mandag 8. juni 2009

MY TIME!




I morgen er det 'besteforeldredag' på skolen til Tuva. Det betyr at elevene skal ha med seg en eller to besteforeldre i noen timer på skolen.
.
Meningen er at barna skal få vise frem klasserommet og skoleplassen til besteforeldrene, i tillegg til at barna har øvet på sanger som de skal fremføre for dem.
.
Tuva gleder seg masse til å få besøk på skolen, men jeg har en ørliten fornemmelse av at hun gleder seg nesten like mye til at de skal få servert kaker og boller! Matserveringen i morgen er det vi foreldre som står for, så nå i kveld har jeg bakt skoleboller til den store gullmedaljen!!
.
Derfor unner jeg meg herved litt egentid for å lese det nye MAISON - som faktisk inneholdt veldig mye bra denne gangen... (bildene i innlegget er fra bladet..om du lurte)

...i tillegg til at jeg nyter en smakebit av baksten! Må jo sjekke at bollene er gode nok...!

Håper alle har en fin start på uken!
.
Klem M

18 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Mums vilka härliga bilder i förra inlägget. Så go han är med allt kladd runt munnen, vilken man....Hoppas att det går bra i skolan imorgon...
Stor klem till dig från mig/ Anne

Englefryd sa...

Så ut som det var mye flott der ja. Må kanskje kjøpes med på ferietur:-)
Ligger en utfordring til deg inne hos meg;-)

Klem

Jannicke sa...

Mmmm, herregud som jeg fikk lyst på skolebolle nå!!!
Takk for tips, det bladet må jeg kjøpe..
Ingenting er som å slappe av i sofaen/sengen med et lite interiørblad..

God tirsdag i morgen...
Vet du hva jeg skal?? (selvfølgelig ikke).. Jeg skal treffe Bodil Bo (frilansfotografen) på Lyseklosteret!! Hun skal ta konfirmasjonsbilder av datteren min!! Det blir utrolig spennende!!
klem J.

Anonym sa...

Du er nesten dårlig gjort ..!-friste meg med ferske boller på den måten... -suulten:-)
Jeg kjøpte også dette bladet idag-veeldig bra og jeg bruker ikke kjøpe det ellers men..:-)
Ha en god natt, klem Hege.

små og store drømmer sa...

Tipper det blir en dag med mange stolte barn, foreldre og besteforeldre :)
Tittet kjapt gjennom bladet når jeg satt hos legen i dag. MYE lekkert. Masse fine bilder.
Ha en strålende dag i morgen :)
Koselig blogg du har forresten. Tror det er første gangen jeg er innom. Men ikke den siste :)
KLem

Anonym sa...

hjelp - jeg skal jobbe på Narvesen i sommer jeg - hvor de lager nye ferske slike hver dag HJELP HJELP!!! Så flink du har vært!!
Det er vel 6 år siden mamma var her tilfeldigvis akkurat da de hadde åpen dag på skolen til eldste mann - det var uttrolig fint for henne og for han selvsagt. MEN på denne skolen har de det ikke...ikke alle som har besteforeldre som kan komme heller da...

Ocean showroom sa...

Den ska jag köpa. Så gott det såg ut med skolebröd. Det är en norsk höjdare! :-). Har aldrig hört om besteföräldrar-dag i skolan men det lät som en fin ide! Ha en fin dag! -Alexandra-

Guttemamma sa...

Ser utrolig NAM ut, en av mine absolutt favoritter!! Sammen med interiørblad...velfortjent egentid!!! Klemmer

Trude sa...

Tror jeg må gå å kjøpe Maison, det var virkelig noe for min smak:-) Håper Tuva får det fint på besteforeldredagen, alltid koselig, det.

Cecilie sa...

Oi, nå fikk jeg vann i munnen her! Den skolebollen så vanvittig god ut! Håper både store og små får en flott dag på skolen - jeg er rimelig sikker på at stoltheten vil flomme alle veier :)

Kjempegøy å høre at du likte kannen du også :). Man kan jo få litt blod på tann av å komme over sånt, men det er dessverre ikke så ofte det er loppemarkeder i Drammen. Den føyer seg igrunnen litt inn i en rekke sammen med kutavlen: sjarmerende saker man egentlig ikke har bruk for i det hele tatt *hehe*. Kutavlen blir nok kun stående til pynt, men kannen skal iallefall brukes til noe. Litt fornuft midt oppe i galskapen ;)

Ønsker deg og dine en fortsatt deilig uke!

*KLEM*

mi-rachel sa...

de skolebollene så digg ut!
og så koselig med besteforeldere dag.
min minstemann er på besøk på skolen i dag. han begynner til høsten. blir spennende :)

Anonym sa...

De skolebollene så farlig gode ut :)

meaningmoon sa...

Å det så virkelig ut som det var mye fint i det bladet denne gang, må nok løøøøøpe å kjøøøøpe:)

Og du fortjener vel apsolutt en smakebit av verket ditt,mmmm d såg virkelig godt ut:)

Go uke videre til deg og!

Zun sa...

Klart att man måste provsmaka!!

Jag har funderat länge på hur detta med lunch fungerar på dagis i Norge. Skickar ni med egen lunch eller får de lagad mat där? Måste vara jobbigt för personalen att hjälpa barnen om alla har varsin matsäck med olika maträtter med sig?

Bilderna från tidningen såg ju zunderbara ut. Har aldrig köpt det magasinet, alltid roligt att upptäcka nya!

Ha det gott!
Kram Zun

Stjärnor & Champagne sa...

Åh vad skönt för dig hoppas att du får fint väder...Vi går inte förrän 6 juli, jaja väntar man på något gått...Co borde ju ha samma sortiment överallt och pappret är så fint.

Kram till dig från mig/ A

Karna sa...

Var ikke dette nr av Maison bare "helt Konge" som ungdommen sier...har kost meg med det flere ganger....herlig blad!

Må absolutt ta en tur til Nesttun snart, har ikke vært der på en god stund, helt sikkert noe jeg skulle hatt der ja...ha ha ha....

LYKKEBO sa...

For en koselig skoledag da, med besteforeldre på besøk! Og med de goooode bollene!!:) Tror man kan få bestillt huset på Fk i Bergen ja.. Det ble ihvertfall levert der når jeg hentet det.. Og takk for veldig kjekk kommentar;)

Klemmer

Mjuka sa...

va mysigt att morföräldrar kommer till barnens skola!! Magasinet ser riktigt mysigt ut!! Nu vill man göra sommar överallt
kramar Malin