lørdag 25. april 2009

Hageliv....

Den lyseblå skålen er fra Figgjo Flint og er ett loppekjøp.


I kveld har jeg kost meg ute med hekletøyet og ett lite glass Chablis.... Hygge!
.
Noe av det beste med våren og sommeren er at vi kan bruke uterommet (som det så fint heter for tiden). Det er deilig med litt ekstra tumleplass for store og små!! Den store hagen bak huset (for oss er den hvertfall stor), var en av de største grunnene til at vi valgte å kjøpe dette huset 5 år siden. Vi har stor plass til å boltre oss, med en terrasse på 50 kvm og stor gressplen, men det aller beste synes jeg er at det i hagen står gamle kirsebærtrær og ett par nydelige syrin trær , og at bakhagen er nærmest innsynsfri. Da er det "greit" at huset er gammelt og to-do listen er lang som ett vondt år....
I helgen blomstret sprieaen - synes den har så søte blomster
Vi har deilige dager på vestlandet nå - og i dag har det til og med vært tilnærmet sommerlige temperaturer. I dag har vi bare kost oss hjemme, puslet litt i hagen, men stort sett bare slappet av og det har vært deilig!!! Nå skal det sies at bildene er tatt i kveld - for solen har skinnt i hele dag - jeg lover!!
.
Helt til slutt vil jeg takke 3 flotte damer for positiv oppmerksomhet!! Jeg blir helt månebedotten som vi sier i Bergen, for at så mange finner frem til min lille blogg og finner den verdt å belønne! Tusen takk alle dere - jeg er glad og svært takknemlig for oppmerksomheten!!
.

Kirsti med den supre bloggen Interiør 63 N har gitt meg denne:


Linda, med bloggen Min lune hule, som jeg daglig titter innom og en spennende nykomling i bloggverden Peppermyntedrømmer har gitt meg denne:

Tusen tusen takk!!!
.
Jeg velger å ikke sende disse videre i denne omgang, da jeg føler de har vandret rundt i bloggverden en god stund og mange har allerede fått dem.
Jeg synes dere alle fortjener en oppmerskomhet -
så ønsker du en av disse -
vær så god den er din!!
.
Ha en strålende helg videre!!

13 kommentarer:

silje-sin sa...

Så flotte bilder, ser ut som dere har en nydelig hage ja! Og så koselig med gamle trær! For nyplantede vokser jammen ikke fort;) Gratulerer med awarder også! Ønsker deg en fortsatt fin helg! klem fra silje.

Smineset sa...

Så koselig det ser ut i haen. Tenk at dere har nesten sommer... Ja, ja... Det kommer vel hit også... Just nu regner det smådjevler... Kos dere masse i helga! Klem :-)

Gleder du deg forresten til å begynne på jobb igjen?

♥ Fyra årstider sa...

Vad härligt det har varit ute idag.
Kram Lotta

Stjärnor & Champagne sa...

Grattis...Jag har också fått av Kirsti, jättekul....Jättefina bilder, vill bara säga att vi har likadana vita utemöbler.Visst är dom bra...

Kramkram Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Psstt såg dina skor idag i 2 affärer. Har aldrig sett det märket förut..

Kram igen Anne

mi-rachel sa...

for en herlig og stor hage!
her koser vi oss også i "sommervarmen".

Guttemamma sa...

Det var et artig uttrykk!!
Gartulerer, så fortjent!! Flott hage dere har, så deilig at det ikke er innsyn.Uterommet ja..ler. Nyt din chablis,klem så lenge

Villa Kos og Kaos sa...

Aldeles nydelig!!
Veldig enig med deres prioriteringer...
alt innvendig i et hus kan man alltids forandre og ta etterhvert...tomt og beliggenhet kan man jo ikke gjøre stort med.
Men du verden så viktig det er...spesielt når man har barn!

Jeg får tatt den vakre vestlands naturen nærmere i øynesyn selv neste helg..
(riktignok litt lengre nord en Bergen da..) da skal jeg til Haugesund på "reunion" for gamle studievenner!
Ha det strålende med den deilige hagen din!!
Klem G-C

lise sa...

Åh, for en herlig hage! Jaja, vi har i alle fall det fine været! :-p

Jannicke sa...

For en herlig hage du har!!
Viktig med tomleplass, både for store og for små...
Herlig med blomstring nå! Flotte bilder!

Klem og natti til deg :o)

Anonym sa...

HELDIGRISA altså.. måtte vært meg som kunne sitte ute å kose meg.. men neida.. her må vi bare la regnet hølje ned sånn at vi bli kvitt snyen..

Klem :)

Frøken Lykkelig sa...

Å det der så bare helt fantastisk ut!! Jeg gleder meg til jeg også kan gjøre det! Men sånn som det er nå ser det ut til at det kan bli lenge til. Vi har nettopp blitt kvitt snøen.. og gradestokken stopper på 7 grader:-( Men men.. det kommer nok!!!
For en herlig hage du har! Sååå deilig!!!!

Bo med Lena sa...

For en herlig helg! Ser vi har kost oss på samme vis:) En sånn helg gir herlig overskudd.

Hvis det er noen trøst er "to do-listen" her også milelang. Fysj.

God ny uke. Klem fra meg