luft torka tøyet ute!!

Glad Påsk
önskar
Sessan & Prinsessan

Anonym sa...

Ekte hverdagsglede.
Finnes ikke noe bedre etter en altfor lang vinter innendørs!!!!!!!!!!!!!!!
Legge seg i utetørket sengetøy, ha fri dagen etter, og kunne ligge så leenge man måtte ønske.DEILIG!!!!
Hanne

Bo med Lena sa...

Helt enig!! Sånne små hverdagslykke-øyeblikk er herlige. Lukten av nyvasket tøy er herlig.

God helg til dere:)

Klem Lena

Hem och Lycka sa...

Hääärliga vårtecken!!

kram

mi-rachel sa...

tror jeg må få meg klesstativ i hagen. fine bilder :)

Malin sa...

Veldig enig!
Årets første tørk ute er en ren nytelse!!

Håper på å få den ut i helgen:)
Gleder meg.
Hva er vel bedre enn å legge seg o nyvasket engetøy med lavendelduft:)

Ha en deilig helg:)

Klemmer malin

Ninas Drops sa...

Hello....
Jo du tyggismaskina er kjøpt på Nille den og vettu..
Den hadde ole brum figurer på toppen, men de tok jeg bare av jeg...ble litt for søt for meg vettu...
oki...

Deilig at våren er her...fresht liksom-...her trengs det nok litt regn før jeg får helt følelsen...Har jo fortsatt en halv meter snø ...sukk....

Jepp enig at det er godt å henge vasken ut...ååå nå fikk jeg lyst til å vaske sengetøy og henge ut...I morgen kanskje...men det er jo helg...kanskje jeg skal vente til mandag da...ta litt helgefri liksom...
Kos deg i kveld...
Drops=)

Stjärnor & Champagne sa...

Vad härligt det ser ut med tvätten. Ja här får man inte hänga ut något när mannen nyser, hihi.

Kram Anne

Eg ... sa...

ja, eg er så enig... det er sååå deilig å kunne plukke inn tørre klær... litt kalde av vårvinden, men så friske og godt luktande. Det er absolutt lykke :-) Håpa været er sånn i morra også, så kan eg få tatt ein runde også.

Jannicke sa...

Åhh,
det så jo herlig ut!
nesten sommerlig...
Ville bare ønske deg en deilig påske :o)
I morgen setter vi oss på flyet til Spania.. Legger ut en liten påskehilsen på bloggen før jeg drar, men så blir det nok stille fra meg en stund... Har pc med, så mulig er jeg innom og titter litt - men ellers tar jeg blogge-fri :o)

Kos deg masse,
så "sees" vi :o).

Klem :o)

Made by KKann sa...

Ååååå så masse herlige bilder - deilig! Smil!
Å vettu - enda så deilig det er med tøy som har tørket ute - så har jeg aldri gjort det - her går tørketrummelen mange mange mange runder i uka!!

Ha en super fredagskveld!

KlemKKann

♥ Fyra årstider sa...

Jag måste fixa torkställning..det är för härligt. Tycker mycket om din blogg..jag har dig på bloggkoll nu.
Kram Lotta

Villa Kos og Kaos sa...

Nå fikk jeg skikkelig vår-følelse!!
Takk til deg!!

Ha det supert i påsken!
Klem G-C

Anita fra hjerterommet sa...

Håndkler og sengetøy som som vaier i vinden er skikkelig sommertegn. Det å legge seg i sengetøy som er tørket i sol og vind gir en følelse av luksus og ro.. merkelig egentlig.

Skikklig vår her i Bergen i går ja, fikk faktisk plantet en del mini stemors blomster. Hurra..

Stoltzen2012 sa...

Så deilig at det går an å få hengt ut klærne..:o) Har ikke skrevet så mye kommentarer i det siste, men det ser ut som du får mer enn nok;) Jeg har hatt litt bloggetørke i det siste.. Ha en koselig påske Maj-Nan, så snakkes vi:o) Klem fra Linda

Tiril sa...

Du , jeg er så enig, klestørk ute, er det beste som finnes, spessielt sengtøy!!!
Orker ikke å tørke sengeklær inne eller i trommel, vinterstid tar vaskeriet seg av det for meg, men nå skal det vaie i vind på snoren.
Ha en fin påske.

Ingrid sa...

Hei!!
Godt å se at det er flere som har den samme besettelsen for klesvask som meg.. jeg synes også det er en helt herlig følelse når klær kan tørkes ute for første gang.. det er husmorlykke ja, som du sier! :)
Ha ei flott påske!