mandag 18. mai 2009

Dagen derpå...




I dag er det skikkelig dagen derpå - både etter brak seier i Grand Prix på lørdag og maraton feiring av nasjonaldagen. Regnet er kommet og det var, som sikkert for mange andre og, veldig tungt å komme seg opp i dag...Kroppen skrek etter å få ett par timer til på puten -18 mai burde absolutt vært en offentlig fridag!!
.
Bunadene er nå rengjort, bunadskjorter vasket, søljer er kommet på plass og hele sulamitten er havnet i skapet igjen - klart til bruk ved neste anledning! Flaggene er rullet sammen og puttet i skapet.... og etter en rask opptelling teller jeg 5 flagg mindre enn ved morgenen på 17 mai...hm... vet om 2 som knakk i løpet av dagen, men hvor de andre 3 er...aner jeg ikke. De dukker vel opp - på uante steder.
Måtte bare vise dere disse merkelige blå blomstene jeg fikk av min mor til 17mai - synes de var tøffe, men veldig rare....hihi..
.
Håper dere alle har hatt en fin dag - dagen derpå - og at dere får en ny fin uke!
.
Klem M
Oppdatering: Etter at mannen leste innlegget kunne han informere at de savnede flaggene er hos mine foreldre - ja, men så var det mysteriet løst!

14 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Oj vad flaggor...Jag tycker nog ocks att 18 maj borde vara en fridag efte all firning. Hihi det är inget märkvärdigt ställe som bokstäverna skall sitta på.
Ha det så gott.

Kramkram Anne

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

ska sei du har mange flagg :) eg har 3 :)
korleis har du vaska di bunadsskjorte? syns det er so vanskeleg ditta med vaskinga...mi lille jente har fått ein sjokoladeflekk på si skjorte som eg ikkje veit korleis eg skal få vekk :(

blomstene var tøffe dei :)

håpe du får ei fin veke :) snar helg igjen...for enkelte vertfall...

Klem M:)

Jannicke sa...

Du har nok rekorden i antall flagg :o)
hehe...
Ja,
18.mai burde vært hviledag.
Sovnet på sofaen her i sted, helt utslitt!
God uke videre!
Klem J.

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

vaska den slik eg og, so det gjorde eg rett :)
spraya vanish på flekken, idag.., men den forsvann ikkje...kanskje biotex er betre..viss det ikkje er for seint :o/

puh...lurte litt på korleis du såg ut berande på 29 flagg :) hehe.. neida eg skjønte vel at du pynta litt her og der med dei :)

Klem M :)

mi-rachel sa...

så enig med deg!
18 mai burde være offentlig fridag.

Stoltzen2012 sa...

Helt enig med den fridagen..jeg er helt kake i dag!! Blir veeeldig tidlig natta her ;)

Villa Kos og Kaos sa...

Skjønner godt at det kan gå litt i surr med alle de flaggene...

Obligatorisk fri 18 mai skal jeg definitvt skrive under ett offentlig opprop på!!
Her i huset råder apatien dagen derpå...
Korpsungene var omtrent i koma når klokka ringte, og husets russ...var blå under øynene.
Og mor sjøl var ikke akkurat kvikkas hun heller..

Skal bli utrolig godt med langfri til uka:)
Kule blomster du har fått, liker sånne rariteter jeg!

Klem fra meg!
G-C

Bo med Lena sa...

Du verden så mange flagg du har. Du har vel ikke sååå mange unger :))

Her er også skjortene vasket og søljene i skuffen og vi er mer eller mindre klar for en ny uke.

God tirsdag:)

Anonym sa...

jammen har du flagg - må se om mamma få r ut fingern og kjøper noen til oss - Ingrid fikk smisket seg til et i fjor der hvor vi var på 17 mai feiring og hun har hatt det på rommet sitt hele tiden. Kunne godt tenkt meg noen å ha til pynt også her hjemme.
Ha en fin uke!!

stjerneglass sa...

18. mai burde absolutt være en fridag! Man føler seg nesten litt hung over etter pølse- og isspising, og ikke minst all tråkkingen!

Ninas Drops sa...

Å det var jaggu godt...for jeg lurte på om jeg hadde tatt de skjønner du...vi har nemlig to flagg for mye her...*fnis*...Det er slikt som skjer...ha hahaa...

Så kule bilder av de sammenrullede flaggene..det var kreativt..
Og ja..de var søte de blomstene men og litt rare som du sier...kult med slikt som er litt annerledes synes jeg...

Håper 19.mai er bedre...jeg er stuuup trøtt i dag...Men så har jeg og da også muligheten til å kunne legge meg nedpå litt jeg da=)
God klem fra RegnDrops...
(eller...hm...nå skinner sola bak en sky her gitt....SolDrops da..)

silje-sin sa...

SÅ mange flagg!! Hjelpe meg.. Her i huset fikk jeg skrapet sammen to stk:) Flotte bilder ihvertfall! Og jeg er helt enig i at det burde være fri den 18. også. Godt det snart er langhelg! klem fra silje.

meaningmoon sa...

Hehe det var bra mysteriet ble løst:)Ja må si det var deilig med fri på mandag,må bare prøve å nyte permisjonstiden...men har jo alltis 1000 prosjekter på gang så d blir litt vanskelig:) Hele 18 mai brukte jeg til å male min brors leilighet...hmmmm:)

Ha en alle tiders uke!!

Tante M sa...

Åh som jeg skulle ønske jeg var hjemme på 17.mai!! :D For noen flotte blomster, Mamma har fantastisk smak. Gleder meg til sommer i Bergen. Klem alle snuppene fra Tante Malin :)