mandag 10. august 2009

Bursdagsfeiring 320 m.o.h

Ja...Det går bratt oppover til Fløien!
Rett her inne spiste vi

Baksiden av Fløien Folkerestaurant

Flott pølsebod - hadde det ikke vært for de usjarmerende søppelspannene foran...

Bordet stod dekket og klart
Barnas forrett falt i smak

Elsker arkitekturen her oppe!

Pølseboden fra en annen vinkel - og uten stygge søppelspann, som ødelegger inntrykket :)

Utsikten fra Fløien! Vakre, vakre Bergen by!


Ettermiddagen i går tilbragte vi på Fløien. Vi feiret min svigerinne, svigermor og svogers bursdag under ett, med en bedre middag på Fløien Folkerestaurant.
.
Været viste seg fra sin beste side i går, så timene der oppe var helt fantastisk! Vi dro opp i god tid før vi skulle spise, slik at vi kunne nyte utsikten, spasere litt og la ungene leke litt på de flotte områdene de har laget til for barn der oppe.
.
Maten var forhåndsbestilt, så mens vi slappet av i fine omgivelser, kom den ene lekre retten etter den andre på bordet. Vi fikk servert både forrett, hovedrett og dessert - så vi gikk ikke derfra sulten kan jeg si! Maten var utrolig god, så restauranten er virkelig å anbefale!!
.
God mandag alle sammen!!

21 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelige Fløien! Er så vakkert der syns jeg.

Jeg spiste der for to år siden, og så god mat det var.

Ønsker deg en fin uke videre.

Klem, Line.

mi-rachel sa...

så fint det er! fine bilder.
har vært der en gang,men det er
lenge siden.

tror jeg virkelig fikk øynene opp for disse kassene da jeg så din kasse:)

silje-sin sa...

Ja, det var virkelig feiring med stil! Morsomt å gjøre litt ut av det da! jeg får så lyst til å dra til bergen når jeg ser de flotte bildene av byen deres, virker som det er en del bloggere som er derfra? Har ikke vært i bergen på sikkert 15 år. ha en fin kveld! klem fra silje.

Unknown sa...

Det så veldig koselig ut. :)

Trude sa...

Utrolig flott - blir nesten flau over at jeg aldri har vært på Fløien, tross atskillige Bergen-visitter... Kjempefint.

Anonym sa...

Nydelig Fløien!

Jeg ønsker meg til Bergen!

Takk for at du deler så vakre bilder & opplevelser med oss!

Flott bursdagsfeiring det!

Klem til deg

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...Vad mycket fint jag har missat. Tack snälla du för alla goa ord till mig, jag blir så glad. Den restaurangen är underbar. Vad fint det är i Norge. Herregud har bara varit i Trysil. Skulle verkligen vilja åka dit någon gång.
Ha det gott vännen...

Kramkram Anne

Guttemamma sa...

Et helt greit sted det.....:-)

Jannicke sa...

Ja,
vi bergensere har MYE å være stolt over!!

Flotte bilder ;o)

Klem J.

Englefryd sa...

Så vakkert. Jeg fikk desverre ikke besøkt fløyen da jeg var i Bergen i januar. Får bli neste gang det. Smart forrett til barna også.
Håper det går fint med alle nå som hverdagen er tilbake.

klem

Anonym sa...

jeg skal ha vært der oppe på Fløien i allefall en gang - iført svart hatt ala Märtha Louise og rød dress jakke - hyper moderne i 1991 - MEN jeg husker ingenting. Ikke har jeg et bilde fra alle turene mine til Bergen ( hvorfor skulle jeg ha kopier av bildene da jeg jo hadde som plan å gifte meg med gutten som tok bilder....?)
Uttrolig nydelig vær dere hadde - så gøy og fin bursdags feiring!!

meaningmoon sa...

Skikkelig flott sted, har alltid hatt lyst og opp dit, men har aldri fått tid når vi har vært i bergen:(
Ellers så var jo bildene fra din venninnes hus kjempe lekre, virker virkelig som kreativiteten blomstrer der ja!!

Ocean showroom sa...

Fina bilder! Ha en strålande dag. Alexandra

Ninas Drops sa...

Åi her var det mange fine innlegg siden sist jeg var innom=)
SÅ deilig den turen dere var på litt lengre ned her så ut. Fint å være ute i naturen.

Kjempefint hus venninnen din har...supre detaljer. Moro å se.

Har selv vært på Fløien en gang før..fantastisk fin utsikt.

Håper uka har kommet godt i gang nå=)
Ha det fint.
Drops

Tiril sa...

Nydelige fløyen, flott å feire her, skikkelig stilig.
God helg.

Tre Kusiner sa...

Saknar Bergen når eg ser slike bileter:). Helsa kjente. Klem Gunilla

Jill sa...

Fløien er fantastisk hele året rundt!
Mitt første besøk hos deg, takk for titten!
Jeg kommer gjerne igjen :-)

Livy sa...

Så vakre bilder! Kan tenke meg dere har kost dere masse! Jeg har vært på Fløyen en gang, men det er lenge siden - skulle gjerne ha vært der igjen!

Ønsker deg en fin helg!
Klem fra Livy

mette sa...

takk for tips! hørtes jo helt fantastisk ut.... og så helt nydelig ut...

Jannicke sa...

..lenge siden nå :o)
Håper du har det fint!! Sikkert travle dager tenker jeg??
Klem J.

silje-sin sa...

Hei! Håper alt er bra med deg og dine! Savner deg her inne:) klem