søndag 31. oktober 2010

Vår første gresskarlykt! HAPPY HALLOWEEN!


I går lagde jentene og jeg en gresskarlykt- for aller første gang! Det var ikke så vanskelig, men gresskaret var litt tyngre å skjære i enn jeg trodde..


 Jentene synes "innmaten" var rimelig ekkel å både ta og se på...Vi hadde det litt morro med det!!


 Vi ble uansett veldig fornøyd med resultatet, og jentene fryder seg over at en slik lykt har flyttet inn til oss. Det skumle gresskarhodet har fått hedersplassen på skapet i stuen...hvertfall for noen få dager. 

 Skulle det dukke opp noen skumle typer på døren vår i morgen,  har vi sørget for at de skal kunne få seg en liten "treat".
Jentene er veldig opptatt av Halloween, men jeg prøver å holde litt tilbake (jeg er ikke særlig fristet til å gå  knask eller knep), så jeg tenker de kan få gå når de er stor nok til å gå alene...."slemme meg". 

Enn så lenge koser vi oss med pitte litt gresskarpynting...

Da gjenstår det bare å si:


HAPPY HALLOWEEN!!!

16 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Flott lykt! :))))

Her i huset er vi faktisk så sære at vi ikke åpner døra engang. ;P Ei venninne skrev på FB i dag "synes ikke noe om adopterte amerikanske skikker innebærende tigging og trusler...her er det lukket og slukket i kveld! Så det så." Og der er jeg veldig enig!

Jeg får holde igjen så lenge jeg kan!

Supersnuppa sa...

Æsj, så heslig godteri!

Enig med de fleste om at Halloween er typisk amerikansk, men jeg har sluttet å kjempe. Når ungene blir så store at de føler seg utafor ved ikke å delta, må man kanskje bare innse at dette holder på å bli en norsk tradisjon også... sukk...

Men julebukken har forsvunnet. Jeg husker nostalgisk at vi gikk pent utkledt rundt som små barn og samg julesanger.

Livy sa...

Heisann!
Akkurat sånn er det hos oss også :) Jeg holder igjen så lenge jeg kan, men ungene storkoste seg med utskjæringen av gresskaret! I kveld skal de på karnevall, og de er utkledd som prinsesser ;)

Ønsker deg en fin søndag!
klem fra Livy

Christine sa...

Hei!!
Utrolig flott Halloween lykt, dere er kjempe flinke!!!

Bo med Lena sa...

Tusen takk!

Så flott gresskaret deres ble. Jeg har ikke prøvd meg på dette ennå, men det ble veldig fint!

Ha en fin kveld! Klem

Piulfen sa...

Så flott gresskar dere har laget, og ser ut som dere hadde det koselig med å lage det. Ønsker deg en god halloweensøndag.

Love Peace Pionies sa...

det er STÅT fra ikea ja:) vi bytta også bare fronter egentlig. ble litt nytt.
så fint gresskaret ble. har faktisk aldri laget det.
god uke
klem Kristina

h.espe sa...

Hei, og takk for koselig besøk på bloggen min!

Ja, London er en sikker vinner, helt klart - jeg elsker byen :o)

Kul Halloween lykt dere laget, og at jentene dine syntes det var ekkelt med "innmaten", passet jo perfekt inn i scary halloween...;o)

Ha en flott kommende uke!

Klem fra Hildegunn

Ramme Alvor sa...

Hei!
Katten, den øverste er ein hannakatt som no bur i Modalen. Det er ein gardskatt med genar i alle retningar :)
Berre gje ein lyd om du klarar å overtale mannen :)

Britt

Tove `blogg verden sa...

Så flott lykt!!! Har heller aldri prøvd meg på et skikkelig gresskar...her var det plastic fantastic ; ) Tror nok og Halloween er kommet for å bli...om vi liker det eller ei ; ) !! Ungene hadde det iallefall helt supert i går : )))
Klem Tove

Anonym sa...

Så fint gresskar dere har laget! Og flotte bilder du tar.
Hvilken fotoprogram bruker du for å få sånn flott skrift på bildene dine?
Du har ellers en veldig fin blogg!!
:-)

Klem Kristine

Ramme Alvor sa...

Hei igjen!

Den på øverste bilde er en hann, den på nederste er en hunn, men har allerede ett hjem, heldigvis eller desverre om det var den du helst ville ha. Gutten på toppen er en veldig nysgjerrig kar. Det er min mor som gir bort to kattunger, min sønn er allergisk og datra min får derfor lov å ha katt hos bestemor :)

Bare spørr, eg svarar :)

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Så flott lykt! Var nok ei magisk stemning i stova med lys i denne, og mørkt ute! :) Mine barn gjekk heller ikkje Halloween... Og eg er ikkje kjempeglad i denne importerte høgtida... Men den er nok komen for å bli?

Tusen takk for så fine ord inne hos meg!

Ynskjer deg og dine ei vakker novemberveke!
God klem frå Elin :)

Kakebakedamen sa...

slenger meg på som følger! Herlig blogg!¨

Malin

Ramme Alvor sa...

Likeså :) Ha ein fin mandag!

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk