onsdag 28. januar 2009

Foto dilla

Etter at vi kjøpte oss speilrefleks kamera i julegave til oss selv har jeg fått helt dilla på fotografering. Jeg har til og med gått til det steg å lese i kameraets bruksanvisning - noe jeg tror jeg aldri har gjort med andre ting som har kommet i hus! (ikke det at det har gjort meg nevneverdig bedre..)

Stort sett er det de 3 små som blir ofre for min ville knipsing - og jeg tror de begynner å bli lei av å se sin mor med ett svart apparat i ansiktet til enhver tid:).

Som noen kanskje har fått med seg så hadde jeg ett lite innfall her om dagen om å begynne å scrappe digitalt i photoshop. Det gav jeg midlertid opp før jeg begynte på ordentlig (det var litt mer komplisert enn først antatt). Men ps og jeg har ikke slått opp helt, og i dag har jeg sittet og lekt meg litt med noen bilder av barna. Jeg aner at det er utrolig mange muligheter i dette programmet, men dette er bare noe helt enkle grep, men jeg synes de ble litt funky... :)


Ellers har dagen gått med å passe ekstra godt på min lille sønn, som fikk sin første omgangssyke i en alder av 7 mnd. Stakkars liten...heldigvis ser det ut som den var kortvaring, men nå regner jeg med at resten av bølingen kommer etter som perler på en snor....

8 kommentarer:

Blogger sa...

Hei :-) Så utrolig frisk og fin blogg du har. Det er noe med den hvite bakgrunnen og de fine bildene som gjør seg så utrolig bra sammen.

Her kommer nok jeg innom flere ganger :-)

mi-rachel sa...

hei!
jeg ser du også har fått litt dilla på fotografering! jeg er helt nybegynner..men syns det er utrolig kjekt. med grumsete bilder mener jeg egentlig noe som en egentlig kaller grungebilder tror jeg. det er liksom en egen stil som er slørete/grumsete. ser du og prøver deg fram. syns bildene dine av ungene er fine. jeg kan ennå veldig lite om redigering..men håper å lære mer etterhvert. god bedring til lillegutt!

Guttemamma sa...

Stakkars liten,ikke gøy når de små blir så syke!! God bedring, klem

mi-rachel sa...

fikk det stativet av min lillebror.
han hadde kjøpt det på Macys i USA.
det er fra Martha Stewart collection.
aner ikke om det kanksje kan være noen nettbutikker som kan selge sånt...

Vibeke / Mammas Hus sa...

God kveld!

Det ligger en utfordring på siden min til deg ;)

Made by KKann sa...

Så HERLIG!! Flotte bilder av ungene - og grattis med kamera!

Vettu - I love love love bildene fra Ocean House - dåååån..

Godt at du fikk litt tid til deg selv og til å pleie bare deg - god bedring!

KlemKKann

Eg ... sa...

Veldig fine bilder - det er så kjekt med godt kamera... Eg har ikkje kommet til å lese bruksanvisning endå, men ein vakker dag...

Made by KKann sa...

Hei hei - ha en knall fredag! Smil!

KlemKKann