torsdag 12. november 2009

24 x 3 hjemmelagede julekalenderposer!

Jeg har en stund tenkt på å gå til anskaffelse av ny julekalender til ungene. Det var ikke noe galt med den vi hadde, som var den jeg vokste opp med, men fornyelse er alltid kjekt. Dessuten, med 3 barn og 3 pakker pr dag, måtte det bli en som tålte litt tyngde.

I helgen var vi i Bodø for å feire min niese's dåp, men det ble litt tid til shopping også. Der...på Kremmerhuset, fant jeg hva jeg var ute etter. En superenkel kalender - en hvit list/planke, med datoene trykket i sølv og en krok for hver dag! Selve kalenderen er ikke så mye å hoppe i taket for, men det var hva jeg kunne gjøre ut av den som var bra.
Min plan ble derfor å sy fine kalender-poser som jeg skal henge på krokene. Med bare drøye 2 uker til kalenderen skal være klar, var det bare til å sette igang å sy....72 poser!
Med samlebånd teknikk gikk det forbausende fort - og i dag har jeg fått ferdig alle sammen! Hurra! Nå gjenstår det bare å kjøpe metervis med bånd for å tre i posene... :), samt å finne ting/godteri å fylle dem med!
Som sagt var vi i Bodø i dåp i helgen. En kjempekoselig helg og en vellykket dåp. Været viste seg fra sin beste side, solen skinte fra skyfri himmel hele helgen!
Vi hadde faktisk aldri vært på besøk i det "nye" huset til min bror og svigerinne - og det er like fint og vel så det, som det dere ser på bloggen til min svigerinne!

Vakre Bodø - som faktisk også er min fødeby!


Har du sett ett mer yndig dåpsbarn?


.
Da er det jammen snart helg igjen, ukene går så fort, og nå som vi nærmer oss jul går det enda fortere synes jeg!
.
Er det noen som er kommet i julemodus eller? Jeg går i julemodus mer og mer for hver dag som går. Nå er kalenderen snart ferdig og endel julegaver er allerede innkjøpt! ;)

19 kommentarer:

Jannicke sa...

Jeg er imponert!! 3 x 24, det blir noen poser det ja!!!
Håper du viser når du har fått hengt opp ;o)
Jeg har også planer om ny kalender i år..... er litt i sving ;o)
Og julemodusen siger sakte på...

Klem J.

Anonym sa...

jeg er vist en ordentlig slem mamma, for mine 2 må DELE 24 pakker de ( pakke får de annenhver dag!) Ja eldstemann sa klart i fra i fjor at til han kunne vi heller kjøpe en større/ dyrere presang - bare 1 og så var det helt greit for ham - så vi gjorde det vi - dermed gikk litt av sjarmen bort - MEN veldig lett for meg - for hva finner man på av små billige gaver til en 10 åring?? MEn snakk om slem mamma - vesla får da enda bare gave annenhver dag!!!

Berthas Oldebarn sa...

Imponerende! Sikker på at det er tre små som gleder seg stort!
Klem H

Marte sa...

Ser SÅ fine ut!
Du er flinkis:)

Smineset sa...

Ka flink du har vært! Æ e imponert! ;-) De var kjempefin. Ps: Faren din trua med å del kalenderen i to for å få den med i kofferten.... ;-)

Lotta sa...

Hei:) Så flink du er! Helt imponert jeg! Du er virkelig med på å lage julestemning...takk for det:) Klem til deg:)

Fru Fly * Heidi sa...

Ojoj, det var litt av en jobb ja! Men det så utrolig fint ut, jeg er sikker på at sluttresultatet blir kjempefint! Det er jo ekstra koselig når kalenderen er laget med så mye omsorg:) Har ikke komet helt i julestemning ennå, men sånne innlegg som ditt i dag hjelper på. Ha en fin helg. Klem Heidi

*sne* sa...

Du imponerer! 72 poser er langt mer enn hva jeg tror jeg kunne motivert meg til å få laget. Forløpig blir det kun julekalender til mannen min og meg selv, da lillemann kun er 6 mnd. Men neste år blir det nok kalender på han også.

Ha en nydelig fredag og helg!

//Christine

Bo med Lena sa...

Skal si du står på!! 72 poser..?! Imponerende.

Her er det julehandel for alle penga. Ja, både i butikken og litt privat. I tillegg maler jeg i alle døgnets ledige timer for å bli ferdig med soveromsgangen (og alle dørene!) før jul. Neste uke drar jeg alene på Ikea med tom bil og fyller den opp med kommoder og skapdører. Da skal det bli orden!

ha en superduper helg:)

Anonym sa...

Hei!
Flott ide, jeg har samme "problem"... har tre små, og en julekalender som jeg har sydd for noen år siden. I år tenkte jeg å henge en tykk hampsnor til hvert barn, og henge pakkene på den. Tenkte å ha røde pakker på den ene, hvite på den andre osv, men nå fikk jeg jo en ny ide. Hvis jeg syr i stoff blir det mye penere, og jeg kan bruke dem om igjen. Tusen takk for tipset, jeg kopierer det:)
Trine

Love Peace Pionies sa...

Ser ut til at den kalenderen blir kjempefin! De posene var jo bare så koselige og fine:)
klem kristina

Ocean showroom sa...

Du verden! Det var litt av en produksjon av julekalenderposer! Mine på 2 og 4 år har ikke helt fått med seg det med pakkekalender ennå, så jeg tror jeg sniker meg unna et år til;)
Vakkert dåpsbarn:)
Ha en fin dag og snart start på helgen!
Klem, Lene

Ocean showroom sa...

Det var inget dåligt jobb du gjort! Och så fina de blev. Håller med om att det är kul att förnya sig. :-) jag är i julemodus ¨år ju nästan inte att låta bli när man är i blogglandia. ;-) Ha en fin helg! kram alexandra

Skrekk og Gry sa...

Wow! Jeg har akkurat sydd 24 poser selv, og syns
DET var mye! Har ikke bestemt hvordan jeg skal montere dem ennå.
Gleder meg til å se det ferdige resultatet ditt!
mvh Gry

Guttemamma sa...

Imponert og litt til..supersøte poser! Her blir det gave på tur, hver tredje dag....
god helg og klem

Forever Love sa...

Skal si du har stått på, flinkis:)
Kjempefine poser også!

God helg!

Klem Tonje♥

mi-rachel sa...

oj..for et kalenderprosjekt!
veldig søte poser.

hjem hos linda sa...

Flinkingen!!
Heldige barn med snill mamma som lager kalendere til seg!!
Ønsker deg en kreativ helg!!
Klæm Linda

Stjärnor & Champagne sa...

Åh vad kul att höra från dig igen vännen. Du är duktig du med kalender. Jag körde det ett tag för jag själv är uppvuxen med det och ville göra lika för mina barn men jag tröttnade hihi. Skall bli kul att se den färdig.
Vad härligt med dop, ser jättefint ut....

Stor kram Anne