onsdag 29. april 2009

Heklet kleshenger



Jeg er, som jeg har nevnt til det kjedsommelige, ikke av de mest tålmodige sjelene - så derfor er det å sette i gang med ett stort teppe, en ganske stor utfordring for meg. For å ikke gå lei, har jeg funnet ut at det er lurt å ha småprosjekter innimellom, slik at man kan jobbe med litt andre mønstre eller farger... I dette øyeblikk har jeg 3 prosjekter gående. 1 stort og 2 små.. Ett av dem er hemmelig, men prosjektet jeg startet så vidt på i dag, kan jeg fortelle om...

Jeg satt å surfet litt på nettet (har vel ikke gjort så mye annet i dag), og der fant jeg en lur idé om å hekle trekk til kleshengere. Det var både så enkelt at en nybegynner kunne klare det, i tillegg så det ganske søtt og fint ut. Så jeg fant noen enkle tre-hengere som jeg hadde i skapet, målte rundt og satte igang med å hekle (staver - for de som er inne i hekle sjargongen).

Her ser dere litt hvordan det skal bli.. I tillegg kommer det kanskje litt pynt i form av en liten rosett eller lignende - må se hva jeg får til! :) Fargene er lys lilla og hvit - når jeg ser meg rundt i butikkene om dagen, virker lilla som å være en stor slager i sommer!

Og her har jeg jammen kommet enda lenger...har visst gjort litt annet enn surfing i dag.
.
MEN: Saken er at jeg har gått rundt de siste dagene og vurdert å ha en liten konkurranse/utlodning. Det er så mange rundt meg som har hatt det, og det virker jo til å være en kjekk ting! Men hva skal man ha som premie? Tenke, tenke.....Jo, kanskje jeg skal lodde ut noe jeg har heklet? Etter litt leting og tekning så fant jeg da disse heklede kleshengerne.
.
Hva synes dere? Hadde det vært en interessant premie?
Neste "runde" tall på besøksbarometeret mitt er 15000 besøkende siden oppstart i januar, og heldigvis er det en stund til ennå....så da skulle jeg ha jeg tid til å bli ferdig!
.
Helt til slutt må jeg bare vise ett bilde av spireaen i hagen! Sjekk blomstringen! Tidligere var dette en busk som blomstret til 17.mai, men nå blir det bare tidligere og tidligere...


I morgen drar vi ut på landet, og blir der noen dager. Er sikkert tilbake lørdag, så til da -

GOD HELG

(selv om det bare er onsdag...)

Klem M

som fremdeles er ganske vårslapp igrunn - håper det kommer seg iløpet av helgen. Sjøluft gjør sikkert susen..

21 kommentarer:

Englefryd sa...

Du tar ting et skritt videre du ser jeg:-) Går i lapper enda her, men har vært litt lite tid i det siste, så det er ikke blitt så veldig mange flere.
Så mange besøk du har hatt da, skjønner jeg godt ja:-) Hadde vært en kjempe flott premie. veldig moro med noe du har laget selv da!!!
Kos dere på landet og GOD HELG.

Klem

Englefryd sa...

Ligger forresten en utfordring til deg inne hos meg:-)

Jannicke sa...

...ja, jeg er sikker på sjøluft vil gjøre godt - både for vårslappheten og gikten (*fnis*)..
De kleshengerene kommer til å bli lekre!! JA, jeg ville absolutt likt å ha en slik i mitt skap! har bl.a kjøpt en lekker lilla tunika hos Farmors Hus... Den skulle hatt seg en verdig kleshenger!

Kos deg på landet, nyt dagene. Ikke bekymre deg for jobbstart o.l. Slappheten du strir med kan jo komme av at du kanskje gruer deg og bekymrer deg litt for tiden fremover (?).
God klem til deg fra meg.

Villa Kos og Kaos sa...

Så flink du er!!
Helt klart en superfin premie da!
Så koselig med noe giveren har laget selv..
jeg setter ihvertfall utrolig stor pris på det!
Gleder meg til å se de andre "hemmelighetene" dine...
Stor klem fra meg!

Stjärnor & Champagne sa...

Spirean blommar här också....Den är verkligen fin medans den blommar. Spännande att se vad du skall virka, hihi. Jag känner att jag verkligen börjar förstå Norska lite bättre sedan jag började läsa era bloggar. Jag tar mig verkligen tid och försöker tyda alla ord. Det mesta förstår jag men sen dyker det upp något ord som jag inte har en aning om....Du kan väl lotta ut något som du har virkat?
Jag skriver som till Jannicke att jag tycker verkligen att du har det fint och jag är så glad att jag har funnit dig via bloggandet för du är så go...

Kram Anne

Smineset sa...

De så utrolig søte ut! Matcher jenterommet her i huset (hint hint :-)

I dag har vi endelig fått fint vær. Gleder meg til å ta hagen i bruk igjen!

Kos dere masse!!! Klem :-)

mi-rachel sa...

det hadde vært en fin premie :)

Mjuka sa...

Fint!
Kram och mysig helg
Malin

Monica sa...

Kjempesøt:) Og Lilla er tingen, har jeg sagt i alle år..;)
Tror jeg skal prøve meg på litt hekling, men kanskje jeg venter til regnværet på høsten..
Ha en trivelig langhelg!
Monica

Ps: En slik en hadde vært en super premie..

Anita fra hjerterommet sa...

Det er jo den flotteste gaven det, å gi noe man har laget selv :)

Skal sende deg oppskriften på tøfler, enten på mail eller som et innlegg hos meg. Mulig jeg får ta å lage et par til og ta bilder underveis lettere å få forklart da.

Smart å lage trekk til kleshengere, koselig tilleggsgave å gi vekk hvis man skal gi klær til liten eller stor :)

Smineset sa...

LYKKE!!! :-) Gleder meg! Tror (om alt går som det skal) at det blir dåp i november/desember. Kan nesten ikke vente :-)

I dag skal jeg forresten ut å kjøpe meg heklekrok...

klem :-)

Eg ... sa...

Så søte :-)
Blir spennande å sjå resultatet.

Ha ei superfin helg!

Anonym sa...

faktisk var jeg p`et brukt marked i går jeg og da var det en haug med hjemme hekla kleshengere til salgs, men er ikke noe flink til pruting, så jeg orkert ikke å spørre en gang - de som selger blir så voldsomme syns jeg og i disse krisetider enda værre - men tanken slo meg at det kunne vært kuult i skapet til vesla, men så glemte jeg det fort bort og kom på det først nå igjen....

Interiør 63º N sa...

God helg til deg også :O) Du har vel reist nå ;O)
Synes det var en kjempefin gave jeg, hjemmelaget og all ting :O)

Bare elsker de Kvänum kjøkkene du viste i forrige innlegg, dessverre er de litt vel dyre.....

Kirsti

Ninas Drops sa...

Å så moro det så ut da...
Å hekle "sokk" til kleshengeren...uff...håper ikke du ble støtt...hihi....Men knallfin da...Jeg liker slikt...

Håper dagene på landet gir deg mye hygge=)
Ha det fint=)
Dropsipopsi

Maria ( Idekroken ) sa...

Så fint det blir ;) Og flott premie hadde det vært! :)
Klem Maria fra Idekroken

Kristin`s lille hjem sa...

Hei!

Så flotte kleshengere du lager,veldig kreativt.De buskene er flotte når de blomstrer,kunne de bare blomstret hele sommeren.

Hilsen Kristin

Cecilie sa...

Wow, skal si du er flink!! Kleshengere er jo en kjempeidè, gudene skal vite at det finnes altfor mange kjedelige og anonyme :). Tusen takk for etterlysningen - jeg setter enormt stor pris på dere 5 som orker å følge meg til tross for sjeldne oppdateringer *hehe*. Jeg har et stort forsett om å stjele litt av oppussings-tiden til fordel for bloggen fremover, så forhåpentligvis blir det litt mer schvung over sakene snart ;).

Håper du nikoser deg på landet, og at sjøluften gjør deg godt :)

Stor klem!!

Unknown sa...

Så dekorativt det blir da:)Morsomt med noen små prosjekter også!

Ha noen fine dager på landet:)

Klem Linda

♥ Fyra årstider sa...

Å vad du är påhittig..jag undrar vad det är su målar?
Kram Lotta

Made by KKann sa...

Flott hekle prosjekt - jeg må dessverre innrømme..jeg kommer ikke til å lære å hekle!! Snufs..

Ha en fin lørdag - der ute på landet!!

KlemKKann