fredag 4. juni 2010

'Wedding stationary'

Som nevnt så er jeg ikke helt ute av bryllupsboblen riktig ennå, så derfor kommer det noen innlegg innimellom hvor jeg viser litt av detaljene fra gjennomføringen av den store dagen.
.
Denne gangen viser jeg alt "papir-arbeidet" eller wedding stationary som det så fint heter på engelsk (tror jeg da...)
First thing first - invitasjonene. Vi bestilte egentlig det meste fra peon.no. Her kunne vi nemlig få halv-fabrikata, slik at vi selv kunne stå for deler av utformingen, som tekst, font og layout.
Vi laget oss ett eget monogram som gikk igjen både i invitasjonene, kirkeprogram, gjestebok og kaketoppene.
Borkortene er også fra peon. Navnene trykket vi ut på en dymo, med svart tape. Vi hadde som dere kanskje skjønner ett slags black & white - tema gjennom det hele..
Derfor så synes vi dette ble veldig tøft. Inspirasjonen fikk jeg fra jentene bak Gledelig Bryllup!

En fin detalj på alt fra peon, er det lille sølvmerket nede i hjørnet, hvor det står LOVE...


Menyen, igjen ark fra peon, ble slik. Enkelt og greit! Vi har brukt de samme fontene på alt vi har skrevet (bortsett fra bordkortene), som gjorde at helheten ble ryddig og pen.

Kirkeprogram måtte vi også ha - og det ble slik. Her har vi brukt A 4 ark, brettet på langs. Arkene er kremfarget og kjøpt på Binders.


Vi ønsket ikke en ordinær kaketopp, og inspirert av alle fine vimpler jeg har sett på mange blogger, slo det meg at det kunne vært fint på toppen av kaken. Heldigvis har jeg mann som er veldig flink på "data", så jeg tegnet og forklarte og han laget de! På den ene siden hadde vi navnene våre og på den andre siden- monogrammet.

Til slutt ett glimt av gjesteboken. Dette var ett helt enkelt fotoalbum med hvite sider, hvor jeg på første side laget en forside med monogrammet, navnene våre og bryllupsdatoen.



Denne lå fremme hele kvelden, og vi fikk mange koselige hilsner
-ett herlig minne fra en helt spesiell dag!
.
Ønsker alle som er innom en fin helg!

5 kommentarer:

kjersti sa...

Fantastisk fint..
Har jo helt gått glipp av bryllupsinnlegget ditt!
Så utrolig vakker du var, og temaet likte jeg veldig godt.
Kjolen, bilen, colaflasken, veldig nostalgisk og søtt, samtidig som dere bryter med moderne tilbehør...

Og du, stillebenet på barnerommet gikk rett inn hos meg! Har jo den cremerfargede vespaen selv:)

Fin helg til deg,
klem fra meg

Anonym sa...

Utrolig gjennomført og lekkert design:-)
Riktig god helg,
klem Hege.

Jannicke sa...

Det er jo bare så gjennomført! Kjekt å få se, og kjekt å høre hvordan dere tenkte underveis :o)

Tusen takk for koselig hilsen til meg!

Klem J.

mi-rachel sa...

åååå..kan jeg linke igjen?
detaljene kom så godt fram..og godt forklart.

mi-rachel sa...

takk snille du.
kjører på i morgen.
og tror nok turen blir fin ja ;)