torsdag 4. august 2011

Kjøkkentegninger og valg av tilbehør



Da er nedrivningen godt i gang - vi har hvertfall fått ut det meste av gammel innredning, samt revet ned taket. Før det blir noe fornuftig å ta bilde av, kan jeg vise dere tegningene av hvordan det skal bli.

Litt forklaring: Der kjøleskapet er satt, er det i dag en dør - den skal bygges igjen. Det gjør at vi får ett lite innhuk , som igjen gjør at kjøleskapet på en måte blir bygget inn, og ikke vil ruve så mye ut i rommet.

På andre siden av halvøyen, vil spisebordet stå, der vil det også komme "franske dører" ut til hagen.

Ellers har vi valgt porselensvask Villeroy og Boch og vifte fra Røros Metall. Subway fliser og side-by-side kjøleskap.
Viften vi har valgt (nederste)


Armaturet jeg har planer om å få tak i.


Så til selve kjøkkeninnredningen. Etter endel surfing på nett og etter en dag hvor i vi omtrent trålte alle kjøkkenbutikkene i Bergen - endte vi faktisk med å bestille det samme kjøkkenet som mine foreldre har på landet, men da gjennom Idésenteret på Danmarksplass ( som forøvrig har utrolig god service). Vi var kanskje ikke så orginale i valget - men vi er begge veldig glad i det kjøkkenet. De fleste har vel fått med seg at min mor og jeg har ganske lik smak... Kjøkkenet vårt har en helt annen planløsning, så jeg tror det vil bli ganske annerledes likevel.  

Jeg har igjen å bestemme oss for håndtak - og det valget er ikke enkelt skal dere tro - 
for en med stor beslutningsvegring!


For de som ikke har sett kjøkkenet på landet - så ser det slik ut og er fra Fossline.


Det var planen - så får vi se om det blir slik i virkeligheten - slik det ser ut inni hodene våre!

Ha en fin kveld - og velkommen til alle nye følgere!! Veldig veldig hyggelig!

9 kommentarer:

lise sa...

Spennende! Vi er snart ferdig med vår kjøkkenoppussing. Byggeperioden er heldigvis fort glemt. ;-)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempelekkert! :)

mi-rachel sa...

kommer til å bli superfint!

Sprout Gallery sa...

Hello again
So sorry to not have referenced you on my blog. I could not remember where I got the picture from and new one day I would remember. I have fixed it up and have referenced it back to you.
Your new kitchen will be beautiful. I love your blog :)

Eg ... sa...

Hei du
Så spennande med flytting, nytt hus og mange nye prosjekt. Kjøkkenenet blir jo ein draum :-)

Takk for koslig kommentar på bloggen min :-) Kjekt å høre fra deg. Og takk for boktips - skal sjekke det ut. Ha ein fortsatt fin sommar!

Forever Love sa...

Dette blir bra! Gleder meg til å se mer:-)

Fin fredag!

Klem T

LYKKEBO sa...

Ser kjempe bra ut! Mange gode løsninger. Frontene er kjempe fine-skjønner gpdt valget falt på de!
Gleder meg masse til å se det "live"!!

Lykke til med prosjekt-kjøkken;)
Klem

Supersnuppa sa...

Dette blir kjempelekkert!
Gleder meg til å se resultatet!
klem

OVER OG UT! sa...

Det kjøkkenet kommer til å bli lekkert :-)