fredag 31. juli 2009

Vi fant inspirasjon fra filmen....

Både min mor og jeg er stor fan av filmen "Something's Gotta Give" med Diane Keaton og Jack Nicholson. Om ikke så mye på grunn av handlingen - så veldig mye på grunn av stedet filmen er spilt inn. Dette nydelige strandhuset har blant annet ett fantastisk kjøkken som vi begge har lagt vår elsk på. Så når kjøkkenet på landet skulle planlegges rettet vi våre tanker mot dette stedet. Vi har ikke prøvd å kopiere hele stilen, men har "stjålet" de elementene som vi liker godt og som vi mente ville passe inn på landet.
Stor vifte og subway-fliser

Industrielle lamper, grått gulv og grå benkeplate

Min mor var på en lang jakt før hun fant riktig kjøkkeninnredning. Den skulle ha enkel profilering og vitrineskapet skulle ha glassdør uten sprosser og hyllene inni skulle være hvite. Innredningen hun falt ned på er fra Fossline og heter Premium Eik profil.
.
Vil du se hvordan kjøkkenet vårt på landet ble? Se innlegget under!
.
Jeg vil presiere at dette er mine foreldres landsted og at min mor er den som skal ha størst ære for at det ble som det ble - jeg har kun vært sparringspartner og kommet med noen tips og ideer her og der.
.
Jeg ønsker dere alle en riktig fin helg -
.
og tusen tusen takk for alle de utrolig snille og hyggelige kommentarene vi fikk på kjøkken resultatet.
.
ps: bildene er hentet fra internettets store verden

10 kommentarer:

Mjuka sa...

Du, det är en av mina favorit filmer!! Så härligt att se de vackra miljöerna och alla detaljer! Ert kök blev verkligen så lyckat
kram Malin

Fremstad sa...

Det var jo det jeg sa!!! Elsker den filmen, iallefall de husene!! God helg,klem

Guttemamma sa...

Altså meg,Anette ikke mannen sonm var logget på gmailen...

Guttemamma sa...

...ja tenke seg til, den frekkasen snek seg til pc'n mens bloggeren var på do...

Jannicke sa...

Artig måte å få inspirasjon på :o)

Har sett filmen, men husket ikke dette kjøkkenet før du viste det frem.
Ser absolutt mange likhetstrekk,
dere har vært knallflinke ;o)

Klem.

Josefin sa...

heeei - hyttekjøkkenet ble bare helt uttrolig!!!
Gleder meg meg sånn til at vi alle kommer inn i nytt bloggeår og gleder meg til all inspirasjon og glede som bla du gir meg!!!

mi-rachel sa...

de subway flisene var bare utrolig tøffe. og de lapmene over bordet var også skikkelig tøffe.

Anonym sa...

Å ja, det kjøkkenet er så nydelig!! Har sett filmen 8 ganger jeg, og det er mest pga interiøret i filmen!

Har du sett på Brothers and Sisters? Helt fantstisk kjøkken der også!

Ha en flott helg videre.

Klem Line.

LYKKEBO sa...

Heisann!
Jeg må bare si: Jeg bøyer meg for det fanatstiske kjøkkenet på hytten deres!!! Helt utrolig gjennomført og lekkert!! Forstår godt at dere har brukt masse tid der;)

God helg til deg fra meg:)

Anita fra hjerterommet sa...

Wow så utrolig flott kjøkkenet ble i innlegget under, og så stort det er da. Blir jo nesten kombinert stue/kjøkken. Og for en fantastisk utsikt, litt av en perle dine foreldre har.