onsdag 28. januar 2009

Da var det min tur...

Bildet er hentet fra Ocean House

Fullstendig KAPITULASJON er vel ordet som beskriver gårsdagen for min del. Jeg har hanglet noen dager nå, og med med mindre og mindre energi for hver dag - var det på point ZERO i går. Jeg måtte si til M&M mannen at han måtte bli hjemme fordi jeg var slettes ikke kapabel til å ta meg av lillegutt. Nei... etter å ha vært flink husmor og mamma de siste dagene, selv om jeg ikke har vært i form, tok jeg meg rett og slett a day of.



Bildet er hentet fra Ocean House

Jeg la meg på sofaen og der ble jeg - med GOD SAMVITTIGHET... Jeg så vel alt som var av formiddags TV (Oprah, Dr Phil og ett drøss med hus/oppussingsprogrammer), mens mannen sjonglerte mellom å ta seg av lillegutt, jobbe hjemmefra og ta seg av husarbeidet - som jeg sånn helt forsiktig hintet om at pleide å bli utført hver dag som å; re opp senger, rydde opp etter frokosten, rydde badet, henge opp klær etc etc... :)

Bildet er hentet fra Ocean House

Ettermiddagen var likedan - jeg lå på sofaen eller i (den føreløpige) TV stuen i kjelleren og dormet, mens far laget middag - ryddet opp etter middag, hjalp med lekser, løste noen krangler mellom jentene, badet ungene, fikk de i seng og fikk ryddet opp kaoset for kvelden....

Og vet dere hva?

I dag føler jeg meg faktisk bedre (hvertfall litt)!!! Av og til tror jeg det er sunt å bare melde seg litt ut -og det med god sammvittighet. Mannfolkene får det jo til, selv om ikke alt gjøres som som vi ville gjort det....Det var hvertfall det som skulle til for min del.
Skulle strengt tatt hatt en slik dag til, men M&M mannen forsvant ut av dørene i dag før jeg i det hele tatt fikk sagt det til han...hm...så merkelig :))


Ha en super dag!!

4 kommentarer:

mi-rachel sa...

ja..det e viktig å hente seg inn av og til! masse gode bedring :)

Tre Kusiner sa...

You go mann...tihi...dei kan visst dei må. Då er dei fantastiske:). Godt å veta. GOD BEDRING. Klem G

Anonym sa...

Vel ser det ut som om jeg spiser mye M&M, men...

Jannicke sa...

En liten husmorferie må til av og til, ja! Godt du er bedre! ;o)