søndag 3. oktober 2010

Reddet i siste liten...



Dette skjønne lille skapet med buet front var ikke lenger ønsket av mine foreldre (mor) og var på nippet til å bli kjørt til Fretex! "Stoooop en halv" sa jeg og fikk det heller fraktet trygt hjem til egen stue!!

Skapet stod igjen etter de gamle eierne av landstedet til mine foreldre, og min mor har hatt det litt her og der, men nå hadde hun ikke lenger plass/bruk for det. Jeg har alltid likt det kjempegodt så jeg ble veldig glad når jeg kunne få redde det fra sin Fretex-skjebne! Skapet er lite og nett og litt annerledes med den buede fronten!

Egentlig har vi ikke plass til det i det hele tatt, noe som også gjelder de to Budalstolene (lave) jeg fikk tak i på loppemarked i dag ( kommer nærmere tilbake til dem en annen gang), men der det er hjerterom er det husrom - så nå har alt mirakuløst nok fått en plass.
Jeg er ikke fan av overmøblering (les: dagens status), men vi ser for oss å flytte til ett større hus engang om ikke alt for lenge, så da må vi bare tåle å gå slalom mellom alle skattene enn så lenge!


Det er ny utfordring hos NIB!! 
Oktoberutfordringen heter "Lopper i blodet" og mitt nye loppe-skap er mitt bidrag denne gangen!

11 kommentarer:

SiljeVanilje sa...

Heihei!:o)
Første gang jeg er innom her tror jeg... så tenkte jeg skulle legge igjen en liten kommentar:o)

Nydelig blogg!:o)
Hit kommer jeg tilbake!:o)

Love Peace Pionies sa...

ja det var et kjempefint skap. spesielt med den buede fronten! godt du redda det;)
hb du har en fine kveld!
klem K

SNILLPIKE♥ sa...

Å, så flott skap. Godt du fikk reddet det fra Fretex.

Har jubileum på bloggen min, koselig om du har lyst å være med på trekningen.

Ønsker deg en flott uke, klem.

Anno 2009 Hjem og sånt sa...

Lekkert skap. Jammen godt det ikke havnet på Fretex;). Sjarmerende med buet framside;).

Gratulerer med en 8 åring i huset også. Et skikkelig bursdagsbord du hadde dekket. Fikk lyst til å spise opp hele bordet;).

Ha en fin uke.

Klem fra Marilinn

Forever Love sa...

Elsker skapet, bra du reddet det:)
Gleder meg til å se stolene også jeg:)
Klem T

Herman Grans ♥ sa...

Bra redning :)
Veldig fint med bua front!
Fin blogg du har og :)
Hilsen Grete

Nina B. sa...

Kjempefint skap!
Så bra at du fikk reddet det ;)
Så fin den glassvasen din var også.

Og gratulerer med 8årsdag! Koselig med feiring, og herlige farger!

Ha en super uke!
Nina

mi-rachel sa...

heldig!

Huset på terrassen sa...

Kjempefint skap! Passa rett inn hos deg :) Du har en fin blogg og digger stilen din :) Ha en toppers uke! Klem Linda

Maaike sa...

Wonderful pictures on your blog... and the wedding looks perfect ;-)

Huldra sa...

Vakkert skap som fortjener nytt liv ja. Lekkert med den buede fronten! :)