onsdag 17. februar 2010

Prosjekt: Heklet dukketeppe



Det var en gang for veldig lenge siden...da begynte jeg på dette lille heklete dukketeppet til min lille niese. Dette er ett lite prosjekt som en ekte håndarbeidsdame sikkert hadde fullført i løpet av en kveld. Men en slik dame er altså ikke jeg.
I helgen tok jeg hekleboksen min frem igjen og skulle prøve å komme litt videre, men da hadde jeg rett og slett g l e m t hvordan jeg i det hele tatt begynner på disse rutene, og måtte søke på nett å finne veilledning igjen. Pinlig. Jaja, nå vet jeg det og jeg håper at jeg klarer å få det ferdig til 1 års dagen hennes i august! Det må da gå...
.
Ellers er vi fremdeles plaget med sykdom her i huset. Magesyken passerte og febersyken overtok...så nå begynner vi å bli lei. Nå må vi vel ha gjort unna vår del!
.
Halveis i uken allerede! Håper alle har hatt en fin uke så langt!!

20 kommentarer:

Jannicke sa...

Knallfint, spørr du meg!! Skjønner godt at slike ting går i glemmeboken :o) Dette blir et nydelig teppe, og små jenter leker jo lenge med dukker : Så du har god tid - haha...

Klem til deg, og GOD bedring i huset!

Ingrid sa...

Hei!
Slike tepper er så nydelige! :) Har lyst til å hekle et i stort format jeg... men et dukketeppe er jo langt mer overkommelig! :) Hehe.. håper du blir ferdig til bursdagen da, go god bedring til dere! :) Klem

Dronning Maud sa...

Så nydelige farger!!!utrolig fint!!!god bedring i heimen:)

Forever Love sa...

Herlige farger, skulle ønske jeg kunne hekle:)
God bedring til dere!
Klem fra Tonje

Love Peace Pionies sa...

åhr, så synd da... god bedring til dere!
kjenner meg vannvittig igjen med hekle strikketing som blir liggende..
hvis det kan oppmuntre så fant jeg nettopp frem et strikketøy jeg begynnte på for 1 og et halvt år siden... er store lapper som skal bli sengeteppe til emma... er ikke langt på vei heller...
teppe ser ut til å bli nydelig!!
klemmer

Hulda sa...

Så søtt det dukketeppet blir da. :) Nydelige farger du har valgt.

Anonym sa...

mamma lagde om en poncho vesla aldri ville gå med til dukketeppe - det blir mye brukt!! Så flink du er som lager det til tantebarnet ditt!!! Er helt sikker på at du finner svar på youtube eller noe...
Fryktelig å ikke bli frisk - GOD BEDRING!!!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

So søtt teppe☺
Kanskje eg klare lære meg å hekle slik utifrå oppskrift på nett og...

Klem M ♥

et kjært hjem sa...

Så fint teppe, skjønne farger for en liten prinsesse! Jeg holder på med et bestemorteppe jeg også, som jeg tenkte å ha i sofaen. Men det tar veeeldig langt tid her også :)

KRUSEDULL sa...

Ser ut til å bli ett kjempefint lappeteppe! Håper du får det ferdig til bursdagen;)

Håper også at dere snart blir friske!

mi-rachel sa...

jeg kan ikke hekle en maske en gang(heter det maske tro når en hekler?..he he.) så jeg er jo veldig imponert over det du viser. så fine farger også.
så kjedelig at dere er syke igjen.
håper det går fort over.

Nina B. sa...

HEi

Fant veien til den koselige bloggen din jeg :)
Herlig inspirerende bilder og tekst du har. Godt det ikke bare er meg som glemmer ting...skulle nemlig prøve meg på å strikke vrang her om dagen, men det hadde jeg glemt. Ha ha.

Og du, nyyyydelige sko(-letter?) du har kjøpt deg på salg!!!

Klem NinaB

Renate sa...

Så deilige farger .du får det sikkert ferdig ,ting tar tid:) ønsker dere alle i heimen god bedring .
ha en flott dag

Stjärnor & Champagne sa...

Vad trist med sjukdomar och framförallt magsjuka, brrrr. Vad fint du virkar, kul att se resultat sedan. Hoppas att allt är ok.
Krma till dig/ Anne

Guttemamma sa...

Nydelige farger og aldri forsent vettu:)
God bedring og klem

SNILLPIKE♥ sa...

Nydelig, uansett hvor lang tid du bruker på det. Ønsker god bedring i heimen, og en koselig ukeslutt.

Smineset sa...

Nydelig!!! ;-) klem

Made by KKann sa...

...så lekkert - lekre farger..

SmilKKann

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så fine farger! :D Synes du er flink jeg. ;)

Håper denne uka blir bra for dere!

Vibeke :)

mi-rachel sa...

tenkte gledelig bryllup kunne passe for deg:)