søndag 25. oktober 2009

Bursdagshelg!

Så var det igjen duket for fest hjemme hos oss. I går, på selveste FN-dagen fyllte vår lille Maja 5 år! Her står hun spent og venter på å få blåse ut lysene på Hello Kitty kaken jeg hadde laget. Det var første gangen jeg laget den, men den lignet da litt på den kjente katten...

Med to tette jenter blir det mye reprise på hvordan de vil ha det på bursdagen sin - men én ny ting var å spore på bursdagsbordet. Jeg har nemlig endelig har jeg fått tak i muffins-stativ!!
Stativet er veldig dekorativt og fikk mange beundrende blikk fra de små!


Det så ut som barna koste seg, og det meste av leker i huset ble testet ut og lekt med!
Til slutt ett bilde av den søte jubilanten!
.
Vi fortsetter bursdagsfeiringen i dag - i ettermiddag kommer familie på både middag og kake, men først skal vi komme oss ut på en lang tur. Vi trenger det etter all kake-spisingen!
.
Fortsatt god helg!

27 kommentarer:

Hyttehuset sa...

Så fin jenta di var. Og Kittykaka likeså. Er det sjokoladekake i botnen? orleis har du laga det kvite fyllet? Eg har også HelloKittyelskarar i heimen her.
Og til sist, kor har du fått fatt i muffinsstativet?
Eg vil og ha, nemleg....

meaningmoon sa...

Gratulere så mye med datteren! Virkelig flott kake, du er flink!!!
Her i huset er d også feiring idag, og er nettopp ferdig med muffinsene, skulle gjerne hatt det stativet ditt her nå:) Men får klare meg med etasje fatet mitt så lenge;)
Ha en fin feiring idag!
Klem!

Fru Fjeldhammer sa...

Så søt hun er..
Gratulerer med den "store" jenta!
Kos dere ut på tur.
klem

Merethe sa...

Så vakker hun er, jenta di! :)
Og den kaken fikk min 4 åring til å sperre øynene opp! Tipper det ikke er noe utvei for meg enn å prøve meg på de neste gang det er feat her :)

God helg!

Merethe sa...

..prøve meg på den neste gang det er fest her..

:D

Ocean showroom sa...

Vilka härliga bilder! Jag gjorde en Hello Kitty tårta till min dotter då hon fyllde 1 år. Använde också lakritsremmar till morrhåren för det är väl det du gjort!? Väldigt härliga bilder och det muffinstativet blev jättebra! Ha en fin dag! Kram Alexandra

Forever Love sa...

Grattis med dagen til datterene din, og for en nyedlig kake! Muffinstativet var jo bare et must have:)
Håper dere får en deilig tur og et kjekt besøk!
Tonje ♥

mi-rachel sa...

for en søt liten bursdagsjente.
ser du og har fått deg "cupcaketree".
vårt blir flittig brukt i bursdager.

mi-rachel sa...

og glemte å si at den kaken var meget imponerende.

Bless by Tone sa...

For en fantastisk kake - og det muffinsstativet var helt nydelig - skulle gjerne hatt et slikt. gratulerer med Maja

Ocean showroom sa...

Gratulerer så mye til søte Maja! Kaken var kjempefin! Jeg la avansert kakebaking på hylla etter en mislykket "Lynet McQueen"-kake forrige sommer, så i år ble det bestilte kaker, men kanskje jeg skulle prøvd meg igjen:)
Muffinsstativet var superlekkert! Har sett på det et par ganger, men ikke blitt noe kjøp på meg foreløpig...
Ha en fortsatt fin søndag!
Klem, Lene

Fru Fly * Heidi sa...

For en nyyydelig bursdagsjente!♥ Og det var et utrolig flott pyntet bord med stilig muffinsstativ og Hello-Kittykake! Har aldri vært så begeistret for den katten, men ser nå at den i små porsjoner er supersøt! Fikk noe godteri med det motivet også som var helt fortryllende! Håper familieselskapet blir en like stor suksess etter en god tur! Ha en herlig søndag! Klem Heidi

Made by KKann sa...

Sånt muffinsstativ vil jeg også ha..hihi - det var fint!

Herlig bilder og ei flott lita(stor) frøken! Grattis med dattera!

Ha en knall søndag!

KlemKKann

Tone sa...

Gratulerer så mye med bursdagen til din skjønne datter. For noen fantastiske kaker! Og muffins-stativet... wow

Jannicke sa...

Enda flere flotte bursdagbilder :o)
Får jo helt vann i munnen!
Kjekt å se :o)..

Nå er det snart ut på Nymarken for oss. Lillebror skal spille Branncup,
og heiagjengen må være klar!

God søndag! Klem J.

Guttemamma sa...

Så herlige bilder,gratulerer masse med dagen!!
Klem og riktig god søndag

Joy sa...

Ååå.. Vilken söt tårta! Jag som bara älskar Hello Kitty... hihi ;)
Har också ett sånt liknande muffinsstativ - de är ju så dekorativt.
Ha en fin söndag - kram Joy

Marte sa...

Så søt bursdagsjente;) Gartulerer med dagen!
Imponerende kake! har selv samme stativ til muffins,
det gjør seg virkelig;))

Smineset sa...

Gratulerer så masse MAJA!!! ;-) Her får vi skylle på ammetåke og forskjellig da denne kommer litt i seneste laget. Får håpe onkel i Las Vegas har husket deg (?!), hvis ikke får du få mamma til å sende han en kombinert "fy-deg/dette ønsker jeg meg fra Vegas - melding" Hihi!!

Stor klem fra alle oss i Bodø! ;-)

silje-sin sa...

HELT HERLIG:) Så utrolig fint du har stelt i stand! Ikke rart Maja var fornøyd! Liker bloggen din så godt, men det har jeg jo nevnt før;) klem fra silje.

Ragnhild S sa...

Først av alt: Gratulerer med femåring i huset!!! Og at feiringen var vellykket var ikke vanskelig å se!!
Du, for en flott kake!!! Den ble jeg nesten litt misunnelig på: sånn skal jeg lage i januar når minstejenta blir 3! Den var imponerende! Og muffinsstativet var skikkelig flott! Ante ikke at slike fantes, men så genialt da!!
Ønsker deg en god uke!
Stor klem

Ps! Bildet av bursdagsprinsessen var nydelig!

Anonym sa...

Så flott kake, så flink du er! Og skjønn bursdagsjente :-)

Hvor får man kjøpt muffins-stativ?

Klem Kristine

NUSSE sa...

Fantastiske bursdagsbilder! Nydelig bursdagsbarn; synes hun ligner veldig på pappan sin ;-) Det stativet var rått!

Jeg og vil ha!:-)

Klem fra meg

MariMaja sa...

Grattis til Maja fra Maja;)

Stjärnor & Champagne sa...

Åh grattis till lilla Maja, vilket fint namn. Det heter min guddotter. Vilken fantastisk tårta vännen och för att inte tala om alla dessa muffins.
Hoppas att det blev en fin dag.
Ha det gott...

Kram Anne

arieldog sa...

Det muffinsstativet var veldig smart - og ikkje minst dekorativt! Fin blogg du har!

Trude sa...

Kjempeflott og dekorativt muffinsstativ. Heldig 5-åring som fikk perfekt Kitty-kake:-)