søndag 21. august 2011

Prøver å bevare roen...


- Nå er det om å gjøre å holde hodet kaldt...Nå må du ikke begynne å stresse deg opp.

Disse "oppbyggende" rådene kom fra min mor i dag. Vi er så og si ferdig med nedrivingen på kjøkkenet, og kaoset er komplett....hvertfall var det ganske kristisk i en liten periode i dag. Vi var litt uheldig med noe elektrisk og hadde hverken strøm på komfyren eller på varmtvannsberederen. 
Jeg så for meg all slags senarioer med ukesvis uten varmtvann (med tilhørende dusjing hos familie og venner), og middager kun laget på 1 kokeplate i 6 uker frem... for en familie på fem...
Heldigvis ordnet det seg..puh.. men det blir nok en del suppe, hotdog og takeaway fremover. For å ikke snakke om bruken av pappservise. Sånn må det bli nå som vannet på kjøkkenet er koblet av. 


Bildene over viser kjøkkenet sett fra trappen. 
De to store vinduene skal byttes ut, og inn kommer en dobbel dør. Man kommer rett inn i kjøkkenet fra inngangspartiet ( det venstre bildet over)


 I utestuen/vinterhagen som du ser i enden av bildet til venstre, har vi vårt provisoriske kjøkken. På det andre bildet, ser du trappen opp til andre etasje. Oi oi oi så jeg gleder meg til å se hvordan det blir til slutt, og om det blir slik det allerede ser ut i hodene våre.

Og midt i alt oppussingskaoset - er det første skoledag i morgen! 
Jentene skal begynne på ny skole og er selvfølgelig veldig spente! 

Nå skal vi pakke penal og sekker og finne frem de nye skoleklærne!




5 kommentarer:

Jannicke sa...

Kan ikke si annet enn at jeg skjønner veldig godt at du blir litt "oppkavet"..
Lykke til med skolestart! Her skal minstemann begynne på ungdomsskolen, eldste i 2.gym :o)

Klem J.

Anonym sa...

WOW jeg gleder meg sånn til å se det bli ferdig og må få lov til å si at jeg er overlykkelig for at JEG ikke skal bo i slik oppussings rot akkruat nå - det har jeg gjordt og det som er igjen blir lite i forhold - selv om det er MYE av det lille...
Lykke til med skolestart - her beynner de ikke før den 12 september!!!

Elin | Draumesidene sa...

Keep calm and so on :)

Spennende!
Takk for fine ord!

E

Supersnuppa sa...

Det blir, det blir!
Verdt å vente på...
Den som venter på noe godt... osv:)

Hehe, glad jeg er ferdig med å leve sånn. Men vi er langt fra ferdige selv:) Det blir så bra til slutt!

Ha en fortreffelig mandag!
klem

LYKKEBO sa...

Her blir det makeover!! Gjett om jeg gleder meg til å se!! Kjelleren vår ser omtrent helt lik ut for tiden.. Skjønner absolutt det med å bevare roen!hehe..
Masse lykke til videre med oppussingen:)

Klem