søndag 18. juli 2010

Fløyelsmyk ostekake - MÅ smakes!




Tenkte jeg skulle dele en oppskrift med dere i dag....

*
Min mor har i flere år servert oss denne helt fantastiske ostekaken,
 og i går kom den på bordet igjen!
Jeg anbefaler den på det sterkeste!

Den er superenkel å lage også...
  
1 pk Digestive kjeks smuldres med 150 gr margarin
1 pk sitron gele - kokes med 2,5 dl vann
Avkjøl!
*
3 dl kremfløte piskes stiv
*
3 dl lettrømme
1 pk creme fraiche
1 pk kremost
1 ts vaniljesukker
130 gr melis
Blandes
*
Kremen skjæres inn i den rørte blandingen
*
1 pk rød gelé (2.2 dl vann) på toppen (vi har i tillegg pyntet med skogsbærblanding)

 OBS: kaken og gelé må være avkjølt før du tar gele på toppen av kaken. Påfør med skje - ellers kan den renne rett gjennom kaken - til bunnen

Vi koser oss fremdeles på landet, men i dag dro min bror og familien videre på sin ferie, det var leit - for vi har hatt noen utrolig kjekke dager sammen!!!!

Håper du også har en fin sommer så langt!

21 kommentarer:

Jannicke sa...

...mmm, JA takk! Jeg vil gjerne smake :o)
Ostekaker er jo bare helt topp!

Kose dere videre på landet. Vi kom hjem i dag :o)

Klem J.

Unknown sa...

Den kaken så kjempegod ut!!!
Takk for at du deler oppskriften med oss:) Den har jeg lyst til å prøve en dag:)

Ha en fortsatt flott sommer:)

Klem Linda

Fru Fly * Heidi sa...

Mmmm, vann i munnnen. Den ser og høres helt nydelig ut! Ha deilige sommerdager tross trasig vær! Klem H

titi sa...

de merveilleuses photos qui font saliver mes papilles

Marit sa...

mmm.. Den kaken ser god ut, ostekake er en av mine favoritter så oppskriften skal lagres og testes en dag!

Ha en fortsatt fin ferie!

beate sa...

nam,nam... kaken både ser og høres kjempegod ut!

klem beate

Triviella sa...

JA! Eg trengte ei ostekakeoppskrift akkurat no, og søkte tilfeldig og fann di! Tusen takk, redda kvelden!

SNILLPIKE♥ sa...

Den kaken både så og hørtes kjempegod ut. Kanskje den må prøves ut.

Ønsker deg en flott uke, klem.

mi-rachel sa...

looove ostekaker.
skal skrive opp den oppskriften.

Two small houses sa...

Denne kaka ser virkelig fristande ut. Takk for oppskrift, den skal prøves. Men litt dumt at eg ikkje kan kopiere fra sida di, for eg brukar å lagre gode oppskrifter og bilder på pcen min,...mykje enklare enn å skrive på en lapp som kanskje forsvinn!!

Forever Love sa...

Mmmmm denne skal jeg prøve en dag.
Flotte delikate bilder!!

Klem T

Beate :-) sa...

ååå, jeg har smakt noe lignende en gang i en konfirmasjon, den var nyyyyyydelig! Så denne skal jeg absoultt bake, det får bli lørdagskosen min :-)

Anonym sa...

Tusen takk for at du delte denne nydelige oppskriften. Kaka står til avkjøling as we speak, gleder meg til å smake:)

Anonym sa...

Denne så veldig god ut!
Et dumt spørsmål: den skogsbærblandingen som er brukt her, er det en slik frossenblanding som er tint opp?

Shabby Chicks sa...

Denne så så god ut at den måtte prøves ut, og vips står den til avkjøling i kjøleskapet! :) Er skikkelig spent! Du skrev ingenting om når man skulle blande inn sitrongeleen, så jeg gjorde det til slutt... Får ikke håpe det gikk galt..

Elin H. sa...

Mmmmm......dette såg fantastisk godt ut!!! :) Takk for at du deler oppskrift med bilder så det kan friste skikkelig. Denne må eg lagre og prøve ved ei snarlig anledning :)

Jill sa...

Denne så superdeilig ut!!!
Den skal jeg absolutt prøve en dag.
Nå har jeg sniktittet så lenge her hos deg at nå legger jeg deg til i bloggrollen min. Håper det er greit..
God lørdag :-)

Made by KKann sa...

Jammi jammi - ser nydelig ut!!

..haha - digger din amerikanske dag - herlig - jepp herlig!!!

Sommerklem fra KKann

Villblomsten sa...

Nam - den så kjempegod ut !!

jeg har en liten Give Avay inne hos meg :-)

MadeByJill sa...

Kaken er laget og fortært. En kjempe suksess som dessverre må gjentas...

Unknown sa...

Hei, så fin blogg du har, jeg oppdaget den i dag, her vil jeg komme inn og lese mere. Kikk gjerne inn til meg på bloggbesøk om du har lyst også. Ha en fin uke videre, hilsen Wilhelmines blogg.