søndag 6. desember 2009

Barnelek med julekrybben

For noen år siden kjøpte jeg denne litt barnlige julekrybben fra SIA, og ungene synes det er stor stas hver advent når denne hentes frem.


Da må de alltid få lov til å leke litt med den på gulvet og denne gangen var jeg fremme med kameraet (igjen) for å forevige denne koselige leken...


Jentene koser seg og er dypt konsentrert med å spille juleevangeliet.


Men hvem kommer her...jo minstemann vil også være med å leke.


Det er kanskje best å ha lillebror på fanget så han ikke "ødelegger"...


Men lillebror vil være med å leke på ordentlig.

Det er selvfølgelig ikke helt populært, for han skjønner jo ikke hvordan alle skal stå...


Og det hele ender som det bare måtte....med grining!
Men alt endte godt til slutt - som det også alltid gjør!
.
Jentene var ikke kledd i nissefarger til ære for fotografen, men de skulle på karnevals-bursdag og skulle være kledd som nissekoner.



Her er minstemor klar for fest!
.
Håper dere har hatt en fin helg!

17 kommentarer:

LYKKEBO sa...

Hehe....Dette hørtes kjent ut! Utrolig søt julekrybbe..Skjønner godt de liker å leke med den:)
Håper den søte nissejenten koste seg på "fest":)

Klem

Anette Willemine sa...

De koste seg utvilsomt her. Så er det morsomt og spennende å ta frem noe man vanligvis ikke leker med.
Ønsker deg en god søndagskveld!
Klem fra Anette Willemine

Love Peace Pionies sa...

Koselig!!
søte nissejenter. Har også kjøpt lik strømpebukse til Emma. Koselig å bruke til jul..
klem K

meaningmoon sa...

Så nydelig krybbe, og søte små:)

Lisas hjem og skatter sa...

Haha, utrolig koselige bilder :) Julekrybba di var også veldig fin :)

ha en fin kveld!

klem/Lisa

mi-rachel sa...

så kjekt å ha en julekrybbe som en kan leke med. vi har en sånn playmobilkrybbe...den lekte ungene masse med da de var mindre.

sus sa...

Søøøøte barna :)

Å takk for koselig innlegg!
Ble kjempefornøyd selv me både prinsesserommet å badet ;)

Å ja, julebordet ble en suksess :D

Søndagsklem!

Guttemamma sa...

Vi har akkurat den samme!! Du,så fin headeren din har blitt,jul...love it!
klem

mali-mo sa...

Så herlige bilder! Skjønne unger du har, hos deg er det liv og røre, ser det ut til ;) De strømpebuksene var flotte da, kan jeg spørre hvor du har kjøpt de? veldig julete ,)

Likte julekrybben deres, de var så runde og gode de figurene. SÅ rett og slett veldig trivelige ut syns jeg.

Du, sorry at jeg ikke har svart på kjøkkenspørsmål, jeg ble sååå glad for at du spurte igjen jeg nå;)Jeg er jo fryltelig glemsom, og da er det bra når folk ikk eer redd for å spørre om igjen ;)

Kjøkkeninnredningen vår er rett og slett fra IKEA! Underskapene, altså. Adel, tror jeg den heter. Hyllene over er laget her av en snekker, som har satt sammen flere plater med lister i samarbeid med en elektriker, for å få innfelte lys. En kjempegod løsning!

Ha en flott ny uke!

Myhome sa...

Herlige bilder av dine skjønne små i leken:)
Veldig søt julekrybbe!!
Tror jeg snart må hente frem min julekrybbe også.
Ha en fin ukestart!
Klem Anita

Jannicke sa...

..dette ser helt kjent ut ;o), haha.. Flotte bilder av 3 nydelige søsken!
Klem J.

Mjuka sa...

Åh vilka sötisbilder! Ljuvligt!
Kramar Malin

mali-mo sa...

Hahhahaaaa, sånn er det. Jeg var sikker på at det var min allt-annet-en-klisterhjerne som hadde sviktet meg. Igjen. Hihi. Nå var kommentaren din morsom jo, når mine selvanklagende pekefingre ble pakket vekk ;)

H&M du, der ser du. Har visst vært lite ut ei butikkene i det siste jeg ;) (forklarer vel at kun 1 julepakke er i hus til nå)

mali-mo sa...

;) hihi. Bedre treig enn aldri ;)Jeg har vært så treg med å svare på spørsmål og henvendelser i det siste at litt selvanklagelse nok er på sin plass ;) Så kanskje jeg får ryddet opp i spøørehaugen før jul ;)

Anonym sa...

den var uttrolig fin den julekrybben fra Sia - vi har i playmobil som de får leke med som de vil - en annen en i billig plastik og så en stor og dyr en som står bare til pynt - i år ser det ut som den kan få en ordentlig plass som den fortjener også - NESTE HELG når vi er tilbake må vi nok ta opp kassene vi også!!

pepperkverna sa...

Nydelig forestilling! Hege

Anonym sa...

Så utrolig skjønne barna dine er!! Kjempefin blog du har, jeg liker spesielt den fine julefronten du har nå:O) kjempekoselig, klem fra Hege