lørdag 18. april 2009

Loppedag...

Loppemarked sesongen er godt i gang og i dag har jeg vært på årets første og mulig eneste loppemarked. Det er ikke det at jeg ikke liker loppemarkeder, jeg har vært en trofast loppemarked-gjenger siden jeg var liten og trasket rundt som bærehjelp med min mor.
Nei det er det at jeg kjenner det ikke har noen helsemessig gevinst... Pulsen og irritasjonen stiger omkapp før jeg i det hele tatt har entret loppemarkedet.
Årsaken til det er flere....Vi har egentlig ikke har plass til det jeg drasser med meg hjem. Derfor er jeg "redd" jeg finner noe jeg absolutt ønsker meg, og som jeg må se forsvinne med noen andre, fordi vi rett og slett ikke har plass. Irritasjonen stiger også fordi folk står og holder/passer på godbitene F Ø R loppemarkedet i det hele tatt har åpnet (noe som kanskje er like greit med tanke på plassmangelen). I tillegg har jeg merket meg at prisene på loppemarkedene ikke er som de var før - spesiellt på møbler. Prisene var urimelig høy på endel saker. Så derfor var dette muligens det siste loppemarkedet i år... (dere ser jeg skrev muligens ...ikke sant?)

Men nå over til det jeg fikk med meg hjem! I og med at vi ikke har plass til flere møbler, så jaktet jeg på litt esker, bokser, kasser etc for oppbevaring - det har man alltid behov for. Og her er det jeg fikk med meg hjem i dag:

Ett søt liten kartotek boks - kan fylles med så mangt!


En sjarmerende gammel rød kakeboks med hjerter på - den har fått plass på Tuva sitt rom. Jenter får ikke nok av esker og bokser til dill dall.



Jeg har en stor forkjærlighet til gamle bokser og kasser med etiketter eller stempel på. Så denne gamle blikkboksen ble selvfølgelig med hjem.

Denne gamle kassen fikk jeg for 100 kr - og jeg falt for den umiddelbart, og tenkte den ville bli fin på Tuva sitt rom. Den går litt skrått oppover og var kjempe fin. I tillegg var den jo hvit, så den trengs ikke behandles sånn med en gang.

Denne er nå fyllt opp med bamser og dukker - veldig praktisk!

Solen skinner og det er helt fantastisk vær her i Bergen for tiden. Vi er derfor mye ute, og jo bedre vær jo mindre tid får jeg til blogging. Oppå det hele tillegnet jeg meg ny kunnskap i påsken! Jeg lærte meg å hekle - hvertfall sånn helt enkelt, og denne nye hobbyen har også stjålet litt av min tid om kveldene. Om jeg blir ferdig kommer selvfølgelig prosjektene ut på bloggen.
.
Jeg håper dere alle har det strålende og har like flott vår-vær der dere bor!
.
Vi sees!
.
Klem M

24 kommentarer:

silje-sin sa...

Hei:) Så flotte ting du har kjøpt! Men jeg er helt enig med deg ang loppemarkeder! Jeg blir helt stressa med tanke på hva jeg kan gå glipp av, og blir så lei av folk som dytter og spisser albuene.. Det er det ikke verdt spør du meg. Og siden jeg er dårlig til å bestemme meg handler jeg alt for mye.. Jeg er så heldig å ha en pappa som driver en kjempestor bruktbutikk, og der får jeg alt gratis også. Og jeg kan levere inn tingene jeg vil kvitte meg med. Vinn vinn:) Ha en flott lørdagskveld:) klem

Smineset sa...

Å så masse fint. Kom 30 min. for sent til loppemarkedet i dag. Urutinert!

Lekre ting!!! :-)

OM står på loftet og jobber. Har ikke hatt pause på en uke stakkar, men i morgen er vi nok nesten ferdig og han skal på jobbreise i neste uke, så da får han slappet litt av.... hihi :-)

Kos dere masse!!! :-)

mi-rachel sa...

fine ting!
her er det også deilig vær...og ikke så mye tid til blogging.
så heldig du er som har lært å hekle.
jeg er bare ufattelig dårlig på sånn type håndarbeid, så jeg orker prøve en gang!

Guttemamma sa...

Iallefall har du fått med deg fine ting hjem!! Har sånn kakkeboks jeg også. Den hvite trekasse er kjempefin!!
Klem så lenge

Jannicke sa...

Du var jammen flink å plukke med deg fine oppbevaringsting :o)!

Likte spesielt godt den hvite kassen,
super-praktisk ;o)

Lørdagsklem til deg.

NestenPerfekt sa...

Oj, den kakeboksa var nydelig.. Har arva noken sånne fine gamle etter C sin farmor. Tips: ikkje vask dei i oppvaskmaskin. Tankeløs og uerfaren (sikkert 6 år siden) så gjorde eg det med den finaste av dei alle... den blei blikkfarga ;-)
Den kvite kassen var kjempefin - såg den for meg med navn og blomster :-)

NestenPerfekt sa...

Var visst logga inn på salgsbloggen - jaja...
Hilsen fra Hanne :-)
- skal ikkje ta på meg å skrive på vegne av alle - sjøl om eg er sikker på Linda lika boksen din ;-)

Hem och Lycka sa...

Vilka finfina fynd du gjort! Den söta lådan var ju praktisk.

kram

Anno 2009 Hjem og sånt sa...

Så masse fint du fikk tak i på loppemartkedet. Den hvite lekekassen likte jeg svært godt.

Skjønner hva du mener. Loppemarkedene har blitt utrolig populære de senere år, og kampen om godbitene blir tilspisser seg stadig. Jeg gikk akkurat glipp av "den" tallerkenhyllen sist jeg var på loppemarked, fordi en "dott" tvang seg frem i køen og tok den. Ikke bare jeg som reagerte da... Vel vel..

Ha fortsatt en fin helg;).

Klem

Bo med Lena sa...

Vi hadde en sånn boks med hjerter på når jeg var liten. Faktisk hadde vi et barnerom tapetsert i dette mønsteret. Hvitt med røde hjerter og rødmalt køyeseng. Stakkars broren min som jeg delte rom med. Rart det ble mann av ham..hi hi.

Her har vi hatt familiefeiring av mannens 40-årsdag:)

God søndag...imorgen altså:)

Aratorps Lena sa...

Oj vilka fina fynd! Den vita lådan är kjempefin! Jag förstår vad du menar med stressen och jag ser att du skriver MULIGENS... Vi får se till sommaren... Ha en solig och skön söndag! Kram

Lynetmor sa...

Hei, så mange fine ting som du har ftt tak i! Og den hvite trekassa var kjempe fin og praktisk :-) Ha en fortsatt fin helg :-)

ARKinterior sa...

skjønne bilder på bloggen din.
synes du var heldig med funnene dine i dag:) men skjønner frustrasjonen-var egentlig litt glad det ikke var loppemarked i nærmeste omkrets i dag.
God søndag til deg

Stjärnor & Champagne sa...

Hihi vad mycket fina fynd du har gjort. Gillar lådan mest.

Kram Anne

lise sa...

Herlige loppisfunn! Jeg holder meg unna loppemarked i vår, for vi trenger ingen ting, men jeg er så svak når det gjelder...

Kjempeflott blogg du har!

Maria sa...

Underbara loppisfynd. Speciellt burken med hjärtan. Jag är alldeles burktokig =)

Englefryd sa...

Tji hi. Jeg har også akkuart lært å hekle, og da blir det mindre bloggetid git. Er jo så moro:-)

Klem

Made by KKann sa...

Ja takk flott vær her også - har kost meg i hagen i hele dag - deilig - har raket og bare vært ute i den deilige lille hagen min!

..obs strømtom..kommer tilbake i morra..

KlemKKann

Marte sa...

Som jeg kjenner meg igjen. Har en bruktbutikk i nærheten vi da, som er akkurat som et stort loppemarked. En spesiell fyr som selger masse rart. Dit er det moro å gå....men loppemarked? De jeg har vært på er det BARE kø. Det er ikke moro!! Men må si....fine ting du hadde fått tak i....da er det jo moro!?

Anonym sa...

Det blir nok nest siste loppemarked. For jeg håper jo du blir med meg på Skjold på lørdag :)

Du fant noen fine ting må jeg si!! Og kisten på Tuva sitt rom passet perfekt!!

KLEM FRA VIVIAN

Stjärnor & Champagne sa...

Psstt, titta in hos mig...

Kram Anne

Made by KKann sa...

..hei igjen - masse flotte funn - den hvite kassa var skikkelig fin!

Ha en super mandag!

SmilKKann

Frøken Lykkelig sa...

Ja er det ikke deilig at vi er kommet til tiden hvor man kan tilbringe litt mer tid ute enn inne ?!?! Det er bare skjønt!

Jeg har forstått det sånn at dette er virkelig tiden for loppemarkeder! Jeg har ikke vært på så veldig mange i mitt liv.. . men har jo fått mer og mer sansen for det.
Men siden vi bor i Nord.. så et nokså lite sted.. så blir det jo ikke så masse .. så da går jeg på det som jeg får høre om!

Litt artig er det jo vil jeg si :-)

Ha en herlig mandagskveld :-)

pepperkverna sa...

Den følelsen kjenner jeg godt. Det er jo så mye morsomt. Og gamle bokser sprer da mye lykke....? Hege