mandag 11. mai 2009

Dukketeppe!


Som nevnt tidligere har jeg hatt (og har) noen hemmelige små hekle prosjekter på gang, ved siden av det litt større kose-teppe prosjektet!
Dette dukketeppet laget jeg til datteren til en venninne av meg, som jeg også er fadder til, og siden jeg er fadder til denne lille jenta ønsket jeg å gi noe litt spesielt til hennes aller første bursdag!
I dag har vi vært i bursdagsselskap, gaven er overlevert og jeg kan (endelig) vise hva jeg har laget her på bloggen. :)

Min venninne er nemlig titt og ofte innom bloggen, så jeg måtte vente til jeg hadde gitt gaven før jeg viste det frem.

Ett lite dukketeppe i rosa og hvitt. Synes det ble riktig så søtt. Jeg kan foreløpig bare ett mønster, men med dette kan man jo variere i både størrelse, farger og garntype....så jeg kommer langt med det - enn så lenge :). Dette teppet er heklet i bomullsgarn - slik at det tåler godt å bli vasket.

På baksiden festet jeg en liten lapp til minne om den store dagen og hvem som har laget det!
.
Mottakeren er nok for liten til å mene så mye om gaven ennå, men forhåpentligvis kan det bli brukt hyppig i dukke-lek i årene som kommer!
.
Igjen - Gratulerer så mye med 1-års dagen MILLA!
.
.
Håper dere alle har en fin start på uken!
Klem M

28 kommentarer:

Guttemamma sa...

For en fantastisk gave,en skatt å eie!! NÅ venter sengen,nattaklem fra meg

Jannicke sa...

Jeg er imponert!! Så flink du har blitt!!!
kjempekoselig teppe,
og det blir nok helt klart brukt masse etterhvert som jenten kommer i dukke-alderen!
Kjekt med personlige gaver som det ligger litt omtanke bak ;o)
Klem og god natt! J.

MonjaHelene sa...

Hekleteppet var bare så nydelig!For en vidunderlig gave å gi bort.Og så lurt med den lille søte hilsenen på lappen som var sydd på.:)Utrolig skjønn gave og heldig liten pike.Personlige hjemmelagde gaver er best !Punktum;)Ha en fortsatt fin uke!:)

Englefryd sa...

Så flink du er. Det ble kjempe flott. Kjemep moro å kunne gi bort noe du har laget selv da. blir litt mere personlig da. Delikate farger.
jeg lurer veldig på hvordan jeg skal sette sammen mitt, men dt er leeeeenge igjen til jeg kommer så langt enda da:-)

klem

Anonym sa...

ååå så fint - jeg burde kanksje ha funnet meg en flink "fadder" til mine også, men men - heldig er ditt fadder barn i allefall!!

NestenPerfekt sa...

Så flink du har vært!! Imponert! Og så fine farger du hadde plukket ut.. kjekt å gi sånne gaver, ikke sant?? Klem :)

et kjært hjem sa...

Lekkert teppe, med fine rosafarger! Veldig koselig med den lappen du hadde sydd på! Jeg har lagt ut noen bilder av hekletepper jeg også idag :)

Anonym sa...

Sier bare:ÅÅÅÅ så fint-tror jeg må lære meg å hekle sånn!
Fint å ha en så snill og flink fadder som deg:-)
Natta,klem Hege.

Mjuka sa...

Vilken helt underbar gåva!! Så sött!
Ha en mysig dag
kram Malin

Karna sa...

Åhhh for en herlig gave, et minne for livet!!! Kjempe nydelig teppe, og en knall god ide med den lappen!

Villa Kos og Kaos sa...

Tenker det faller i smak hos ei lita frøken..kjempe lurt med påsydd lapp...
er herved notert som "lure-tips-må-huske-på"
Ha en flott dag!
Klem G-C

Frøken Lykkelig sa...

Å det var kjempefint!!! Ja jeg regner med hun blir bare mer og mer glad i det teppet. Det er jo så utrolig kjekt å ta med seg gjennom livet. Alltid kjekt å få hjemmelaget!
Flink du er !!

mi-rachel sa...

å for en flott gave.
jeg hadde blitt super glad for noe sånt.mye tid og arbeid bak en slik gave! du er jammen meg flink!

Anita fra hjerterommet sa...

Du er jo bare utrolig flink!! Naturtalent!

Har ikke glemt oppskriften på heklete tøfler men er mitt i et strikke prosjekt. Etter det skal jeg hekle nye tøfler og ta bilder trinn for trinn og legge det ut i bloggen min.

Ha en super dag.

Anna sa...

Så fin filt du virkat!
Jag själv skulle blivit jätteglad om någon lagt ner tid och arbete på en så fin gåva till mitt barn. :-)
Såg i förra veckan en fin "Tiramisu-filt" och blev själv så kär, men jag tror tyvärr att mina flickor är lite för stora (11&13)för en sådan... :-)
//Anna

Interiør 63º N sa...

Kjempefin gave :O)Tror nok at mammaen til Milla i hvert fall setter pris på den :O)

Bare elsker de glass-krukkene og den stilige kassen til oljer du har i forrige innlegg :O)
Skulle gjerne ha vært en tur innom Home & Cottage jeg også, men siden det ikke er på mine trakter, må jeg visst bare smøre meg med tålmodighet ;O)
Ha en fortsatt fin tirsdag
Kirsti

Ninas Drops sa...

Hallois..
Neimen så søtt dukketeppe...Koselig av deg å hekle slikt til lille Milla...Regner med moren til den lille ble strålende fornøyd også...
Koselige farger som vil passe godt på et jentebarnerom det der...
Ha en fortsatt fin dag.
Klem fra Drops=)

Unknown sa...

For et nydelig teppe! Kjempevakkert!
Skulle ønske at jeg var litt flinkere med håndarbeid selv, men tror helt ærlig talt ikke at det er håp for meg:))
Ha en flott dag videre:)
Klem Linda

meaningmoon sa...

Så flink du er blitt på hekling! Jeg har sååå lyst å lære:O)
Blir nok flitti brukt dette teppet i årene som kommer;) Kjempefin gave....

Klem Pippilotta!

Smineset sa...

Nydelig!!! Ka flink du e! Klem ;-)

Stjärnor & Champagne sa...

Den är jättefin, vad duktig du är. Önskar att jag kunde...H-värken är lite bättre goa du.
Stor kram Anne

Aratorps Lena sa...

Herregud så fint! Vad du är duktig! Det är en gåva hon kan ha kvar hela livet som betyder så mycket! Jag ska också försöka. Inte så svårt va? Kram

Anita sa...

Skal sei du kan hekla!!!! Det var heilt nydelig...Ei heldig lita tulle som har fått en slik gave!

Made by KKann sa...

Herlig flott - og deilig rosa! Ei heldig lita frøken - det er så kjekt å være tante!

Men innlegget ditt minner meg om at jeg ikke kan hekle..snufs..

Ha en super onsdag!

KlemKKann

Ragnhild S sa...

Ojoj, det var UTROLIG FLOTT! Og så så artig med den lille lappen med "kort" sydd fast i hjørnet! Jeg tror du må holde kurs med meg, for jeg har så lyst til å lære meg å hekle!
Tipper dette var en gave som falt i smak hos lille Milla!
Ønsker deg en strålende onsdag!
Loppeklem

Miss.T sa...

For en nydelig gave du har laget. Tenker den faller i smak !!! : )

mi-rachel sa...

putene er kjøpt på Hemtex i sverige i fjor. men de er geniale for de er ikke så tykke. perfekt å sitte på.
håper det går bra med deg der ute i arbeidslivet :)

Anonym sa...

Hei på deg!
Flott blogg du har!
Mange fine produkter og inspirerende ideer!

Kanskje denne konkurransen er noe for deg??

http://noste8.wordpress.com/2009/08/05/hekleinspirasjon-og-konkurranse/

Ha en flott kveld!

- Hilde