lørdag 24. januar 2009

Favoritter...

For noen dager siden ble jeg utfordret/oppfordret av Linda til å vise mine favoritt gjenstander. Ting som gjerne betyr litt mer enn at det er det dyreste eller det flotteste. Etter en vandring i mitt eget hjem med kameraet oppdaget jeg at det var mye jeg var glad i, men her kommer ett lite knippe av mine favoritt gjenstander/ting:

Quilte/Lappe-teppene som min kjære mamma har laget til meg og mine, er nok mine aller største favoritter. Hun er så flink til å plukke ut stoffer og lage nydelige tepper som er helt etter min smak. Det ligger maaaange timers arbeid i slike tepper og jeg er uendelig glade i dem!





Stett-fatet er er også en av mine favoritter. Det kjøpte jeg på Fretex for en billig penge for ca 5 år siden og har vel vært fremme ved hver eneste festlige anledning siden den gang :)

Må også ta med smykke-treet som er ganske nyinnkjøpt, men som jeg synes er bare helt nydelig. Det er fra Lene Bjerre, og gav meg endelig orden i noen av smykke-sakene... :)

Denne klokken ble kjøpt på en av de første feriene jeg og min kjære mann var på før vi fikk barn. Den ble kjøpt i en traaaang handlegate på Gibraltar og har fått sin plass på ett høyt skap på kjøkkenet. Det er egentlig en vekkerklokke, men i og med at den tikker så høyt ble den forvist fra soverommet....Vi er helt avhengig at den står akkurat der den står i dag - da vi helt automatisk titter opp der for å sjekke tiden. Vi har prøvd å flytte den, da den liksom ikke helt passer der den står, men den kommer alltid tilbake - FORT.


Kaffe er jeg helt avhengig av...og denne koppen er favoritt koppen! Den er så utrolig god å holde i og rommer akkurat den mengden jeg trenger, og er i bruk hver eneste dag...Koppene (2stk) fikk vi av mine foreldre som hadde kjøpt dem til oss på en ferie tur - for maaaange år siden.


I og med at jeg er så glad i kaffe så har jeg også en favoritt kaffe-boks. Denne kaffen ble kjøpt for flere år siden, men siden jeg la min elsk på den mørke lubne mannen i de gule klærne har boksen fått fast plass på kjøkken hyllen!


Det var ett lite glimt av noen av mine favoritter i heimen!


Ha en fortsatt fin dag og takk for at du var innom! :)

2 kommentarer:

Stoltzen2012 sa...

Hei,
Takk for at du tok utfordringer..må si det var gøy å lage min egen utfordring! Så mange fine ting, men det er jo ikke noe nytt at jeg liker stilen din:o) Teppene er noken av mine favoritter her, men også kaffeboksen og stettfatet..Kjempefint! Ha en fin-fin søndag:o)

Tre Kusiner sa...

Så koseleg! Du er så kreativ og flink. Eg lurer på ein heil del praktiske ting, men det tar eg ein anna dag...tihi... Kosa deg:) Stor klem G