mandag 13. april 2009

En dag ute...

Nydelig dag med solskinn fra skyfri himmel i dag, så den bare måtte nytes ute i fulle drag. Derfor tok vi tok vi turen til Arboretet på Milde. Til min store frustrasjon hadde jeg glemt minnekortet til kameraet, i pc'en hjemme, så alle bilder ble tatt med mobilen....så det er forklaringen på kvaliteten på bildene. Håper likevel dere får en følelse av hvor fint det er der, og dere kan sikkert tenke dere hvor vakkert det er når blomster, busker og trær står i blomst!
På veien hjem kjørte vi innom Plantasjen og kjøpte litt småtterier til hagen. Denne dagen bare ropte etter hagearbeid!! Vi fikk plantet noen stemorsblomster, i tillegg kjøpte vi en del frøposer som vi fikk sådd. Har aldri dyrket frem blomster fra frø, så det blir spennende.
Vi har ett område på siden av huset som skal beplantes, så til dette kjøpte vi også to rododendron busker som en start.
Og til slutt litt karse til ungene.... Det var nemlig katastrofe når karsen som minste jenta hadde plantet i barnehagen hadde visnet mens vi var på landet - så faktisk var det egentlig bare karse vi skulle ha på Plantasjen..... Ja ja sånn kan det gå..
Håper dere alle har hatt en like herlig siste fridag!
Klem M

19 kommentarer:

mi-rachel sa...

for en fin plass å gå tur.
så bra mobilkamera du har da.

Jannicke sa...

Herlige bilder :o)

Kjekt med hagearbeid,
det har jeg gjort også i dag!! :o)

Stemorsblomster er flotte,
jeg har plantet hvite ranukler og lavendel...

Ha en fin start på uken,
nå er hverdagen tilbake!

Klem.

Linda sa...

Hei hei. Må jammen si mobilen tar fine bilder. Ser jo helt herlig ut der, den lille broa var bare prikken :o) Ha en god kveld før arbeidsuka starter for fullt :o) Hei så lenge.

Trude sa...

Fantastiske vårbilder (av god kvalitet)...:-)

Stjärnor & Champagne sa...

Hoppas att ni har haft det bra på landet och vilka underbara bilder du visar. Vad fina tjejerna är...

Kram Anne

mi-rachel sa...

..fikk med meg at det var bare var bildene fra turen som var tatt med mobilen. men de var overraskende bra!

Mjuka sa...

hej vännen!! Min man åker till DRAMMEN på jobb om en vecka. Du måste tipsa mig vilka inredningstidningar som han måste köpa till mig Norska alltså.
Mysiga bilder du visar! Ser så mysigt ut
kram Malin

Unknown sa...

Det ser utrolig vakkert ut der!
Flotte bilder! Det ser ikke ut som om de er tatt med mobiltelefon :)

Ha en fin uke :)

Klem Linda

Hem och Lycka sa...

Å vad mysigt ni har haft det, härliga bilder!

kram

Guttemamma sa...

DIGGER bildene dine!!! Kom vååår:-)

Anonym sa...

hatt en fin dag, men vi har ikke vært så flinke som dere - vi har vært ute, men tok ikke bilder - vi burde ha vært å kjøpt planter vi også og SKAL ha rododendron, men sånn det ser ut nå blir det ikke beplantning selv her før i mai...
MEN jeg fikk sydd da!!!

Villa Kos og Kaos sa...

Mobil???
Hvilket merke,
om jeg tør spørre...
bildene var jo bare nydelige!!!
Og JA stemningen kunne føles...
Hærlig!!!
PS!
Alle mine turer til hvilkensomhelst butikk blir slik..(gen-feil mon tro??)

God klem til deg!

Tiril sa...

Så vakre bilder, herlig kåpe på den vesle jenta, kjempebra kamera i mobilen din, hvilken merke og modell om jeg tørr spørr??

Englefryd sa...

Ser ut som dere hadde en kjempe fin tur. Jentene mine hadde nok vært misunnelig på de som fikk gå i skjørt ja:-)

Artig å plante litt også. Er sååå kjempe moro å komme i gang litt ute nå. Jeg har raket plen i to dager, så nå har jeg vannblemmer i hendene:-)

Ha en fin uke!!

Klem

Ninas Drops sa...

Ja du...det er gjerne slik at man skal ha en ting og ender opp med mye mye mer...thi-hi..kan jo skjønne at det er litt krise når karsen har visna..uff....

Min lille digge karsen sin i to dager..så var den kjedelig..

Fine bilder du har tatt med mobilkameraet synes jeg...skikkelig fine og..hm..

Vedr. spraylakking...
Jo du sier noe der...vedr vind...du får nok gå litt unna ting og tang...og kanskje lurt at det ikke blåser så ille og...

Jeg har prøvd meg på snø...ikke heldig det ligger der ennå som noe rart...trodde virkdelig det skulle bli borte..så dum er jeg...

I helgen så sprayet jeg med diger papp under...en slik som har vært rundt Ikea garderoberskaper...det funka bra synes jeg...

Ett tips til...vær tålmodig...ikke fyk over før det er tørt det første tynne laget...det blir bare mer arbeid...snakker av erfaring her skjønner du..

Og du..disse tingene kunne du sikkert ha tenkt ut selv...men
jeg skrev nå det jeg tenkte i denne forbindelse jeg..

oki. snakkes da fru stemor...

Stoltzen2012 sa...

Nydelig ute på Arboretet..lenge siden jeg har vært der nå..

Jeg har IKKE grønne fingre, men til og med jeg hadde rumpen i været og nesen i bedet i går.. kan ikke huske sist jeg luket i bed.. Men det var faktisk litt gøy.. rart å erkjenne det.. Vi snakkes! Går bra med heklingen?? Klem

Unknown sa...

Hejsan! Första gången jag är här och kikar, men vilken mysig blogg du har! Nu ska jag ta och ta en kopp kaffe och sätta mig till rätta framför datorn för att kika här! Kram Petra

Anita fra hjerterommet sa...

Utrolig flotte bilder du har fått tatt! Ja godt det er vår og se alt som spirer og gror rundt oss! Gir oss mye energi!

ali khan sa...

Jeg først besøkte denne bloggen og jeg virkelig liker, og jeg synes det er veldig nyttig og interessant, jeg er imponert jobber for å vise her på denne bloggen, håper jeg du vil beholde, og vil dele mer enn på denne måten,
http://www.fashiontrends.pk/shoes/