søndag 15. april 2012

Prosjekt: WC 2 etg. Del 1

I soveromsgangen i 2 etg er bad og toalett adskilt. Å pusse opp selve badet er ett prosjekt som kommer litt ned på prioritetslisten, men det lille toalettrommet er vi nå i gang med å renovere. Som dere ser har vi gått grundig til verks og alt byttes ut. Alt røropplegg er også skiftet. Selv om det er ting vi ikke "ser" er det fint å vite at porøse kobber-rør er byttet ut med rør -i - rør system.

I taket har vi lagt samme tak som vi har nede på kjøkkenet, og på guvet har vi lagt det samme gulvet som vi har nede. Fint rom å få bruke opp litt rester ;)
Vinduet ble skiftet i høst og nå kommer det snart endelig foringer og lister på plass.

Jeg har brukt endel tid på leting etter inspirasjon på nett,  for å finne ut hvordan vi skal ha det på dette lille toalettrommet, og planen er nå å ha smalt brystpanel som skal males hvitt og så slett vegg over. 

Under ser du noen av bildene jeg har latt meg inspirere av!


 bhg.com

 elledecor.com                                                      bhg.com


I neste del av dette prosjektet skal jeg vise dere hvordan det ble med maling og panel.
I dag har vi nemlig malt veggene og i kveld kommer kanskje panelet på plass!
Angående farge på veggen, så var planen å ha grått knekt i blått, men slik ble det ikke - for fargen var mye mer blå enn grå -  veggen er rett og slett blitt lyseblå (nesten slik som bildet fra elledecor).
Blir spennende å se hvordan blir til slutt, når panel og toalett og vask kommer på plass!

 Håper alle har hatt en fin helg!


4 kommentarer:

Maj Cecilie sa...

Kjekt å kikke innom og se hvordan det går med dere! Skal si at dere er effektive! Vi har to bad som skal pusses opp snart. Kjekt å få ideer.Det morsomme er at jeg har en slik vask som på bildene fra elledecor og bhg på mitt hovedbad. Vårt bad er fra 80 tallet :)

ralfefarfars paradis sa...

Så fin og klassisk inspirasjon du har funnet til rommet- det blir sikkert skikkelig lekkert når det er ferdig;) Ha en fortsatt fin dag.

ralfefarfars paradis sa...

Så fin og klassisk inspirasjon du har funnet til rommet- det blir sikkert skikkelig lekkert når det er ferdig;) Ha en fortsatt fin dag.

Fruehuset sa...

Hei:)
Så digg å begynne heilt på "scratch".
Inspirasjonsbildene ser utrulig lekre ut - eg har trua på dette.

Veldig kjekt med vidu på badet også.

Gler meg til å sjå meir:)

Eg har ein give away på min blogg om du har lyst å vera med:)

Helsing Marianne