mandag 8. august 2011

Tilbakeblikk på oppussingsperioden

 Husker du at jeg fortalte at jeg (og mannen) tok to uker fri fra jobb for å drive med intensiv oppussing før vi måtte flytte inn? Vel...her er litt av det vi holdt på med i de to ukene.

Vi jobbet laaange dager for å få 2 etg noenlunde ferdig. I denne etasjen har vi stue, soveromsgang,  3 soverom, bad og toalett. I tillegg går man fra denne etasjen inn til "hybelen" som skal bli foreldresoverommet etterhvert.

Vi konsentrerte oss om stue, soverom og gang. Badet for vi ta senere...Kan ikke ta alt på en gang!

 I stuen etterisolerte vi ytterveggene, på med nye plater - glattepapir og malte og malte.....
 ...og ryddet og ryddet! Til slutt ble det så innflytningsklart som vi klarte på den tiden.. (Vi måtte nemlig flytte inn etter 2 uker da vi skulle gi fra oss det gamle huset til nye eiere.)
Her ser du mannen i aksjon, mens han sager ut de gamle dørene. De nye dørene er i hus og kommer snart på plass! Skal vise når vi er ferdig.. Ellers ble det en del akrobatiske øvelser når vi skulle male trappegangen. Gelenderet til trappen løsnet vi også - for å få lagt nytt gulv under.

 Her ser du soveromsgangen etter det nye gulvet kom på plass. Sett både fra stuen og fra det innerste soverommet. Ellers malte vi alle tak også. Jeg stod for all maling og mannen for all snekring. Tror jeg malte mellom 40-50 liter maling....

 Her er litt fra 1 etg. Denne etasjen rommer hall, kjøkken, utestue (muligens ordentlig stue med tiden), hobbyrom og ett lite vaskerom. Bildene er fra kjøkkenet hvor vi rev ned en vegg. Denne veggen var ikke der i utgangspunktet når huset ble bygget og vi hadde lyst å føre det tilbake til den opprinnelige planløsningen. På denne måten ble det mye mer lys i trappen og samtidig som kjøkkenet ble mye større. Det første av de nederste bildene er tatt fra hallen, mens på det andre står jeg omtrent der spiseplassen blir.

Så når utålmodigheten kommer snikende for alt som gjenstår, så er det en god øvelse å ta en liten kikk på alt som ER gjort - det hjelper hvertfall for meg.

Ha en fin mandagskveld!

6 kommentarer:

Line sa...

wow, så flinke og effektive dere har vært. man får jo gjort en hel masse når en står på som dere har gjort. Gleder meg til å se endelig resultat. For du legger vel ut bilder håper jeg. flott mandagskveld til deg også. klem

Ingvild sa...

Skal si dere har stått på. Kjempeflinke er dere...

Blir nok veldig veldig bra til slutt...

Ha en fin kveld videre,
klem,I

Vibeke / Mammas Hus sa...

Se her ja, litt av en jobb dere har gjort!! Flinkiser!


Jeg så bildet ditt, flott og jeg har stemt. ;)

Ha en fin kveld! ♥

mi-rachel sa...

oj oj ...for en jobb dere har gjort!
ser veldig stort og fint ut huset dere har fått dere.

Supersnuppa sa...

Sånn er det hos oss også. Man kan ikke gjøre alt på en gang, en må se på alt som er gjort. Og dere har virkelig vært effektive!

Her holder vi på ute nå...
Bygger garasje, bytter ytterdør nede i kjelelren og fyller opp med masse rundt huset. Gleder meg noe innmari til vi blir ferdig!

klem

KROnPRINSESSENE sa...

Ingen dum idè å se tilbake på alt arbeidet som faktisk ER gjort :)
Knall flinke er dere...
Stå på videre -jeg gleder meg til etterbilder hi, hi.
Klem May Helen