torsdag 3. desember 2009

Peiskos uten ekte vedkubber

På hytten er det ingen pipe..., men peis med tilhørende peiskos har vi klart å få til likevel. Vi er faktisk overbegeistret for den nye b i o p e i s e n som er kommet i hus!

Den var utrolig enkel å montere, er veldig renslig (ingen sot), varmer (hvertfall litt), har ekte flammer og keramikk bjørke-veden ser til og med ganske ekte ut!

Herligheten var ikke så veldig kostbar heller, så vi er veldig fornøyd og føler vi fikk mye kos og stemning for pengene!



Her om dagen fikk jeg en e-post (min første e-post fra en leser av bloggen!! ), med spørsmål om denne peisen....og når én lurer, så lurer kanskje flere. Så her kommer litt fakta:

Peisen er kjøpt hos Sigurd Ziem på Minde (Bergen)

Produsenten finner du her: http://www.metropolpejse.dk/

Vår peis er av typen "Blokhus"

Dett var dett for denne gang!

10 kommentarer:

Trude sa...

Kjempefinstemning på ei kjempefin hytte. Liker så godt stilen deres:-)

Ocean showroom sa...

Kjempeflott! Kikket på en nesten lik i Sandefjord for et par uker siden! Men helst vil jeg ha "ordentlig" peis. Uansett tror jeg ikke det blir noe med det første, men kanskje noen gode tilbud i januar?:)
God natt!
Klem, Lene

Unknown sa...

For en flott peis! Og så skjønne jentene dine var når de åpnet den fine kalenderen. Koselig!

Smineset sa...

Det ble kjempeflott! Skikkelig fin!! Mulig vi må herme... ;-) Hils så masse til alle!

Anonym sa...

peis er kos - vi har en i hver etasje vi - MEN bruker dem alt for sjeldent!!

Jannicke sa...

Skjønner dere er gornøyd,
den var flott!!
Skal dere feire julen på hytten i år kanskje??
Klem J.

mi-rachel sa...

kjempe fine.
og levende flammer skaper sånn stemning.

Karna sa...

Super fin peis, dette ble rett og slett lekkert!

et kjært hjem sa...

Så fin peis, ser så koselig ut den hytta dere har! Og veldig fin kalender, så ut som jentene dine storkoset seg :) Liker så godt den ventilatoren dere har på hytta, kan jeg spørre om hvor dere har kjøpt den? Vi skal snart bygge hus, og jeg ønsker meg noe lignende den dere har. Har kikket litt rundt, men klarer ikke å finne noen som faller helt i smak :) Ha en finfin helg, og takk for koselig kommentar :)

silje-sin sa...

Så koselig! De ser utrolig ekte ut! Skulle gjerne besøkt dere på landet;) klem fra silje.